Bij het consultatiebureau is vorige week donderdag een buikwandbreuk 2 cm boven de navel gevonden. Nou moet ik Vrijdag naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Ik heb niet veel informatie gekregen en ben erg bezorgd over de breuk. Ik heb ook het idee dat hij er af en toe last van heeft. Voornamelijk bij inspanningen zoals poepen, krampen en huilen. Ook bepaalde houdingen vind hij onprettig. Zijn hier misschien meer mensen die hier ervaring mee hebben? En mij er meer over kunnen vertellen? Ik heb een zoontje van 10 weken oud.
mijn dochtertje heeft een navelbreuk, bij inspanning zoals persen, krijsen e.d. puilt het een beetje uit. dit moet vanzelf dichtgroeien, het is idd al een stuk beter dan het was.
Mijn zoontje heeft een breukje boven zijn navel, formaat van een flinke knikker, en daarboven in dezelfde lijn twee kleintjes. De kleintjes worden steeds minder en zijn enkel voelbaar en niet zichtbaar. De grotere kun je goed zien en lijkt niet dicht te groeien. Hij ondervindt er geen hinder van en het hoeft niet behandeld te worden. Mocht het niet dichtgroeien mag hij later zelf beslissen of hij het uit cosmetisch oogpunt toch wil sluiten.
Onze jongste, 7 weken, heeft ook een navelbreuk. Is geen probleem is ons verteld, ikzelf heb ook een navelbreuk aan de 1e zwangerschap overgehouden.
Ons zoontje had een hele grote navelbreuk. Echt een knoepert van een bol zat erop. Wij zijn om andere redenen naar de osteopaat geweest en die constateerde een grote blokkade in zijn buik. Na 2 behandelingen is hij een ander kind, en met als extratje......zijn navel is nu een prachtig kuiltje geworden. Misschien een optie?
hier ook een zoon die een bovenbuik breuk heeft, hij is geopereerd aan een liesbreuk. maar de boven buik breuk doen ze hier niks aan het zit niet in de weg het doet hem geen pijn dus laten ze het mooi zitten zo groot als een dikke knikker. als hij er last van krijgt kunnen we weer komen. onze tweede zoon had dubbele liesbreuk en zakbreuken. dus ja aangeboren afwijking is bij ons helaas wel vele breuken.
onze oudste de bovenste breuk nog steeds en de 1 na onderste breuk gehad. de middelste had de onderste en daar boven. het zijn kleine ingrepen maar zoals liesbreuken kan acuut worden ivm afknelling darm en natuurlijk hebben alle operaties risico's (de eerste operatie was van j met 5 weken had pylorusstenose, nu is ie 5 jaar en 3 operaties in zijn leven gehad en h 2x)
Mijn ventje heeft een dubbele breuk boven zijn navel, maar hier doen ze er niets aan en schijnt het inderdaad vanzelf minder te worden. Pas als ik het niet meer weg kan 'drukken', of hij pijn aangeeft, moet hij naar het ziekenhuis.