Vandaag zag ik twee pakken kellogs Tresor met donkere choco in het afprijzingsschap liggen bij de supermarkt. Mijn zoon is er gek op dus heb ze meegenomen. Nu zie ik net een tht van 16/5/20 er op staan. Zouden jullie het nog eten?
Komt vast wel goed. Is maar een maand over datum. Is ook een tht en geen tgt. Snap mezelf ook niet dat ik het niet bekeken heb. Gebeurt veel te vaak daar
Volgens mij wil alleen is nu de winkel verantwoordelijk mocht je er ziek van worden en niet de fabrikant. Bij producten met een tgt datum mag het volgens mij niet. TS ik zou het gewoon proeven, denk dat dit nog prima te eten is.
Vraag me af of dat verkocht had mogen worden. Als het niet beschimmeld is en normaal proeft, zou ik het wel durven eten.
Ja, zou het gewoon eten hoor! Het is niet voor niets 'tenminste houdbaar tot', niet 'schadelijk vanaf'. Het ergste dat er kán veranderen is dat de structuur iets anders wordt, of in het geval met deze granen iets zachter o.i.d. Een ander verhaal vind ik het bij tgt data die op verse producten staat, dat zou ik na die datum niet meer eten. https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/houdbaarheidsdatum-tht-tgt-.aspx
Nee ik zou het niet doen. Voor 1,09 of zoiets euro korting, zal ik mn kinderem niets iets een maand na de tht datum laten eten. Als ze wel ergens last van krijgen, zou ik me erg naar voelen hierover en ik vind het het niet waard. Ik zou dan 1 pak voor de gewone prijs kopen, in plaats van 2 met korting. Tis ook geen gezond product dus 1 pak is niet zo slecht
Haha ja idd. En het enige is dat de smaak misschien wat minder is, of het wat zachter is geworden. Niks ergs aan.
Ik zou het zeker opeten. Ik kreeg pas een pak hagelslag die inmiddels 13 maanden over datum is en het smaakt nog prima Vind het wel vreemd dat dit nog verkocht mocht worden... Hier kon je pas iets gratis pakken wat heel bijna over datum was.
Dat zit ramvol met suiker, kan makkelijk nog een jaartje mee, dus ik zou dat prima nog kunnen eten (in theorie). Ik heb niet zo veel met houdbaarheidsdata, ok met vlees let ik er wel meer op, maar verder doen mijn neus en smaakpapillen tot nu toe goed hun werk.
O ja hoor dat zou ik (nou ja, m’n kindjes want ik vind dat niet te hachelen ) gewoon laten eten. Ik vind het altijd zo overdreven dat mensen daarover zeuren. Maar ja, dat ben ik. Kijk, is het nou kip of vis of vlees, dan niet. Maar dit zit zó rammetje vol suikers: gaat prima denk ik. probeer anders even zo’n brokje dan merk je het snel genoeg.
Maar waarom dan? Omdat je bang bent dat het niet meer goed is? Of omdat je denkt dat je kinderen last zullen ondervinden van de eventueel iets zachter geworden structuur van het product? THT zegt helemaal niks over de voedselveiligheid, het is een datum dat de producent vooral gebruikt om zich in te dekken. Tot die datum is het nl gegarandeerd perfect en daarna kan er sprake zijn van bv smaakverlies, kleur die achteruit gaat, zachtere structuur. Maar absoluut niet van bederf. Op bederfelijke producten zit überhaupt geen THT datum maar een TGT. Weggooien in dit geval is naar mijn mening gewoon geldverspilling en milieuonvriendelijk, producenten maken mensen bang met een weinigzeggende datum. Van mij mag dat hele THT gebeuren afgeschaft worden!