PCOS'ers in de MMM

Discussion in 'MMM clubs' started by Victoire, Nov 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinac

Pinac Fanatiek lid

Jul 13, 2014
    1,145
    432
    83
    Je weet t nooit mamalap!

Na 4 dagen clomid is het hier weer hetzelfde liedje.. Enorm opgefokt, chagie, depri.. Wordt bijna angstig van mezelf.

Op het werk wat afleiding maar thuis is t niks..

2. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Spannend!

Hier nog aan het wachten op m'n menstruatie. Zit nu op de 5 weken dus hoop ergens dit weekend?! Mag morgen de Clomid ophalen...
    Morgen dus ook maar even bellen over die fm...

Mijn vriend is tot nu toe altijd mee geweest naar de gyn. Ligt er natuurlijk wel aan of z'n werk het toe laat...
    Vind het zelf in ieder geval wel heel fijn als hij mee is!

3. Victoire

Victoire Bekend lid

Mar 29, 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heh, shit Pinac. Ik zou er serieus mee stoppen. Het is voor sommigen onder ons gewoon geen doen, Clomid. En weet je, dit is echt niet de bedoeling, hoor! Medicijnen zijn er om jou vóóruit te helpen, niet om jouw leven te vergallen. Een serieus gesprek met de verpleegkundige/arts is hier op zijn plek. Wees lief voor jezelf deze dagen!

4. Victoire

Victoire Bekend lid

Mar 29, 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi Jennii, is het al doorgebroken? Hoop dat je gauw mag beginnen.

Mijn man ging ook altijd mee, in ons eerste traject. Nu, voor de tweede, kies ik er bewust voor om alleen naar alle echo's te gaan. Ik heb inmiddels veel ervaring, ik ken al het personeel en ik merk dat het voor mij minder belastend is, als ik 'even tussendoor' alleen ga. Bijna alsof ik even naar de tandarts ben, hup in de stoel en weer door. Maar dat is, denk ik, alleen omdat ik het al zo vaak heb gedaan. Ik ben zelfs al een keer alleen naar binnen gegaan bij de IUI...we zaten samen in de wachtkamer en ik had zoiets van "wacht maar even hier, als je het niet erg vindt..." op de een of andere manier vond ik het wel prima om alleen naar binnen te gaan (terwijl we bij onze allereeste IUI er echt een hele ceremonie omheen hadden bedacht, om toch het gevoel te hebben dat we sámen een kindje gingen maken). Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je het doet zoals jij het prettig vindt. En dat kan veranderen in de loop van de tijd, of gewoon elke keer anders zijn. Zolang je het samen maar erover eens bent!

Ik hoop dat je gauw kan beginnen aan de komende poging!

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

+ 1

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hè dames.

Hier gaat man niet mee naar echo's, misschien omdat het onze 2e is? Hoeft van mij ook niet ik sta zo weer buiten. Heb al een bevalling en lisexicie gehad dus zo'n echo niet zo spannend.
    Vanochtend 1e weer gehad. Baarmoederslijmvlies al 6.5 mm rechts een follikel van 12 mm, hoopvol maar nog niet dominant. Zaterdagochtend weer terug.

7. Victoire

Victoire Bekend lid

Mar 29, 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend Mamalap, je weet het "twelve is the magic number" ...kom op eitje, grrrrroeiiii!

Wat is een lisexicie? Nog nooit van gehoord.

8. mamalap

mamalap Niet meer actief

Haha stukje baarmoedermond weg branden met een lis ivm slechte cellen uitstrijkje.

9. Pinac

Pinac Fanatiek lid

Jul 13, 2014
    1,145
    432
    83
    Brr dat klinkt ook niet fijn.

Op welke cd ben je nu? Hopen dat die van 12 doorgroeit!

Nee ik wil echt geen clomid meer, ben nu nog bekaf en verschrikkelijk onrustig. Voel me echt niet mezelf.

Spuiten lijkt me ook eng haha, jezelf prikken vind ik echt wat onnatuurlijks.. Eerst maar eens zien of ik de arts kan overtuigen. Volgende week op dag 17 maar een echo gepland.

Mijn vriend is nog nooit mee geweest naar echo, kon niet om zijn werk maar heb er zelf ook niet zoveel behoefte aan. Sta binnen 5 min weer buiten en zo charmant is het ook niet :p.

10. Victoire

Victoire Bekend lid

Mar 29, 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pinac, serieus, ik was ook bang vroeger, maar écht: spuiten stelt geen bal voor. Echt. Je krijgt een uitgebreide instructie en daarna went het heel snel! Er zijn ook instructiefilmpje(s) op youtube en plaatjes van bv de puregon pen op Google afbeeldingen... 'Kennis is macht' of in dit geval 'kennis is dat machteloze gevoel iig kwijt', hihihi.

11. mamalap

mamalap Niet meer actief

Pinac heel vervelend die bijwerkingen! Ik zelf zou spuiten niet zo erg vinden hoor. Naalden doen mij niks, ik vind pillen slikken veel erger (kokhalzen enz) kleinste pilletje al.
    Ik zit overigs pas op cd 9 dus zeker hoopvol :)

12. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Jeetje, was die lisexicie niet pijnlijk mamalap?
    Ik had ook onrustige cellen, pap3 cin2...
    Vorige week m'n 2e colposcopie gehad en het zag er gelukkig rustiger uit... Nu de uitslag van m'n uitstrijkje afwachten...
    Om het allemaal nog wat makkelijker te maken! :)

Vandaag m'n Clomid opgehaald! Jeeej!

13. Stefanie1991

Stefanie1991 Nieuw lid

Dec 10, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Graag eoy ik eventjes eens mijn verhaal willen neerpennen.
    Ik ben 23 j en neem sinds mijn 16 jaar de pil. Voor ik startte met de pil had ik een perfect regelmatige cyclus.... Ik ben gestopt met de pil eind mei 2014. Pas in augustus, na een cyclus van 75 dagen werd ik opnieuw ongésteld. Omdat ik me nogal zorgen maakte dat het zo lang duurde had ik een afspraak vastgelegd bij de gynae . Deze stelde tijdens inwendige echo een kralenkrans vast. Pcos was het verdikt. Ze stelde voor nog een tijdje op de natuurlijke manier verder te proberen, maar als ik me er te druk in maakte mocht ik altijd kangskomen om de volgende stap te bespreken. In oktober werd ik voor een tweede keer ongesteld. Ik heb opnieuw contact opgenomen met de gynae omdat ik gek werd van die onzekerheid.... Tijdens dit gesprek werd besloten te starten met clomid. In november eerste ronde gehad met 50 mg clomid. Hier kwam te weinig reactie op ( cd 18 follikel van 13mm). Dus ik moest duphaston nemen en dan wachten op mijn ongesteldheid. 3 dagen na het einde van de duphaston ( 10 dagen genomen ) werd ik ongesteld. Derde dag ben ik gestzrtvlet 100 mg clomid voor 5 dagen. Op cyclusdag 10 follikel van 18 mm !! Kreeg onmidddelíjk het advies mee om te klussen ... :) er werd wel niet overgegaan tot pregnyl of dergelijke. Uit de bloedtesten afgenomen een dag na de echo kon de gynae niet afleiden of de eisprong al grweest was of niet.... Ik zit nu natuurlijk een beetje met de schrik dat er toch geen eisprong zou geweest zijn. nu is het wachten waarschijnlijk rond 22 dec nod volgens beweringen van gynae .... Ik ben benieuwd ...

14. Mofantje

Mofantje Bekend lid

May 16, 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Bijwerkingen zijn indd heel naar, vervelend pinac
    En lijkt me niet fijn zon lisexicie mamalap maar goed dat ze meteen wat doen als ze iets onrustigs opmerken.
    Word afwachten Stefanie, sleutelwoord van zwangerworden binnen mmm, wachten ;)
    Ik slik vandaag laatste primolut en dan wachten maar heb erg weinig vertrouwen in de clomid 150 omdat er hiervoor ook geen folikel is gaan groeien, ik zou t apart vinden als 50 Mg meer nu ineens voor perfecte eisprong zorgt. Dus kom maar op met de spuiten en iui in 2015. Daar heb ik meer vertrouwen in denk ik.

15. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Wat fijn, stefanie, dat je gelijk al terug mocht komen en kon starten met Clomid. Wij moesten na een half jaar proberen nog maar eens een half jaar zelf proberen en daarna heeft het nog een hele tijd geduurd voor we eindelijk wat kregen. Nu al 1,5 jaar bezig en gister pas Clomid opgehaald! 1,5 jaar van onzekerheid gehad en teleurstelling na teleurstelling gehad. Al weet ik ergens wel dat er vast nog wat teleurstellingen aan komen, het geeft me al een stukje rust dat we nu eindelijk wat hulp krijgen.
    Hoop voor je dat de Clomid z'n werk doet!

Positief blijven Mofantje! Gewoon hopen dat de 150 wel z'n werk doet!

16. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

hey meiden
    even er tussen uit geweest had een dipje
    gister fm gehad maar helaas nog niks te zien morgen weer terug we wachten maar weer af vandaag injectie nr9 alweer

17. Stefanie1991

Stefanie1991 Nieuw lid

Dec 10, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het jenni,

Was inderdaad heel blij dat we zelf konden beslissen wanneer we wilden starten met clomid. Anderhalf jaar is al een hele tijd. Ik hoop dat je vlug succes mag hebben met de clomid.. ik duim!

18. roos14

roos14 Actief lid

Aug 23, 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Dames.. Momenteel ben ik bezig aan mijn eerste ronde met clomid.. Heb van dag 2 t/m dag 6 50mg geslikt. Vandaag dag 10 en vandaag voor de eerste echo geweest. Er was echter nog geen groei van de blaasjes te zien. Wel was het baarmoederslijmvlies dikker ten opzichte van dag 2.
    Ik kom nu op dag 14 terugkomen... Wat zijn jullie ervaringen? Is het nu al een slecht teken voor deze ronde dat er nog niets te zien was? Of kan het nog alle kanten op?

19. Pinac

Pinac Fanatiek lid

Jul 13, 2014
    1,145
    432
    83
    Kan nog alle kanten op, bij mij was vorige keer met 12 dagen niks te zien en met 18 wel..

20. mamalap

mamalap Niet meer actief

Roos dag 10 is inderdaad nog vroeg, het kan dus nog alle kanten op.

He jenni al begonnen? Hopelijk geen bijwerkingen voor je!

Pinac wanneer heb jij weer follikel meting? Zijn de bijwerkingen voorbij of ebt dat na ondanks dat je het dan niet meer slikt?

Leaf bij jou nog nieuws?

Victoire alweer 5 dagen op het wachtbankje met 3 kansen ;) voel je al iets?

Hier zometeen 11.15 uur 2e fm hopelijk is die van 12 mm doorgegroeid. Spannend dus weer.

Share This Page