Welke bank (geen zit bank) hebben jullie? en wat voor klacht indienen?

Discussie in 'De lounge' gestart door augustus, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augustus

augustus Niet meer actief

Onlangs (op een maandag) is mijn pin pas uit voorzorg geblokkeerd (vanwegen skimmen) door de rabobank. Ik moest er zelf achter komen dat mijn pas het niet meer deed (je zou maar in de winkel staan met een kar vol boodschappen). Vond dat niet zo'n probleem want binnen 5 dagen zou ik een nieuwe ontvangen. Wat wel vervelend was, was dat ik niks over kon boeken van mijn spaar rekening naar mijn betaal rekening. Maar goed even wat lenen hier en daar en binnen een paar dagen zal alles weer in orde zijn. Na 5 dagen heb ik mijn nieuwe bank pas in ontvangst genomen. Deze zou volgens de mee gestuurde brief direct werken. Niet dus :x
    Na telefonisch contact te hebben gehad (op een zaterdag) met de bank zouden bleek dat er verkeerde passen waren gestuurd en ik moest maandag mijn plaatselijk bank bellen..

Maandag gelijk de bank gebelt en er bleek geen probleem met mijn pas te zijn, maar er moest iets geactiveerd worden. Zo gezegd zo gedaan. De mevrouw activeerde iets en ik zou direct kunnen internet bankieren..Nou niet dus..

Weer terug gebelt...Die keer kreeg ik te horen dat ik even een uurtje moest wachten...En dan nog een proberen of ik kon internet bankieren...Je voelt hem aan komen..het werkte niet..

Derde keer bellen kreeg ik te horen dat mijn pas gekoppeld moest worden maar ik moest even een ander nummer bellen...

vierde keer bellen beweerde de mevrouw aan te telefoon dat mijn random reader stuk was. Ik moest lang een rabobank vestiging.
    Inmiddels was mijn geduld wel op en heb ik die mevrouw duidelijk gemaakt dat ik de situatie erg vervelend vond en dat naar mijn idee mijn random reader niet leeg was...

Maar goed op naar een rabobank vestiging, want ik had dringend (logisch na een week) geld nodig. Daar aangekomen alles geprobeerd en uiteindelijk kwamen zij er achter dat ze een verkeerde pas hebben aangevraagd en dat de chip van de pas niet werkte.
    Omdat het dit keer een een fout van de rabobank was, hebben zij geld over geboekt en kon ik geld opnemen...(jaja service!!).
    En ik zou een nieuwe werkende pas ontvangen binnen 5 werkdagen..

Nu een week later ben ik toch weer gaan bellen met de rabobank.
    En wat blijkt er is GEEN nieuwe pas verzonden. Ze zijn dus in de vestiging vergeten een nieuwe pas aan te vragen voor mij.
    Dit betekend dat ik nu week 3 in ga zonder pin pas.

De mevrouw gaf telefonisch gelijk aan dat ik een klacht in moest dienen...Maar nu vraag ik mij af wat voor zin heeft dat?
    En wat voor klacht dien ik in?

Ook wil ik over stappen naar een andere bank, maar welke?

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    jeetje wat vervelend dat je nogsteeds geen pas hebt! ik had toen je topic gelezen en dacht echt bij mezelf wat zal zij balen!!!
    ik zou langs de bank gaan en via de balie een klacht indienen!! of een aangetekende brief sturen (naar het hoofdkantoor)... heel erg duidelijk aangeven dat je een vergoeding eist voor de geleden schade!

wij hebben van de zomer geprobeerd een en/of rekening bij de ING te openen (hebben op ons eigen naam daar beide een rekening)
    we kregen netjes de passen binnen en 3 dagen later de brief om de pincode op te halen bij het postkantoor... manlief ging dus naar het postkantoor met zijn brief (ik lag ziek op de bank)
    heeft die muts dus de brief gescand en is daarna opzoek gegaan naar de pincode: niet binnengekomen!
    meteen gebeld met de ing.. zou opnieuw gestuurd worden... na 3 telefoontjes nog nix binnen...
    richting ING-kantoor: daar zat een hele lieve dame achter de balie die alles heeft nagekeken en heeft gebeld: geen nieuwe codes aangevraagd! zij heeft voor ons een klacht ingediend en wij kregen een vergoeding van 25 euro!
    ook had zij nieuwe codes aangevraagd (ik kon meekijken op het scherm) maar die zijn niet binnengekomen...
    na 2 weken wachten zijn we teruggegaan naar het kantoor en daar werd ons verteld "sorry u zult moeten wachten tot het binnen is" er werd niet eens in het systeem gekeken!!
    daarop ben ik dus pissig geworden (hormoontjes wat ik nog niet wist :D) en heb de hele boel afgezegd...

ondertussen gebruiken wij beiden al jaaaaaaaaren onze eigen rekening en geen probleem mee!!!

succes!!

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Ik zit zelf bij de abn amro bank die zijn goed maar nu ze over zijn gegaan met fortis is het wel minder service,
    wij zitten ook bij de rabobank klacht in dienen kun je altijd doen, en of het zin heeft ja mm das altijd de vraag..

4. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Wat vervelend zeg! IK zou niet weten wat voor een klacht? Desnoods kopieer je dit topic verhaal, en pas je dat verhaal iets aan? Groetjes,

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik zit ook bij de rabo, en heb het ook een keertje meegemaakt dat ze uit voorzorg tegen skimmen hadden geblokkeerd. En heb meteen netjes een nieuwe pas gekregen van ze .

6. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik heb vroeger bij de Abn Amro gezeten maar ik vond de service echt waardeloos.
    Nu zit ik al jaren bij de ING bank en ik ben er echt heel tevreden over!
    Volgend jaar gaan mijn vriend en ik een aantal gezamenlijke rekeningen openen en ook dit doen we bij de ING, want daar zijn we gewoon erg blij mee.

Ik zou zeker een hele flinke klacht neerleggen bij de bank, want dit kan natuurlijk echt niet! Vooral niet in deze maand, met al die feestdagen die toch al vertragingen veroorzaken en waarin je je pas hard nodig hebt!
    Ik hoop voor je dat het snel en netjes wordt opgelost!

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    ppff 3 weken zonder pinpas, dat is echt vervelend!
    Ik zat eerst bij de abn, en mijn man bij de rabo.
    Toen we onze financien samen gingen voegen ben ik overgestapt naar de rabo.
    Vind ze een stuk behulpzamer dan de abn,maar misschien verschilt het per vestiging.

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zit bij de voormalig postbank nu ing, al 10 jaar en nog nooit problemen gehad gelukkig.

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ing bank heeft mijn man zijn spaarrekening, ook al kreeg ik 1000 euro toe, ik ging er niet naar toe, we hebben ongeveer 10x een adreswijziging toegezonden en tig keer gebeld.
    Toen ik boos ben geworden dat het na 2 jaar nog niet geregeld was en dat ze de boel maar moesten opzeggen omdat ik tig keer de wijziging had toegezonden met kopie paspoort enz en die elke keer kwijt raakte, wat ik wel schokkend vind. Kon het in een keer telefonische. Nou mijn broek zakte er vanaf!
    Bij ht opnemen van het spaarloon heeft het 5x indienen geduurd voordat het weer was binnengekomen.
    Dus voor mij geen InG

10. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Wat vervelend dat je zonder pas zat ik zit sinds kleins afaan al bij de rabobank heb 1 keer iets gehad bij de abn heb ik een jaar of 4 gezeten maar daar had ik veel meer gezeik iedere maand moest ik daar wel naartoe. Als dit het eerste is wat je overkomt zal ik blijven bij je bank. Ing vind ik ook wel goed maar rabobank is makkelijker zijn (hier) meer vestigingen van...

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wat super vervelend,

Daarom heb ik twee passen. Dan kan ik tenminste nog boodschappen doen.

Ik heb ING en bevalt goed.

Maar ik denk dat je bij elke bank wel eens iets vervelends kan hebben. Het zijn namelijk allemaal grote en logge organisaties. Als daar 1 medewerker bij zit die niet goed doet wat ie moet doen dan kun je daar als klant goed de dupe van zijn.

Rotte appels zitten daar ook tussen.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#12 Be Happy, 21 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 dec 2010
    Wij zitten bij de SNS Bank en dat is GEEN aanrader. Je kunt geen contant geld meer kwijt bij die bank! Als je dus kinderen hebt met een spaarvarken vol contant geld, dan kun je dat niet bij de SNS Bank kwijt.
    Onlangs was er in Tros Radar ook een item over de SNS Bank en dat je daar je contante geld niet meer naartoe kunt brengen. Zegt zo'n gladjakker van de SNS Bank vol trots: "maar wij zijn ook een internetbank geworden!". De service is bij de SNS Bank ook zeer ver te zoeken.

Mijn zusje heeft veel trammelant gehad met de SNS Bank en zit inmiddels tot volle tevredenheid bij de Rabobank. Die nemen tenminste ook nog contant geld aan.

Voor ons kindje zullen wij dan ook een spaarrekening openen bij de Rabobank, zodat hij/zij zijn contante spaarcentjes ook op zijn rekening kan storten.

Zie hier een link over de uitzending van Tros Radar inzake de service van verschillende banken:
    http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/bericht/het-service-niveau-van-banken/

13. augustus

Bedankt voor jullie reactie. Elke bank heeft dus wel zijn mankementen. Moeilijk hoor een nieuwe bank kiezen. Zit te denken om nog even voor de kerst een ING betaal rekening te openen...
    Ik bedoel uit principe wil ik gewoon weg bij de Rabobank.
    Ze zitten me meer dwars dan dat ze hulp bieden.
    Heb vanmorgen iemand gesproken en zij maakt papieren in orde zodat ik een klacht in kan dienen. Ben benieuwd wat daarop staat. Ze stuurt ze vandaag nog op. ZO vreemd met een klacht indienen willen ze wel helpen? Pff hou je klanten gewoon tevreden zodat een klacht indienen niet nodig is.

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ontzettend vervelend en onwijs slordig, ik zou zeker een klacht indienen.

Ik zou alleen niet zomaar naar een andere bank gaan.
    Wij zijn super tevreden over de Rabo, en nog nooit iets vervelends meegemaakt.
    Ing hoor ik hele slechte verhalen over.
    Moeilijk, maar dit soort fouten kunnen ze bij iedere bank maken.

15. augustus

Ja ergens heb je gelijk. Maar nu hebben ze fout op fout gemaakt..
    En dat ik mijn eigen geld niet op kon nemen eerst en nadat de fout bij hun lag was alles mogelijk. Dat stoort me zo :x
    Ik bedoel ik kom mn eigen geld halen...:)

Deel Deze Pagina