Pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door blondina1993, 28 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondina1993

    blondina1993 Actief lid

    5 dec 2019
    406
    186
    43
    Vrouw
    Hallo lezers,

    Wij zijn sinds vorig jaar juni bezig voor ons eerste wondertje, helaas nog niet zo mogen zijn.. dit tot veel verdriet en zorgen worden elke maand groter.
    Nu ben ik 2 weken geleden erachter gekomen via een echo dat ik waarschijnlijk Pcos heb. Volgende week volgt een bloedtest...
    Ik heb ik een cyclus van ongeveer 35-40 dagen en mijn ovulatitesten worden ook positief.
    Nu mijn vraag... heb je dan wel of geen eisprong als je wel gewoon elke maand ongesteld word.. en is die eisprong minder “goed” dan normaal waardoor het niet lukt?
    Ik ben een beetje in de war namelijk.
    Want stel ze zouden clomid voorschrijven om de eisprong op te wekken heeft dat dus eigelijk geen zin als ie wel gewoon springt.
    Volgende week krijg ik meer te horen maar ik wil zo graag weten hoe het nu zit en of iemand hier ervaringen mee heeft?
    Alvast bedankt!
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    #2 Orchid24, 28 mei 2020
    Laatst bewerkt: 28 mei 2020
    Hoi!

    Jouw verhaal lijkt een beetje op de mijne, ik heb cyclussen tussen 33-50 dagen en ook positieve ovulatietesten. Als het goed is heb je dan gewoon een eisprong, de kwaliteit is als het goed is ook niet perse slechter. Maar ook wij zijn sinds vorig jaar begin april gestart, ook wij nog altijd niet zwanger. Dus ik weet ook niet precies hoe het zit met de kwaliteit, ze zeggen dat het niet uitmaakt. Is het zaad bij jullie al getest? Bij ons wel en dat was helemaal goed, dat is wel fijn maar vraagt je toch af hoe kan het nou??

    Clomid heeft nog wel zin, omdat je nu nog minder kans hebt doordat je een late eisprong hebt en clomid kan dit naar voren halen. Bovendien helpt clomid volgensmij ook bij de rijping van de eicellen, dus wellicht word de eisprong toch wel wat beter. Een eicel dat springt wil niet altijd zeggen dat ie “goed rijp” is volgensmij. Ik krijg clomid bij mijn (hopelijk niet) komende menstruatie en ik krijg ook echo’s etc.

    Ik heb ook nog onduidelijkheid erover hoor, ook omdat ik vaker heb gelezen dat clomid wordt gegeven bij stellen waar er geen vruchtbaarheidsproblemen lijken. Misschien dan toch dat stukje rijping? Jij spreekt jouw arts eerder dan ik waarschijnlijk, zou je het willen vragen? Ben heel benieuwd!

    Hopelijk gaat het ons toch helpen!
     
  3. blondina1993

    blondina1993 Actief lid

    5 dec 2019
    406
    186
    43
    Vrouw
    Wat fijn om iemand te spreken met het zelfde!
    ik ken een paar mensen ook met pcos en die werden ook gewoon ongesteld maar werden na het gebruiken van clomid meteen zwanger...
    Dus dan zou je denken dat die eitjes dan van betere kwaliteit zijn na die
    hormoonkuur.
    Bij mijn man is ook alles goed en mijn baarmoeder verder ook.
    Ik wilde net naar het ziekenhuis gaan en toen begon alles met corona dus zij willen wel bloedprikken maandag maar verder beginnen ze nog niet met nieuwe patienten opstarten.
    Die echo heb ik zelf laten maken bij een verloskundige praktijk... omdat ik zo ongeduldig werd en wou weten of er wat aan de hand is.
    Die verloskundige vertelde mij wel dat ook al heb je een positieve ovulatitest er niet perse daadwerkelijk een eitje springt.... ook al word je gewoon ongesteld.
    Ik vind het inderdaad allemaal heel onduidelijk... donderdag gaat ze me bellen met de uitslag van bloedtest en dan zal ik het haar vragen!
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat zou je inderdaad dan wel denken! Ik denk inderdaad ook ergens dat kwaliteit toch minder kan zijn en clomid daarin kan helpen.

    Fijn dat verder alles goed is! Toevallig ik zou echt net in de week dat ze moesten stoppen vanwege corona beginnen met clomid. Ik ben in september naar huisarts gegaan, in december pas echo en toen overduidelijk meer dan 20 per eierstok.. Mijn bloedwaardes waren 2 keer wel goed, wat ook wel vreemd is. Maart dan intake gehad en toen zou ik clomid krijgen, maar ging niet door.

    Balen dat ze bij jou nog niet beginnen met clomid/echo's!

    Hmm toch raar.. als je positieve ovulatietest hebt en netjes 11-14 dagen na "eisprong" ongesteld word, zou ik toch echt denken dat ie gewoon springt.. Ben heel benieuwd wat ze op die vragen te zeggen hebben!
     
  5. blondina1993

    blondina1993 Actief lid

    5 dec 2019
    406
    186
    43
    Vrouw
    Ja... en weet je wat ik de laatste 2 rondes heb...
    Had 2 weken geleden op dinsdag 2 positieve testen... verwachtte gister uiterlijk vandaag menstruatie.. wel buikpijn maar zet niet door.. bloed gehad zondag en hele week al bruine afscheiding maar offcourse negatieve zw test.. word er gek van!
    Ik zou ook op de maandag langsgaan en de vrijdag ervoor ging niks meer door.. balen he!!!
     
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    vervelend ja.. je lijf kan je echt voor de gek houden. Elke ronde zulke rare verschijnselen en totaal anders, maar nog nooit een tuurstreep of iets gehad.. echt witter kan gewoon niet elke keer.

    Ik heb vaak van die "neppiekjes" inmiddels weet ik de echte te herkennen maar verwarrend soms. Ik heb ook sinds 4 rondes tussentijdse bloedingen. Blijf het gek vinden dat mijn hormonen 2x toe goed waren.

    Zit inmiddels op dag 24, weer benieuwd wanneer eisprong komt!
    Hopelijk zet het bij jou gauw door, kan je ook weer verder!
     
  7. blondina1993

    blondina1993 Actief lid

    5 dec 2019
    406
    186
    43
    Vrouw
    Nou het heeft doorgezet gelukkig! Nu kan ik op cyclus dag 3 uiterlijk 5 prikken! Ben benieuwd wat daar uitkomt!
    Ik ook nog noooit tuurstreep gehad... maakt je zoo onzeker allemaal! Vind het mentaal maar een lastige periode...
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd of er bij jou wel wat uitkomt! Het is ook lastig, moet zeggen dat ik deze ronde heel relaxed er in sta omdat ik nu weet dat bij menstruatie ik echt clomid en echo's ga krijgen. Hopelijk gaat dat voor jou ook gauw beginnen allemaal
     
  9. blondina1993

    blondina1993 Actief lid

    5 dec 2019
    406
    186
    43
    Vrouw
    Oh fijn ja goedzoo!!:) zijn bij jou de ziekenhuizen dus wel alweer bezig met mensen zien? Hier nog niet helaas!
     
  10. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ze zijn weer net deze maand aan het opstarten, jammer ja! Misschien ook omdat je intake nog niet gehad hebt? Die heb ik al wel gehad dus dat scheelt misschien weer net.. Hopelijk gaan ze bij jou ook snel starten!
     
  11. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hoe is het? Nog bloedgeprikt en resultaten ervan?

    Ik heb vandaag ziekenhuis opgebeld, omdat ik nog niks merk van een naderende eisprong maar wel al op dag 29 zit. Morgen krijg ik een echo om te zien of er een groot eisblaasje zit. Zit die er, dan komt mijn eisprong er waarschijnlijk aan en dan maken we daar gewoon gebruik van. Zit die er niet, dan krijg ik provera mee om menstruatie op te wekken en alvast clomid met instructies. Dus ik krijg eindelijk wat duidelijkheid en wat actie!
     
  12. blondina1993

    blondina1993 Actief lid

    5 dec 2019
    406
    186
    43
    Vrouw
    Ohh super fijn!!!!! Fijn dat jou ziekenhuis alweer begonnen is!
    Ik heb vandaag bloed geprikt en donderdag bellen ze me met de uitslag.... ben benieuwd!!! Ik laat wel even wat weten! Laat jij ook wat weten na morgen? Succes in iedergeval! Zou fijn zijn als ik ook met clomid mag beginnen maaar geloof dat dat alleen mag als ze ook kunnen meekijken met echos etc...
     
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Spannend! Ja houd me op de hoogte! Clomid mag je op dag 3 van je menstruatie slikken (of dag 4/5) daarvoor en daarna kan het niet meer geloof ik. Meeste doen met echo’s inderdaad, maar ik heb onlangs vrouw ontmoet hier op het forum die ronde 1 zelfs zonder echo’s kreeg.. terwijl ik dan weer niet mocht beginnen omdat ze toch eerst willen weten hoe je lichaam erop reageert. Persoonlijk vind ik dat zelf ook fijner, heb liever echo’s in ronde 1. Bij ons is maar 1 ronde met echo’s geloof ik, maar sommige ziekenhuizen doen ook alle rondes echo’s.
     
  14. blondina1993

    blondina1993 Actief lid

    5 dec 2019
    406
    186
    43
    Vrouw
    Ohja! Bloedprikken moest ook cyclus dag 3,4 of uiterlijk 5!
    Ik ga donderdag wel even vragen als eruit
    Komt dat ik pcos heb of ik dan volgende maand al mag beginnen! Ben benieuwd wat ze gaat zeggen!
    Ik heb me wel voor genomen nu geen ovu testen meer te gebruiken en het allemaal beetje proberenn te laten.. word er alleen maar gek van en heb er niks
    Aan.....
     
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hopelijk kan je volgende maand aan de slag inderdaad! Zou fijn zijn! Ben benieuwd
     
  16. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Mijn vermoeden klopte, er gebeurt momenteel niks! Heb provera gekregen om menstruatie op te wekken. Daar begin ik vandaag mee, moet ik 10 dagen slikken. Het kan zijn dat ik tussendoor ongesteld word, dan moet ik stoppen en op dag 3 clomid. Op dag 10 dan echo. Als ik over 17 dagen nog niet ongesteld ben, dan moet ik die dag als dag 3 tellen en alsnog beginnen met clomid. Ik hoop natuurlijk dat ik snel ongesteld word, het liefst al tijdens provera slikken haha!
     
  17. blondina1993

    blondina1993 Actief lid

    5 dec 2019
    406
    186
    43
    Vrouw
    Spannend wel! Hopelijk zet het snel door en kun je met clomid gebruiken! Ben benieuwd hoe dat gaat zijn!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  18. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ben benieuwd!
     
  19. blondina1993

    blondina1993 Actief lid

    5 dec 2019
    406
    186
    43
    Vrouw
    Zou zomaar snel kunnen gaan nu!
     
  20. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ben heel benieuwd, ken veel verhalen waarbij clomid niet heeft geholpen en ook verhalen waar clomid wel heeft geholpen. Hoe dan ook ben ik wel heel blij dat we eindelijk hulp krijgen:D ben benieuwd naar morgen je uitslag! Misschien ook even vragen of je de uitslagen uitgeprint mag hebben, tenzij je ze online kan inkijken? Is toch wel fijn om zelf te hebben, ben ik achter gekomen
     

Deel Deze Pagina