Pcos??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Babywens2021, 5 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babywens2021

    Babywens2021 Nieuw lid

    5 jul 2020
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames,

    ik ben hier nieuw. Ik ben moeder van een jongetje (18 maanden) en heb een tweede kinderwens. Sinds september 2019 zijn we bezig voor een tweede. In november heb ik een miskraam gehad en die maand was ook meteen mijn menstruatie gestart na mijn bevalling. Volgens de huisarts was het wegblijven van mijn menstruatie (9 maanden zwangerschap en 9 maanden na bevalling) normaal ivm borstvoeding.
    Mijn cyclus is ook niet meer als vroeger, ik hou het bij en het schommelt tussen 28 en 31 dagen. Ik heb een LF van 10/11 dagen. Ik menstrueer nu nog maar 3 a 4 dagen ipv 5/6 zoals vroeger.
    Nog steeds krijgt mijn zoontje borstvoeding (1x ochtend en 1x voor slapen). Bij hem was het in ronde 2 raak.
    Nu vraag ik mij af of ik PCOS heb? Kunnen jullie svp symptomen en ervaringen met mij delen? Verder gebruik ik ovulatietesten en krijg iedere maand een smiley, volgt hierna dan ook altijd je eisprong?

    PS: om mn cyclus proberen te begrijpen gooi ik er ‘zomaar’ (val mij niet aan ) weleens een ovulatietest tegenaan. zie op de foto van vanmiddag.
     
  2. Babywens2021

    Babywens2021 Nieuw lid

    5 jul 2020
    2
    0
    1
    Vrouw
    Foto ovulatietest
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Het beste is om dan dagelijks ovulatie test te gebruiken, dan krijg je vaak wat meer inzicht in je cyclus. Wanneer je ongeveer je eisprong hebt
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Met een luteale fase van 10/11 dagen zou je zo'n 14 dagen voor je menstruatie (dag 28) beginnen met ovulatietesten. Zomaar een keer een test doen heetf helaas geen zin omdat je altijd LH in je urine hebt en daarmee geen inzicht krijgt. Waarom denk je dat je PCOS hebt?
     
  5. Anna91

    Anna91 Actief lid

    14 mei 2015
    183
    150
    43
    Ik denk dat zolang je nog borstvoeding geeft je weinig zinnigs kan zeggen over regelmaat/lengte menstruatie en hoeveelheid bloedverlies. In mijn bv periodes ging het ook alle kanten op(nog steeds trouwens haha).
     
  6. DaantjeM

    DaantjeM Lid

    22 aug 2012
    43
    0
    6
    Vrouw
    Hoi! Als je wilt weten of je PCOS hebt, dan kun je het beste een bloedonderzoek vragen bij je huisarts en mogelijk aan de hand daarvan een afspraak bij de gynaecoloog maken. Gokken of je PCOS hebt is niet handig.

    Ik heb zelf PCOS en ben daar ik 2008 achtergekomen. Dat kwam doordat ik 2004 een spiraaltje lief zetten en de gyn mij toen vertelde dat ik veel cystes op m’n eierstok had zitten. Eicellen die door niet gesprongen te zijn versteend zijn. Toen ik eenmaal de kinderwens had, vroeg ik direct een bloedonderzoek aan bij de huisarts doordat de gyn dat ooit tegen me had gezegd.

    Symptomen zijn ook niet altijd hetzelfde. Zo heb ik bijvoorbeeld geen overgewicht, terwijl dat een van de bekende kenmerken is. Overbeharing weer wel (just great ;-P).
     
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    er lijkt me weinig mis met je cyclus. een lengte van 28-31 is helemaal goed en en een lf van 10-11 is aan de korte kant maar wordt als net voldoende gezien door de meest fert artsen.
     
  8. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Waarom denk je aan PCOS? Geef je nog steeds borstvoeding? Mijn ervaring is dat dat je cyclus ook behoorlijk in de war kan gooien en ik heb mijn cyclus tijdens borstvoeding wel eens vergeleken met een cyclus van iemand met PCOS.
     
  9. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    De kans dat je PCOS hebt is aan de hand van de zaken die je meldt, klein. Met PCOS duurt je cyclus soms wéken of maanden langer dan de 28-31 dagen die je aangeeft.
     
  10. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Hier duurde zwanger worden toen ik nog borstvoeding gaf ook wat langer dan wanneer ik geen borstvoeding gaf. Ondanks dat ik niet heel veel meer voedde was mijn cyclus nog wat van slag en was mijn LF wat aan de korte kant. Gelukkig is het wel gelukt om zwanger te raken terwijl ik ook nog borstvoeding gaf. Succes, hopelijk laat een zwangerschap niet lang meer op zich wachten.
     

Deel Deze Pagina