Griepspuit wel/niet

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Myrthe, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Wellicht zijn er meerdere die nu een oproep krijgen voor de griepspuit ik heb hem net ontvangen en zit in dubio of ik hem wel of niet ga halen. Voorgaande jaren wel gedaan ivm longaandoening en verminderde weerstand, in combinatie met zwanger zijn best heftig!!

Nu ben ik altijd behoorlijk ziek van de griepsuit en loop ik tot en met februari altijd te kwakkelen. Dit als eens bij mijn longarts voorgelegd (toen ik nog niet zwanger was) en hij zei symtonen onderdrukken en beetje grieperig zijn is minder erg als dat het volledig losbreekt!!

Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn met dit dilemma en hoe ze ermee omgaan wel of niet halen?

2. CindyCM

CindyCM Actief lid

21 mei 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de griepspuit vorige week wel gehaald. Ik heb het er met mijn huisarts over gehad en zij gaf aan dat de spuit echt geen kwaad kan voor het kindje. Als je ziek wordt en je hebt medicijnen nodig, dan is dat erger. Ik heb hem gehaald en tot nu toe nog nergens last van.

3. McGyver

McGyver Niet meer actief

ik haal hem normaal wel, maar hier wordt het afgeraden.
    ze zetten hem op mn werk niet eens bij zwangeren...
    en ik wil het zelf ook niet, extra zooi in mn lichaam met zo'n kleintje in mn buik.

en de kans dat je een andere griep krijgt dan in de vaccinatie zit is ook groot.

het geeft geen 100% garantie.

maar das mijn mening en verhaal

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb ook een oproep gekregen omdat ik Astma heb, maar heb hem niet opgehaald. Voelt voor mijn idee niet goed.

Ik ben met mijn man mee geweest toen hij hem ging halen (diabetes) en toen vroeg de assistent of ik er geen 1 wilde, omdat ik wel op het lijstje stond.
    Toen ik zei dat ik het eng vond omdat ik zwanger ben, zei ze ohh ik heb dat ook niet gedaan hoor toen ik zwanger was.
    Dat bewijst voor mij genoeg :)
    Maar iedereen moet het zelf weten.

5. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik krijg hem altijd vanuit mijn werk. Maar bij ons raden ze het af als je zwanger bent, dus ik haal hem niet dit jaar.

6. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Ik heb hem afgelopen donderdag gehaald op advies van de huisarts en de VK.De gevolgen van een eventuele griep wogen voor mij zwaarder dan de prik.

Het verhaal dat het slecht zou zijn voor de baby werd door mijn huisarts vertaald in dat dit alleen vorig jaar was vanwege de hulpstoffen die er waren gebruikt.
    Dit moest toen omdat het influenza A (mexicaanse griep) er was en het vaccin heel snel moest komen.
    Deze hulpstoffen zijn dit jaar niet gebruikt en het is nu een 'gewone' griepprik en die woren al jaren aan zwangere vrouwen gegeven,zonder problemen voor moeder en kind.

Heb overigens zelf nergens last van en zo ver ik weet mn kleintje ook niet!
    Hoop dat je hier iets aan heb,succes met je beslissing!

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties, ik blijf het moeilijk vinden hoor!
    Ik ga morgen toch naar de huisarts en zal het hem ook eens voorleggen.....

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik ga hem morgen ook gewoon halen. Heb astma en een peuter rondlopen die alles oppikt en ik wil geen griep. Daarbij zit ik in het tweede trimester dus....geen probleem lijkt me.

Charlie

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik had ook zo me twijfels of het wel goed is dus toch even de Dokter gebeld, hij vertelde me dat als je in het eerste trimester zit het beter niet kan doen, dus ik heb hem gewoon gehaald en nergens last van gehad :)

10. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    De gyn. gaf aan het niet te doen, was niet geheel zonder gevaar zei hij.

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Zo zie je maar overal denken ze er anders over...... dat is eigenlijk bijna met alles rond de zwangerschap valt mij op.

12. Charlie007

Nou en al die zwangeren dan die vorig jaar de mexicaanse hebben gehaald en gezonde babies op de wereld hebben gezet? en dat was nou net een spuit met 'andere' bestanddelen er in.

Maar goed, iedereen moet het voor zich weten.

Charlie

13. annoesjka

annoesjka Lid

26 okt 2010
    80
    0
    0
    utrecht
    ik haal hem niet dit jaar heb de oproep gekregen voor 11 november

maar ik durf het niet aan

14. Charlie007

Eerste trimester zou ik ook niet zo snel doen. Tenzij je enorme astma hebt of iets dergelijks en elke winter wel ergens erg ziek wordt.

Charlie

15. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb hem ook een aantal jaren gehaald ivm astma, maar sinds een jaar of zes haal ik hem niet meer. Ik was er altijd een week of twee een beetje ziekjes van en ik kreeg net zo goed de griep. Je krijgt immers geen prik tegen alle griepsoorten, alleen de op dat moment meest voorkomende. Heb dit jaar de oproep niet gehad, maar denk dat ik het zowiezo niet had gedaan, lijkt me niet gezond voor de kleine.

16. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik doe het om de zelfde reden als ster27 niet..heb ook astma (lichte vorm) gebruik hier iig medicijnen voor (neusspray via de dokter tegen allergie) en dat gaat goed zolang.. plus ik heb hem vorig jaar dan wel gehaald maar heb alsnog 2 weken ziek op bed gelegen met hoge koorts! vast een ander virus geweest maar heb dus de indruk gehad dat die prik mij niets heeft geholpen.. en ik durf het dus niet aan. Ik zit sowieso in de zw wegens bi dus ik probeer gewoon zoveel mogelijk zieke mensen te vermijden.. bovendien heb ik ook nog geen oproep gehad?? normaal had ik die al moeten hebben.. bel maandag voor de zekerheid de ha om te vragen hoe zij erover denken..

17. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Tja ik ben er eigenlijk ook nog niet over uit, ik denk dat ik het toch maar niet ga doen en het ga afwachten. Zal voor het eerst in 6 jaar zijn dat ik hem niet haal, best spannend dus.

18. pijman

pijman Niet meer actief

#18 pijman, 1 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2010
    ik ga hem wel halen deze week. Vooral ook omdat ik hyperemesis heb, ervoor opgenomen ben geweest en geen weerstand heb en echt niet nog meer tegenslagen kan verdragen lichamelijk. Dus dan weegt het effect op tegen de eventuele nadelen. Op een link naar een belgische website (Leuven dacht ik) in een ander topic las ik ook dat baby's juist tot 6 maanden na de geboorte profijt hebben van de anti-stoffen en dat er minder ziektes voorkomen bij die kinderen met hoge koorts. Dus daar houd ik het dan maar even op. Uiteindelijk moet je voor iets kiezen waar je je zelf rustig bij voelt. Als je je zorgen gaat maken om de eventuele effecten en je hebt de griepprik niet dringend nodig is het wat mij betreft helemaal ok om het voorbij te laten gaan.

19. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik heb ook hyperemesis bij beide zwangerschappen gehad inc. ziekenhuisopnames en sondevoeding en toch adviseerde de gyn. om geen griepprik te nemen. Ik vind trouwens de mex. griepprik van vorig jaar een iets ander verhaal.

20. Chai

Chai Niet meer actief

Gelukkig heb ik geen oproep gehad anders had ik ook wel een beetje in een dubio gezeten..
    Maar ik zou persoonlijk het deze keer even overslaan denk ik.

Deel Deze Pagina