'Meer kans op bevruchting door aspirine' | Gezondheid | Telegraaf.nl Hmm.. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.. Apart onderzoek.
Ik zit ook op een site via fb, ( amerikaans geloof ik) Maar daar is het meer regel dan uitzondering, vrouwen die kinderasperine slikken...
Dat was toch al bekend? Ik weet in ieder geval van meerdere vrouwen dat ze dit advies krijgen in de MMM.
Ik moest dit ook slikken, was om de innesteling te bevorderen. En inmiddels is mijn dochter een jaar! Kan me voorstellen dat dit nieuws niet bij iedereen bekend is, zeker als je nooit met de mmm te maken hebt ( gehad).
Wat ik me afvraag is hoe vaak en hoeveel aspirine je dan moet slikken en wanneer. In de bijsluiter van aspirine staat weer dat je het beter niet kunt gebruiken als je eenmaal zwanger bent. Dan moet je dus wel weer tijdig stoppen. Maar wat nu als het de eerste maanden niet direct lukt om zwanger te worden?
Dit was al bekent. Had op de innesteling altijd zoveel buikpijn dat ik soms pijnstillers nam. Was die keren wel zwanger. Bloed wordt dunner waardoor innestelen beter gaat. Ik minder pijn, eitje meer kans. Win win
Dit is ook wat mij verteld is. Bij mij had het geen meerwaarde. Heb het wel eens geprobeerd na overleg, maar helaas zonder succes. Butterflynova, het gaat om 80mg kinderaspirine per dag en dat blijf je zo'n beetje de gehele zwangerschap slikken. Zo maar op eigen houtje gaan slikken, lijkt me misschien niet zo'n goed plan. Degene die dit doen staan meestal onder strenge controle van een gyn, maar het is natuurlijk aan jou
Ik heb dit bij beide zwangerschappen met succes gebruikt, maar ik denk inderdaad ook dat het alleen helpt als bloedstolling gerelateerde problemen een reden zijn waarom het mis gaat. Ik heb zelf een genetische mutatie die tot bloed klontertjes kan leiden. Ik sta overigens niet onder controle van een gyn. Ik moet gewoon rond de 32ste week gaan afbouwen en zorgen dat ik met 34 weken helemaal klaar ben met de aspirine. Dit omdat de bloedverdunnende werking voor problemen (teveel bloedverlies) kan zorgen bij de bevalling, vooral bij de moeder.
Ik moet tijdens mijn zwangerschap (starten na positieve test) aspirine slikken in combinatie met fraxiparine(prikken) nooit geweten dat dit ook de innesteling kan bevorderen.
De VS nemen heel mensen dat dagelijks, ook tegen hart aandoeningen, in neem niet aan dat je onder controle hoeft te staan om het te kunnen nemen.
Whaha wat oud nieuws! Ik slikte het al toen ik probeerde mijn dochter te krijgen. Zij is in 2010 ik elkaar geknutseld
Dat veel mensen in Amerika het doen, betekent natuurlijk niet altijd dat het heel verstandig is om te doen.
Dat lijkt me inderdaad ook niet, ik ben sowieso geen fan van pijnstillers tenzij het echt niet anders kan.