PCOS'ers in de MMM

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Victoire, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Het verbaasd me echt hoeveel verschillend de behandelingen per ziekenhuis zijn...
    Je zal denken dat de behandelingen het zelfde zijn of in ieder geval het zelfde starten met standaard echo's. Blijkbaar gaat dat niet zo...

Is bij jullie een zwangerschaps test gedaan voor het starten met primolut/clomid? Bij mij doen ze dat namelijk niet maar ik las laatst dat er voor het starten met clomid door een arts vastgesteld moet worden dat je niet zwanger bent...

2. Victoire

Victoire Bekend lid

29 mrt 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh, zoiets had ik ook de vorige ronde! In twee dafen tojd can 2 follikels van rond de 12/13 naar acht (!!) van 20 (!!) mm en groter. Wij hadden natuurlijk niet veilig gevreeën, pffft, dus moest ik de dagen erop op controle komen, omdat ik igv eisprong een morning after spiraal zou moeten laten zetten...whaaarggghh!!! Gelukkkig sprongen ze niet...

3. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    8 stuks?? Wow! Das ook wat!

Nee hier geen test voor beginnen primolut, ze heeft het wel een keer gezegd geloof ik. Hsg doen ze hier ook niet standaard (ben ik heel blij om), maar lees dat wel vaak hier op forum.

4. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Voor de eerste ronde provera en clomid moest ik een test doen daarna niet meer want ik heb nog geen ei of eisprong gehad.

8 is wel heel veel indd

5. A159

A159 Lid

15 dec 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen! Dit onderwerp trok meteen mijn aandacht aangezien ik ook aant wachten ben en ik zit nog maar ik het begin :( ben gestopt met de pil in juli, maar ik werd maar niet ongesteld.. 11 december bij gyne geweest en die zag eitjes in de eierstokken, maar ik zou geen eisprong krijen. Bloed moeten gaan laten trekken en nu duphaston gestart. Als ik ongesteld ben, moet ik terug bloed laten trekken. Mijn
    Man ook en hij moet ook zaad laten onderzoeken.. Maar ik weet totaal niet waarom allemaal en we mogen pas 2 februari terug naar de gyne. Pff dat is nog zo lang en ik weet niet of ik ondertussen iets kan doen :( ik wil echt te graag een kindje. Het lijkt wel te mooi om waar te kunnen zijn voor mij..

Groetjes

6. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ken je gevoel..en dan duurt het allemaal zo lang. Blijft allemaal een lang proces en het is mij eerlijk gezegd bijna te onwerkelijk dat ook wij hier een kleintje krijgen.

7. A159

A159 Lid

15 dec 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh proficiat!

Zijn jullie ook allemaal zo als mij begonnen? Eerst menstruatie opwekken en onderzoeken en bla bla bla? Terwijl gyn al zei dat ik wrss mijn eisprong ga moeten opwekken?

8. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Dat lange wachten is echt het moeilijkst...
    Wij zijn al 1,5 jaar bezig en mogen deze ronde eindelijk beginnen met Clomid; hormonen om je eisprong op te wekken.
    Wij hebben er al flink wat afspraken op zitten, bloedonderzoeken, urinetesten, sperma onderzoek, binnenwaartse echo's en gesprekkenn met de gyn...
    Al begrijp ik dat het bij sommige echt niet zo lang duurt.
    Zelf kan je niet veel doen, je voelt je machteloos...
    Ookal weten we dat we waarschijnlijk niet 'vanzelf' zwanger worden, het is elke menstruatie weer een teleurstelling...
    Probeer er gewoon in te geloven, hoe moeilijk het ook is.
    Al heb ik wel eens een dipje, m'n vriend en ik geloven er wel in dat het helpt als je er positief in staat.

9. Victoire

Victoire Bekend lid

29 mrt 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Whaaaaat?! Uuuhh...oh... ik vond het even heel verwarrend en daarna moest ik echt even teruglezen, want het is zoals je het schrijft net alsof je bedoelt dat je hartstikke zwanger bent,Pinac....hihihihihihihihi!!! Hahaha!!!

A159 > Ja! Ook met PCOS kan je echt kindjes krijgen. Het vergt alleen vaak wel even een flinke berg geduld, uithoudingsvermogen en een snufje geluk. Je kunt altijd even bellen met de afdeling van de gyn om nog eens na te vragen wat er is, heh...zij zijn er voor jou, niet andersom!

Zaad onderzoek is standaard, wanneer je voor het eerst komt. Dat is om uit te sluiten dat men zich enkel op jouw lichaam richt, terwijl er misschien ook wat met zijn aandeel zou kunnen zijn.

De Duphaston is bedoeld om een cyclus op te wekken, daarna zullen ze bloedprikken om te zien in welke mate bepaalde hormonen aanwezig zijn. Daarna kunnen ze jullie advies geven welke verder onderzoeken te doen of welke behandeling te volgen.

Spannend, meid! Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?

Wat je zelf kan doen, vroeg je ook nog. Dat is gezond leven. Niet roken, weinig alcohol, geen drugs. Matig sporten, niet overdrijven, lekker bewegen. Veel groente en weinig vet, zout en suiker. Vooral suiker is bij PCOS een aanjager...dat wil zeggen dat een PCOS-lijf nog slechter op suiker reageert dan een gezond lijf en dat het de symptomen kan verergeren.
    Een gezond leefpatroon vergroot de kansen op succes!

10. meandewoud

6 aug 2014
    27
    0
    0
    NULL
    Duivendrecht
    Heey Meiden,

Ook ik wil graag mee schrijven... (en lezen natuurlijk:D)

Ik weet al een tijdje dat ik PCOS heb en zijn sinds juni bezig in de MM.
    Ik krijg wel zelf een eisprong alleen heel laat (dag 21/23) waardoor mijn Gyn besloten had dat wij zelf moeten proberen en af te vallen.

Dat afvallen is wel gelukt alleen zwanger raken niet (HELAAS)

Deze maand voor het eerst begonnen met Clomid 50 en had op dag 9 (vrijdag) van mijn cyclus een echo waarop een eitje te zien was van 15MM.
    Op dag 12 (maandag) nogmaals een echo gehad en volgens mijn Gyn was mijn eitje al gesprongen van het weekend.

Dit voelt enorm gek voor mij omdat dit zoo vroeg is in de cyclus en ik dit totaal niet gewend ben.

Heeft iemand hier ervaring mee? met vroege eisprongen in de cyclus door clomid?

Liefs, Jennifer

11. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Welkom hier!

Wachten is indd moeilijk. Wij hebben erg veel geluk dat we snel door mochten, maar het voelt voor mij nu wel als een rollercoster
    Rond april 2013 heb ik al onderzoeken gehad wegens pijnklachten, toen hebben ze al vermoedens gehad en die opgeschreven dat er iets niet helemaal oké was maar hebben ze toen niet gemeld. Eerste reactie is kwaad dat ze het niet hebben gezegd maar ik ben blij dat we nu goed geholpen worden, ik heb pcos en mijn man is ook verminderd vruchtbaar. Nu 3 e ronde clomid, hoogste dosering want het is nog nietvaangeslagen.

12. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Bedoelde onwerkelijk om ooit zwanger te worden hahaha.

Heb je wel regelmatige eisprong dan? Ik heb met clomid ook op dag 22 ong..

13. meandewoud

6 aug 2014
    27
    0
    0
    NULL
    Duivendrecht
    Ik heb zonder clomid wel een eisprong, maar welke keer op een andere moment..(onregelmatige cyclus)

Nu met clomid 50 ergens rond dag 10 of 11 een eisprong gehad.. Op dag 9 en 11 geklust.. en nu afwachte... pffff.. hihihi

Mijn vriend heeft een zaadonderzoek gehad en die uitslag was bovengemiddeld.

En ik snap precies wat je bedoelt soms denk ik ook zwanger worden gaat mij volgens mij nooit lukken!!

14. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Ook ik deel die gedachten, soms zo bang dat ik nooit zwanger zal raken, nooit een hummeltje in mijn buik. Lijkt me zo verschrikkelijk.
    Maar gelukkig heb ik ook positieve dagen, dan denk ik 2015 word ons jaar. En er is maar 1 zaadcelletje nodig en met die injecties gaat het vast wel lukken een eitje te laten springen. Mezelf moed in spreken lukt gelukkig soms ook

15. Victoire

Victoire Bekend lid

29 mrt 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus is ook met medicijnen super onregelmatig en onvoorspelbaar! Dus ja, ik herken dat wel. En volgens mijn gyn is dat gebruikelijk bij pcos.

Mij is altijd verteld: Alles boven de 12mm groeit met ongeveer 2 mm per dag. Na 12mm gaat de groei dan ineens harder. Dus vanaf 15mm is het 17/19/21mm in drie dagen...en een spontane ovulatie bij 21mm is normaal...waren ze verbaasd in het ziekenhuis dat het was gesprongen dan?

By the way, ik zit op 10dpo (over 4 dagen kan ik officieel een zwangerschapstest doen)...Ik heb vanochtend een testje gedaan... En ik had heeeeeeeeel vaag een tweede lijntje binnen 5 minuutjes. Ik vind het heeeeeeeeel spannend....!!!!!

16. A159

A159 Lid

15 dec 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL

Hallo!

Ik ben 25 en mijn man 29 jaar..
    Maar ik wil al lang kindjes en nu mocht ik eindelijk stoppen met de pil en nu dit.. pff

17. Victoire

Victoire Bekend lid

29 mrt 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja meis, echt niet tof, heh...Ik kan het niet makkelijker maken voor je...kon dat maar, heh. Ik weet nog goed dat ik het te horen kreeg. Ik was ten einde raad. Ik dacht echt dat het nooit meer goed zou komen...maar gelukkig komt dat maar zelden voor. Alleen is het allemaalwel wat ingewikkelder en moet je je eigen grenzen verleggen, want de behandelingen zijn niet fijn, en het feit dat een kindje krijgen 'klinisch' wordt in plaats van romantisch is ook geen feest.

Ik heb altijd steun gezocht bij iemand waar ik professioneel mee kon praten. Dat heeft me goed geholpen, daardoor hield ik het volhouden vol. Misschien een tip?

18. A159

A159 Lid

15 dec 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus vanaf nu binnen 3 maanden zwanger zijn, zit er niet in? :(
    Iedereen rondom mij wordt zwanger.. wil graag dat mijn kindje ongeveer dezelfde leeftijd heeft als kindjes van mijn vrienden..

19. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Oeh wat spannend Victoire!!

Vriendin en ik zijn tegelijk met pil gestopt, zij was 2de ronde zwanger. Toen was mijn gevoel: we zijn vast nog wel tegelijk zwanger.. Nou dat wordt ook niks, want zij is bijna uitgerekend. Stel mn "doelen" maar weer bij.

Van de week andere auto gekocht, van een 2zitter naar een normale 5 deurs auto.. Nou krijg elke dag paar keer de vraag of er soms kinderen komen..

Mag ik vragen welke regio jullie wonen?

20. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hè dames.

Victoire ik zag jouw 11 dpo streepje net in ander topic. Maar ik zie hem hoor! Ohhh nu nog oplopen!

Wij hebben het woensdag avond nog gedaan ondanks verbod gynaecoloog. Er zaterdag maar 2 follikels, goed over gehad. En konden het deze keer niet laten. Ik zit vandaag denk ik ook 1 dpo. Dus spannend!

Pinac zijn de opvliegers nu inmiddels helemaal weg?

Deel Deze Pagina