Pcr test of niet?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Theresia, Jul 18, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,245
    4,478
    113
    Nee ik zou gewoon die 10 dagen lekker thuis blijven en zo'n klein lief schattig hummeltje niet " plagen" met zelf- of een pcr test.

Spectre and Theresia like this.
  2. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,831
    3,589
    113
    Female
    Wij zaten een paar maanden geleden ook in zo'n situatie. Onze dochter van toen rond de 1 lekker 10 dagen thuisgehouden:thumup: Zolang je het op die manier op kan lossen en er geen klachten ontstaan zou ik dus ook niet laten testen. Ook geen zelftest, bij onszelf zou ik er niet zo moeilijk om zijn maar onze dochter heeft al geen goede mond ervaringen door het vele verslikken dus zo'n test gaat er alleen in bij hoge nood.

Theresia likes this.
  3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Nee ik had niet getest, ook geen zelftest. Grote kans dat de zelf test niet goed is afgenomen omdat ik mij kan indenken dat je het niet goed durft te doen. Je hield hem toch thuis dus had niet getest.

Theresia likes this.
  4. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    oh, dat is best heftig zeg.
    Mijn zoon (bijna 4) is een paar keer verkouden geweest en mag dan gewoon naar kdv. Nooit vermoeden gehad dat er meer aan de hand was, dus daarom nooit laten testen, maar was nu eigenlijk wel benieuwd wat je er dan van merkt op die leeftijd.
    Na vakantie gaat hij naar school en dan zijn er voor hem nieuwe regels, dus dan zal hij wel moeten testen

Theresia and smax like this.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Mijn zoons van 5 en 9 hebben corona gehad zonder klachten. Echt 0,0.
    Niets aan ze te merken. Ze zijn toen getest ivm besmettingen in huis. Anders hadden we het niet eens geweten.

On topic: als je de mogelijkheid hebt om je kindje die tien dagen thuis te houden, dan zou ik niet gaan testen, maar gewoon afwachten. Hooguit bij klachten gaan testen. En jezelf even in de gaten houden. Mocht je kindje zonder klachten toch corona hebben kan je zelf besmet worden.

Gewooniemand, Theresia and Do1981 like this.
  6. Theresia

Theresia Lid

Jul 18, 2021
    13
    5
    3
    Female
    Ik was zelf ook nieuwsgierig, maar helaas ivm de privacy zeggen ze daar niks over. Vooral wat maakte dat ouders hun kind zouden testen. Mijn zoontje zit op een verticale groep. Dus wel van 0-4. Hoop dat het een wat ouder kindje is.
    Tot nu toe nog steeds geen klachten :)

Do1981 likes this.
  7. Theresia

Theresia Lid

Jul 18, 2021
    13
    5
    3
    Female
    fijn dat je dat zegt! Geeft een beetje vertrouwen dat ik op m’n gevoel mag vertrouwen en dat wat ik heb gedaan al heeeeel veel is

Loufoque likes this.
  8. Theresia

Theresia Lid

Jul 18, 2021
    13
    5
    3
    Female
    Betekend dat we dan wel ergens naartoe mogen? Ik dacht dat dat alleen mocht met een pcr test

9. Theresia

Theresia Lid

Jul 18, 2021
    13
    5
    3
    Female
    Nou idd! Straks kan die geen wattenstaafje meer zien

10. Theresia

Theresia Lid

Jul 18, 2021
    13
    5
    3
    Female
    Ow heftig zeg! We houden onze boef wel heel goed in de gaten de komende dagen

smax likes this.
  11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,457
    8,609
    113
    Female
    Neehoor, bij ons mochten ze ook gewoon weer naar school als na 5 dagen de zelftest negatief was.

Roosje35 and Theresia like this.
  12. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,245
    4,478
    113
    Ik zou nu niet meteen een drukke binnenspeeltuin opzoeken, maar eendjes voeren of een wandeling door de buurt zou ik wel gewoon doen.

13. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Zelftesten zijn voor 70% betrouwbaar. Ik zou het er niet op gokken na contact met besmet persoon.

Theresia likes this.
  14. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Dat is echt een uitzondering en niet de regel. Het moet officieel een pcr test zijn. Dit weet ik omdat 1. Ikzelf met mijn groep in quarantaine ben geweest en dit dus uitgezocht is en 2. Omdat mijn zoon in quarantaine moest.

Theresia likes this.
  15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,457
    8,609
    113
    Female
    Een antigeen test volstaat ook.

16. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Bij onze school moet het wel een pcr-test zijn i.v.m. de betrouwbaarheid.
    Onze kinderen hebben ook corona gehad maar hadden een lichte vorm 1 dag koorts en wat hoesten.

Ik zou een klein kindje alleen laten testen met klachten. Bij iedereen zijn de klachten anders, kijk of je kindje ander gedrag vertoont jengelig etc.

Malbec likes this.
  17. Theresia

Theresia Lid

Jul 18, 2021
    13
    5
    3
    Female
    Idd, ik neem hem nu af en toe op de fiets en laat hem af en toe op een rustig plekje lekker wandelen. De speeltuin, zeker in vakantietijd vermijden we eventjes

Gewooniemand likes this.
  18. Theresia

Theresia Lid

Jul 18, 2021
    13
    5
    3
    Female
    We houden idd zijn gedrag/klachten in de gaten. Voor nu zijn we voorbij de 7 dagen. Nog even volhouden

Gewooniemand likes this.
  19. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Heb je hier een bron van?

Een antigeen test is wat anders dan een thuistest. Je hebt een antigeen test ( sneltest ) en een antigeen thuistest. Hier zit verschil in. Kinderen mogen niet met een thuistest komen.

Share This Page