Ik neem aan dat als je in de dagen na de vaccinatie koorts krijgt, dat je dan niet met je hele huishouden in quarantaine moet. Maar ik kan nergens een duidelijk bron vinden die dit meldt. Iemand die hier (met bron) meer duidelijkheid over kan geven?
Jawel gewoon testen en quarantaine. Helaas. Mijn bron is dat dit werd verteld bij de ggd na vaccineren. Dat alle regels van toepassing bleven.
Zo is het mij indd ook uitgelegd na het vaccineren: als koorts binnen 48 uur optreed, zelf thuisblijven (gezin niet), als er andere klachten bij komen die kunnen duiden op Corona, dán standaard protocol volgen.
Hmm. Bijzonder. Ook niet bepaald een promotie om je te laten vaccineren Ik dacht echt dat je dan gewoon naar buiten mocht. De collega's die koorts kregen op e dag van of de dag na vaccinatie, kwamen eigenlijk allemaal gewoon werken.
Dit stond bij mij ook in een foldertje dat ik na vaccinatie meekreeg. Ik kreeg inderdaad koorts, ben zelf thuis gebleven, rest van het gezin niet. Toen het bij mij gezakt was (na een uur of 8), ben ik ook gewoon weer naar buiten ed gegaan.
Huh. Dit wist ik ook niet. Man is vandaag flink ziek van zijn 2e prik. Hoogst gemeten temp was 37,9. Net geen koorts. Verder hoofdpijn en pijnlijke arm. Maar plan is wel dat hij morgen naar zijn ouders gaat als hij zich beter voelt.
Dat is omdat in principe iemand net voor de vaccinatie besmet kan zijn en dan zou dat weer een risico op verdere besmetting kunnen zijn. Ik snap niet helemaal waarom je het een slechte promotie noemt. Het gaat toch maar om 1 of 2 dagen als het goed is. Dan blijf je die thuis. Duurt het langer, dan zou ik er wel een test aan wagen.
Weet niet hoe het met volwassenen zit maar bij kinderen met klachten en koorts hoeft het hele huishouden niet meer thuis te blijven sinds kort.
Ik denk dat de meeste ouders het niet 'maar' 1 of 2 dagen vinden als hun kinderen wéér niet naar school kunnen, omdat de juf koorts heeft na vaccinatie.
ouders zitten er ook niet op te wachten dat ze net voor de schoolvakantie in quarantaine moeten omdat de juf toch naar school is gekomen met corona, maar dacht dat de koorts door de vaccinatie kwam. Zo zijn er altijd afwegingen om te maken. Als aangegeven is dat je thuis moet blijven zou ik thuis blijven. Hoe rot dit ook is voor alle betrokkenen.
Ik vind het ook een slechte zaak dat gevaccineerden niet meer in quarantaine hoeven. Als je nu al hoort dat zoveel mensen alsnog ziek geworden zijn en het dan dus gewoon lekker doorgeven. Kom maar weer op met al die besmettingen
Even nuanceren: het is natuurlijk niet zo dat gevaccineerden helemaal niet in quarantaine hoeven. Als je gevaccineerd bent en je hebt zelf klachten, geldt nog steeds het dringende advies om thuis te blijven en je te laten testen. Voor gevaccineerden zonder klachten, die contact hebben gehad met iemand met corona geldt inderdaad dat ze niet meer in quarantaine moeten. Hoewel we dat gek genoeg alleen via de media hebben vernomen, op de site van de rijksoverheid staat dat niet.
Oké, goed zo. De quarantainetool van Rijksoverheid https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/nl/jouw-situatie loopt nog achter. Terwijl dat in wezen wel een handige tool is.
De dag na de vaccinatie's kreeg ik koorts door de vaccinatie, bij de 2e vaccinatie kreeg ik 4 dagen na de vaccinatie weer koorts en had ik ook de andere klachten. Ik ben positief getest toen zijn wij met zijn allen in quarantaine gegaan.
Vier dagen erna zou ik ook wel in quarantaine gaan en officieel laten testen. Maar binnen een 24 uur erna vind ik toch wel dubieus hoor. Dan zouden bepaalde beroepsgroepen dus eigenlijk tot hun vakantie moeten wachten om zich te kunnen laten inenten. Daar heb ik wel moeite mee, eerlijk gezegd. Nu valt mijn 2e prik toevallig in mijn vakantie. En ik heb er ook bewust op gemikt om beide prikken in een weekend te laten zetten. Maar die optie was er niet voor iedereen.
Toen ben ik ook niet in quarantaine gegaan hoor, koorts dat hoort bij een vaccinatie vind ik dan werkt het lichaam. De kinderen hadden ook altijd koorts na een vaccinatie en daar vergelijk ik het mee.