Even nieuwsgierig, hoe eten jullie je eitjes, gekookt en gebakken... Dooier helemaal doorbakken of een beetje? Dit ivm eventuele salmonella.
hey marloes, ik kreeg ff een dejavu van mezelf (27-10-2011) heb ff het berichtje teruggezocht, was toen zwanger en was tussen de middag met een collega wezen lunchen... had een omelet genomen ( is natuurlijk half rauw) en dacht toen gelijk toen het werd neergezet dit moet ik niet eten eigenlijk... toch gedaan en zoveel spijt van gehad... dus ik bij de verloskundigen op dit forum navraag gedaan of dit kwaad kon en kreeg dit als antwoord: hoi een omelet kan helemaal geen kwaad hoor. Hoop dat ie lekker heeft gesmaakt. De eieren in Nederland worden streng gecontroleerd en zijn in 99,9% van de gevallen salmonella vrij. Dus geen zorgen!
Bij mijn eerste zwangerschap eigenlijk heel goed aangehouden, voor de zekerheid. Later hoorde ik steeds meer meiden om me heen die zeiden dat de eieren in Nederland zo goed zijn en er zo weinig kans op salmonella is, dat zij het gewoon met hele dooier aten. Ik doe het nu weer doorbakken, maar heb zo'n zin om een keertje de dooier heel te laten, is zoveel lekkerder !
Normaal altijd met zachte dooier, vind ik veel lekkerder Heb nu een keer met een zachte dooier gegeten, had er zo'n trek in De kansen zijn inderdaad heel klein!
Normaal zachtgekookt, maar tijdens mijn zwangerschap in zijn geheel gemeden. Ik vind hardgekookje eieren echt niet lekker ...
ik denk dat je dat 100 keer beter kan doen dan bijv een broodje filet americain ( waar ik heel mijn zwangerschap trek in heb gehad) of een broodje brie ofzo! lekker van genieten hoor!
Brie mag je gewoon eten hoor. Heb er tijdens mijn zwangeschap velen van op. Brie met druiven of met vijgen of met balsamico op een stokbroodje
Ik hou m'n dooier lekker zacht hoor. Heerlijk! De kans op salmonella is minimaal klein en dan nog moet je wel extreem ziek worden incl uitdrogingsverschijnselen, wil je ukkie daar iets van merken.
Pffff ik word gek van de mensen die me scheef aankijken als ik een broodje brie eet... Hoe vaak ik wel niet uit heb moeten leggen dat dat echt geen kwaad kan als het van gepasteuriseerde melk is gemaakt! Laat me lekker eten.... Ik mag al zo weinig!
Tijdens zwangerschap van zoon at ik ze gewoon met zachte dooier, heerlijk!! En begin van deze zwangerschap ook, totdat VK twee weken terug zei dat ik ze toch echt moest doorbakken Nu maar met harde dooier Maar als ik jullie zo lees neig ik toch om weer terug te gaan naar dan maar een middenweg; halfzacht
Ik eet een gebakken ei alleen thuis. Ik klop het ei dan met kruiden ed erdoor en dan goed bakken. Buitenshuis durf eet ik het niet omdat het dan vaak niet helemaal doorbakken is.
Ik zou het gewoon lekker eten. Salmonella komt inderdaad maar zelden voor en als je al een besmet ei tegen zou komen zit het bovendien alleen op de schil en niet in het ei. Bij een gebakken eitje zou er dan, lijkt mij, heel misschien salmonella via de schil op de dooier kunnen komen, maar die kans is echt heel klein. Met een zacht gekookt eitje heb je dan helemaal geen risico, de schil is immers in aanraking geweest met gekookt water en de salmonella is dan echt wel dood.
Ik neem het risico niet, is het me niet waard. Dus hier gewoon goed doorbakken.. Na de zwangerschap nog tijd genoeg in mijn leven om zachtgekookte eitjes te eten
Toevallig van de week hierop gezocht en kwam dit topic tegen; http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/399759-de-beruchte-listeria-bacterie-opgelopen.html Dus het je kan er zeker wel een bacterie mee oplopen in NL!