blaasontsteking door darmbacterie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lovelymom, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    vrijdag met spoed na de hap verging van de pijn conclusie blaasontsteking
    moest van de ha vandaag per direct mijn eigen ha opbellen voor de kweek
    zo gezegt zo gedaan
    nu schijn ik een darmbacterie te hebben die de blaasontsteking veroorzaakt
    alleen weten ze nog niet of de ab kuur die ik nu heb dus wel voor mijn darmbacterie goed is

pff en als klap op de vuurpijl ja dom ga je googlen en stuit ik alleen op de gevaarlijke bacterie e coli waarvoor een ziekenhuis opname nodig is om aan het infuus te gaan om de bacterie tegen te gaan

wie heeft er ervaring met een darmbacterie die een blaasontsteking bij jou heeft veroorzaakt
    en hoe is het weggegaan door ziekenhuis opname of gewoon door ab kuur?

2. knofje2008

knofje2008 Niet meer actief

O, nee jij ook al. Blaasontsteking komt meestal door darmontsteking.
    Als je ook hoge koorts hebt krijg je hier infuus anders pillen. Het kan heel pijnlijk zijn, heb er zelf vorige week heel erg mee uitgestaan, ook even opgenomen i.v.m. Harde buiken. Als je het niet vertrouwd gewoon aandringen op onderzoek en/of uitleg.

Sterkte en ik hoop dat je je snel beter voelt.

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    De meeste blaasontstekingen worden veroorzaakt door een E. Coli bacterie. Hij is ook goed te behandelen. Tuurlijk zijn er altijd gevallen waarbij een kuur niet aanslaat, maar meestal gaat het gewoon goed. Hou het in de gaten, als je koorts krijgt, trek dan aan de bel.
    Beterschap :)

4. knofje2008

knofje2008 Niet meer actief

Ik bedoelde darmbacteriën.

5. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    bedoel je niet misschien de bacterie GBS? (=groep B streptococcen) deze kan zich nl ook in de darmen bevinden...en kan ook verantwoordelijk zijn voor een blaasontsteking...
    (die bacterie is nl bij mij gevonden in een kweek nav blaasontsteking)

6. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    gelukkig geen gbs maar de e-coli bacterie

7. Bika

Bika Niet meer actief

Is veroorzaker nummer 1 van blaasontstekingen

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Bij mij werkten vóór mijn zwangerschap geen enkele antibioticakuur. Ik heb er destijds 4 achter elkaar gehad. Toen "opgelost" met heel veel vitamine c en heel veel drinken.

Nu onderhoud ik mijn blaas met in de ochtend een groot glas cranberrysap en voor het slapen gaan drink ik een glas sinaasappelsap en slik.ik 210mg vitamine c. Hiermee heb ik tot nu toe geen blaasontsteking meer gehad. Yoghurt eten helpt ook om je darmen in balans te houden.

Bovenstaande is geen medicijn, maar kan je wel helpen om het te voorkomen. En het werkt alleen bij e-coli.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bijna alle blaasontstekingen worden veroorzaakt door darmbacterieen. Ziekenhuisopname, dat is alleen in het extreme geval en vaak alleen bij mensen met verminderde weerstand, zoals ouderen.
    Dus niet stressen! Het is heel normaal dat ze eerst kijken welke antibiotica het beste bij het type bacterie past.
    Dus gewoon rustig je kuurtje afmaken en niet paniekeren!!!
    Sterkte!

10. roma1985

roma1985 Nieuw lid

28 okt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er zelf ook helaas vaak last van het komt bij mij om de 4 maanden terug en het is inderdaad een darmbacterie mijn gynacoloog gaf me altijd doxycline en metradanizol ik heb dat ook voorgescheven gekregen in de eerste week van mijn zwangerschap (toen wist ik nog niet dat ik zwanger was) ik heb wel gehoord van mijn huisarts dat er een antibiotica is wat niet schadelijk is aangezien doxycline niet mag tijdens zwangerschap dus maak je maak niet te druk denk dat veel vrouwen hier last van hebben ben nu 8 weken zwanger en hoop dat ik voorlopig darmbacterie vrij blijf. Veel suCces!

Deel Deze Pagina