quarantaine bij koorts door vaccinatie

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door tupp, 17 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik neem aan dat als je in de dagen na de vaccinatie koorts krijgt, dat je dan niet met je hele huishouden in quarantaine moet. Maar ik kan nergens een duidelijk bron vinden die dit meldt. Iemand die hier (met bron) meer duidelijkheid over kan geven?

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Jawel gewoon testen en quarantaine. Helaas.
    Mijn bron is dat dit werd verteld bij de ggd na vaccineren. Dat alle regels van toepassing bleven.

Ella1988 vindt dit leuk.
  3. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hier van RIVM

Bijgevoegde bestanden:

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.042
    17.010
    113
    Zo is het mij indd ook uitgelegd na het vaccineren: als koorts binnen 48 uur optreed, zelf thuisblijven (gezin niet), als er andere klachten bij komen die kunnen duiden op Corona, dán standaard protocol volgen.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmm. Bijzonder. Ook niet bepaald een promotie om je te laten vaccineren :rolleyes: Ik dacht echt dat je dan gewoon naar buiten mocht. De collega's die koorts kregen op e dag van of de dag na vaccinatie, kwamen eigenlijk allemaal gewoon werken.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit stond bij mij ook in een foldertje dat ik na vaccinatie meekreeg. Ik kreeg inderdaad koorts, ben zelf thuis gebleven, rest van het gezin niet. Toen het bij mij gezakt was (na een uur of 8), ben ik ook gewoon weer naar buiten ed gegaan.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Huh. Dit wist ik ook niet.
    Man is vandaag flink ziek van zijn 2e prik. Hoogst gemeten temp was 37,9. Net geen koorts. Verder hoofdpijn en pijnlijke arm.

Maar plan is wel dat hij morgen naar zijn ouders gaat als hij zich beter voelt.

8. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Dat is omdat in principe iemand net voor de vaccinatie besmet kan zijn en dan zou dat weer een risico op verdere besmetting kunnen zijn.
    Ik snap niet helemaal waarom je het een slechte promotie noemt. Het gaat toch maar om 1 of 2 dagen als het goed is. Dan blijf je die thuis. Duurt het langer, dan zou ik er wel een test aan wagen.

9. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Weet niet hoe het met volwassenen zit maar bij kinderen met klachten en koorts hoeft het hele huishouden niet meer thuis te blijven sinds kort.

Bijgevoegde bestanden:

Vero0504 vindt dit leuk.
  10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat de meeste ouders het niet 'maar' 1 of 2 dagen vinden als hun kinderen wéér niet naar school kunnen, omdat de juf koorts heeft na vaccinatie.

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.483
    113
    ouders zitten er ook niet op te wachten dat ze net voor de schoolvakantie in quarantaine moeten omdat de juf toch naar school is gekomen met corona, maar dacht dat de koorts door de vaccinatie kwam. Zo zijn er altijd afwegingen om te maken. Als aangegeven is dat je thuis moet blijven zou ik thuis blijven.
    Hoe rot dit ook is voor alle betrokkenen.

Lizoe, Vero0504, olleke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook een slechte zaak dat gevaccineerden niet meer in quarantaine hoeven. Als je nu al hoort dat zoveel mensen alsnog ziek geworden zijn en het dan dus gewoon lekker doorgeven. Kom maar weer op met al die besmettingen

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Even nuanceren: het is natuurlijk niet zo dat gevaccineerden helemaal niet in quarantaine hoeven. Als je gevaccineerd bent en je hebt zelf klachten, geldt nog steeds het dringende advies om thuis te blijven en je te laten testen.
    Voor gevaccineerden zonder klachten, die contact hebben gehad met iemand met corona geldt inderdaad dat ze niet meer in quarantaine moeten. Hoewel we dat gek genoeg alleen via de media hebben vernomen, op de site van de rijksoverheid staat dat niet.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Op rivm wel zie ik

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
  16. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

De dag na de vaccinatie's kreeg ik koorts door de vaccinatie, bij de 2e vaccinatie kreeg ik 4 dagen na de vaccinatie weer koorts en had ik ook de andere klachten.
    Ik ben positief getest toen zijn wij met zijn allen in quarantaine gegaan.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vier dagen erna zou ik ook wel in quarantaine gaan en officieel laten testen. Maar binnen een 24 uur erna vind ik toch wel dubieus hoor. Dan zouden bepaalde beroepsgroepen dus eigenlijk tot hun vakantie moeten wachten om zich te kunnen laten inenten. Daar heb ik wel moeite mee, eerlijk gezegd.
    Nu valt mijn 2e prik toevallig in mijn vakantie. En ik heb er ook bewust op gemikt om beide prikken in een weekend te laten zetten. Maar die optie was er niet voor iedereen.

18. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Toen ben ik ook niet in quarantaine gegaan hoor, koorts dat hoort bij een vaccinatie vind ik dan werkt het lichaam. De kinderen hadden ook altijd koorts na een vaccinatie en daar vergelijk ik het mee.

Deel Deze Pagina