PCOS'ers in de MMM

Discussion in 'MMM clubs' started by Victoire, Nov 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Victoire

Victoire Bekend lid

Mar 29, 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tja, wat zal ik zeggen, Pinac, in al die jaren die ik in de mmm heb gelopen heb ik een hoop geleerd. Onder andere dat de artsen ECHT niet alleen maar bezig zijn met jouw kinderwens zo snel mogelijk/zo prettig mogelijk in te vullen. Helaas zijn ze ook bezig met protocollen, die niet over jou gaan, maar bijvoorbeeld onder andere ook gericht zijn op budgetten en afspraken met verzekeraars, etc. Money makes the world go round. Ook daar. Zeker vandaag de dag. Een doosje Clomid kost max paar tientjes en een rondje Puregon loopt al gauw in de vele honderden euro's plus je hebt er meer werk aan (controles)...dus het is veel duurder. En met IUI erbij heb je ook nog die kosten erbij.

Helaas moet je echt zelf heel goed in de gaten houden of jouw welzijn nog wel voorop staat. En als het niet goed gaat... dan moet je zelf stevig aan de bel trekken. Vervelend, maar waar.

Ik ben trouwens uiteindelijk opgestapt in dat ziekenhuis. Het Clomid-debacle en de pertinente weigering voor IUI was voor mij de limit. Ik moest -nadat Clomid dus niet meer werkte- eerst maar 24 cycli thuis gaan vrijen (wel met Puregon-stimulatie) een cyclus duurt bij mij vaak 40 dagen. Ik was toen al 34. Tel maar door. Ik zag het niet zitten, we waren ondertussen al 4 jaar bezig, kregen steeds meer stress van alle toestanden met bijwerkingen en liepen tegen muren op, waarvan ik het bestaan niet vermoeden kon. Toen ik bij de weigering van IUI (telefoontje na het teamoverleg) aandrong op een onderbouwde reden voor die weigering, werd mij als antwoord gegeven dat ik wel kon worden doorverwezen naar de afdelingspsycholoog als ik het allemaal niet meer aankon. Maar antwoord op mijn vraag, nee, dat kreeg ik niet. Se. Ri. Eus.
    Ik dacht dat ik zou ontploffen. Heb ik niet gedaan. Ik heb ijskoud bedankt voor de eer en gezegd dat mevrouw waarschijnlijk, net als ik, grote beslissingen in het leven graag op basis van onderbouwde feiten neemt. En dat ik bij deze had besloten dat het feitelijk niet langer zo kon zijn dat ik me daar nog zó zou laten behandelen.

Toen ben ik overgestapt naar een aparte fertiliteitskliniek (op aanraden van een forumgenootje destijds). En daar schrijven ze überhaupt geen Clomid voor, ze beginnen er niet eens aan. Ik kon gelijk instappen in de behandeling met Puregon, Pregnyl en IUI ...en 10/11 maanden later in de 5e ronde was ik zwanger van onze zoon.

Oh... als ik er nog aan denk. Brrr! Destijds heb ik zoveel steun en praktische adviezen gehad van de andere meiden op het forum! Ben ze er eeuwig dankbaar voor!

Ik ken overigens ook diverse meiden waarbij het wel is gelukt met Clomid, soms zelfs heel snel. Maar als het niet werkt, kan het echt een dramatisch effect hebben op je hele gestel.

Nu hopen dat je inderdaad gauw ongesteld wordt en opnieuw kunt proberen!

2. Victoire

Victoire Bekend lid

Mar 29, 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Yes! Eindelijk aan de slag en een stapje dichterbij de dag van het succes! :)

3. Leaf

Leaf Niet meer actief

Toppie! Ik ben benieuwd hoe 25mg zal werken voor je!
    Hier nog niet ongesteld :(. Maar duurt niet lang meer denk ik.

4. mamalap

mamalap Niet meer actief

Jeej victorie wat een verhaal en wat een slechte behandeling! Ik kan me voorstellen dat je over gestapt bent.

Even vraagje ze doen hier in zkh standaard een uitgangsecho op cd 1, 2 of 3 om te kijken of alles schoon en goed is. Maar ik lees dat eigenlijk nooit op het forum hier. Zijn er nog meer dames die dat krijgen?

5. Victoire

Victoire Bekend lid

Mar 29, 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, bij mij wel. Op CD3 (cyclusdag 3).
    Volgens mij deden ze dat ook toen ik Clomid gebruikte.

6. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

@mamalap
    Hier niet ik moet gewoon zelf starten en op cd10 pas weer voor een echo

7. Victoire

Victoire Bekend lid

Mar 29, 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vergis me. Het zit zo: Ik ga voor een 1e echo op CD6. Maar al op CD3 begin ik zelf met de medicatie.

Met de Clomid ging ik op CD3 voor de uitgangsecho, heb het nog even nagekeken in mijn oude fert. dagboek...

8. Pinac

Pinac Fanatiek lid

Jul 13, 2014
    1,145
    432
    83
    Jeetje wat een verhaal zeg.. mag ik vragen welke regio dat was? Ben tot nu toe erg tevreden gelukkig :).

Ik heb op dag 12 eerste echo steeds, niet dat er dan al iets te zien was..dat was pas op dag 18. Zit nu op dag 35 en nog niet echt ongesteld.. ook niet compleet niet niet-ongesteld (is het nog te snappen haha), maar dit is nog geen dag 1.

9. anoniempje1989

@pinac rood bloed betekent dag 1 is mij verteld

Hier op cd 10 12 enzo ook nooit iets te zien
    Ben al wel zenuwachtig voor morgen dan mag ik de eerste spuit weer zetten

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

Kijk Dank Victoire dan doen ze het in ieder geval ook in andere zkh haha. Succes vanochtend hopelijk al wat actie te zien!

Leaf is er al wat doorgebroken? Zou wel fijn zijn dan kun je cd 1 aantikken en door.

En bij jouw Pinac inmiddels al goed doorgekomen of is het nog hetzelfde?

11. Mofantje

Mofantje Bekend lid

May 16, 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Pff wat een verhaal victoire!

Wij hadden gister (dag21) voor fm en helaas was er niks meer te zien. Bsv was veel dunner geworden en alle follikels minder dan 8mm. Nu dus naar de clomid 150 maar eerst Primolut. We hebben gevraagd wat er komt als dit ook niet aanslaat. Ze vertelde dat we dan weer gesprek hebben met de arts over de vervolgstappen en dat het dan wss hormoonspuiten worden met na een maand IUI. Dat ze zo snel antwoord gaf en niet echt vertelde dat we hoop moesten hebben op komende maand vond ik wel prettig. Ik heb zelf namelijk niet veel vertrouwen in de clomid meer. Rond kerst weer fm ong eerst maar wachten op dag 1

12. Pinac

Pinac Fanatiek lid

Jul 13, 2014
    1,145
    432
    83
    Jammer, vallen bij jou de clomid bijwerkingen mee?

Vannacht wakker geworden met dikke buikpijn, ongesteld dus weer dag 1 :D. Nooit gedacht dat ik van ongesteld zijn blij werd haha. Vanaf vrijdag de clomid maar weer uit de kast.

13. mamalap

mamalap Niet meer actief

Jeej Mofantje snap dat je er beetje sceptisch bij bent. Fijn dat je nu wel een antwoord hebt gehad.

Haha Pinac! Dat had ik nou ook. Ook wij lopen dan gezellig redelijk gelijk op! Spannende periode weer! Kom eitje groei ;)

14. Mofantje

Mofantje Bekend lid

May 16, 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    @pinac. Ik had pittige bijwerkingen van provera om menstruatie op te wekken in de eerste ronde. Voelde me heel depri, en huilde om alles. De clomid bijwerkingen vind ik tegen over dat te handelen. De bijwerkingen die ik nu heb van primolut en clomid zijn, erg moe, misselijkheid, buikpijn, hoofdpijn, en soms duizelig. In het ziekenhuis zeiden ze dat je bij clomid echt 2 liter water per dag moet drinken dat verminderd de bijwerkingen.

15. anoniempje1989

Ik vond de bijwerkingen van de clomid een ramp
    Nouja niet alleen ik maar vl ook vaak ruzie ik vloog om de kleinste dingetjes uit me slof etc. Sliep slecht door de opvliegers die ik ervan kreeg was blij dat ik na 4 rondes mocht stoppen

16. Pinac

Pinac Fanatiek lid

Jul 13, 2014
    1,145
    432
    83
    Mijn vriend weet waar t van komt en kan veel hebben dan, maar zelfs die was me zat..

Heb mn ogen uit mn hoofd gejankt omdat ik een bord liet vallen, halve oorlog hier zo boos was ik dat vriend kwartier te laat thuis was, en janken om niks.. bah. Zie er nu alweer tegenop om er vrijdag weer mee te beginnen.

Had toen echt zoiets van als het zo moet blijf ik wel kinderloos. Geef het nog een kans en anders wil ik echt over op wat anders..

17. anoniempje1989

@pinac
    Als het echt zo erg is wat je zegt dan zou ik het met de gyn overleggen
    Na 4 rondes (4e sloeg ook niet meer aan) vroeg ik om de injecties en ze zei dat met die klachten ik gelijk over mocht op de injecties

18. Victoire

Victoire Bekend lid

Mar 29, 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vraag voor een eventuele volgende keer eens om 'duphaston' in plaats van 'primolut'.

Na 4 (van 10) dagen 'primolut' ben ik ook een wrak...huilen, wegkruipen, ruziën... af-schuw-lijk! Ik ben bijna 14 dagen helemaal van slag, van die pillen. Ook zo met 'provera'...zelfde verhaal, alleen dan ook nog opgeblazen (vocht vasthouden). Daarnetegen op 'duphaston' voelde ik mij eigenlijk prima.

19. Victoire

Victoire Bekend lid

Mar 29, 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik mocht gisterochtend weer voor echo. De 6e deze ronde, op CD20...er lijkt eindelijk wat te gebeuren...BMS was prima, en er waren drie stipjes die groter waren dan de rest, de grootste was 11.2mm (de nader twee 10.4 en 10.2).

Nog steeds klein, maar beter dan niks. Ik zit nu hard te broeden op die van 11.2mm, hihi... Ik ga nog even door met de 125eh en vrijdagmiddag weer met de pootjes omhoog om te zien of stipje een stip is geworden.

Oh ik hoop het zo!

20. mamalap

mamalap Niet meer actief

Oef ik heb echt mazzel gehad. Nog net eisprong van mezelf gehad voordat ik begon. Primolut wel thuis liggen, maar nog niet hoeven te gebruiken.

Wel fijn al die deskundige hier!

Nou 1e halve tabletje zit er weer in. Echo gehad alles was goed, geen cystes! Nu woensdag 1e fm lekker vroeg om 9.00 uur!

Share This Page