Wie werkt er bij pearle opticiens. Of heeft ervaring met een oogmeting? Ik heb altijd hele goede ogen gehad. Alleen de laatste maand begon ik veel wazig te zien. Nu heb ik gisteren mij ogen laten meten bij Pearle opticiens. Die meneer zij wel dat de ene oog die wazig zag eigenlijk beter is dan mijn andere oog. Hoe en wat verder was moeilijk uit te leggen dus hij adviseerde mij om naar een oogarts te gaan. Nu heb ik zo een soort ''bonnetje'' gekregen met de metingen er op. Hebben jullie daar verstand van. Want die meneer (zijn nederlands was niet echt goed) had moeite met het uitleggen hoe het nou zat. Kunnen jullie mij misschien iets meer uitleg geven. Hij zei ook dat ik aan de oogarts moest vragen of mijn oognetvlies? beschadigd was. Er staat VD=12.00mm <R> S C A -0.50 - 0.00 0 9 -0.75 - 0.00 0 9 -0.50 - 0.00 0 9 +2.00 - 0.50 62 9 +2.25 - 0.50 61 9 +2.00 - 0.75 66 9 +2.25 - 0.50 58 9 <+2.00 - 0.50 61>
De getallen zeggen mij niks. Als hij denkt dat er iets mis is met je netvlies, zou ik inderdaad een afspraak maken met de oogarts. Je kunt niet vorozichtig genoeg zijn met je ogen, vind ik. Oogartsen kunnen ontzettend veel meer zien dan opticiens.
Ik zou je ook geen antwoord kunnen geven op de getallen, die hij je heeft meegegeven. Wat wel een mogelijkheid is, is dat je beter werkende oog, zich aanpast aan je minder werkende oog. Het werkt immers niet andersom. Helaas Met als gevolg dat je wazig gaat zien. Mogelijk dat ie daarom aanraadt dat je aan een oogarts kan vragen of het aan je netvlies ligt, of dat misschien het probleem ergens anders zit. Ik ben voorheen ook klant geweest bij Pearle, en ik was altijd zeer tevreden. Ben echter overgestapt naar een andere opticien. Maar dat was puur vanwege het financiele plaatje, dat aan een bril of lenzen verbonden is. Pearle is nu eenmaal een vrij dure winkel.
bedankt meiden. Ik was met mijn schoonzus geweest. Zij moest voor een bril gaan. ik dacht nu ik er ook ben kan ik netzo goed even laten testen. Mijn schoonzus zei dat daar ook een meneer werkt die alles tot op de puntjes heel duidelijk uitlegt. Maar die was helaas bezig met iemand anders. djellybelle bedankt meid. Hij heeft het gemeten met zo een apparaat waar ik mijn kin op moest legen en in zo iets moest kijken
heey meid met je eene oog heb je dan -0,5rechts zie in de verte minder) en andere oog +2 met een cilinder(links dan zie je in de verte scherper), maar je moet even naar een andere zaak gaan want oogarts is waarschijnlijk niet nodig. Ze hadden je uitgebreid moeten meten en niet alleen met die autorefractor. dus ik zou echt naar een andere gaan. xxx
Ik heb je een pb gestuurd. idd ik zie met recht wazig en als ik iets in de verte wil zien probeer ik dat met mijn linkeroog. Het is niet contstant als ik moe ben is het erger. En krijg ik ook heftige hoofdpijn.
ow ja en als ik bijv moe ben kan ik met rechts dichtbij ook heel wazig zien. Was vorige week een juiste maat aan het zoeken tussen rompertjes moest 10x kijken voor ik het goed zag.
Ze hebben hem vorige week mee genomen. Ik ben nu aan het afwachten. Vind het zo vreselijk balen, ik ben al mijn fotos filmpjes en nummers kwijt. In de bevestigings brief stond dat het tussen 3-5 weken kan duren
ik lees het wordt pearle en zeg in eeeeeen woorororoddddttt neeeeeeeeeeeeeee ga ergens anders heen.. ik heb hele erge problemen gehad met mijn oog,zag niets meer,,die man nee je heb een cyclinder niets aan de hand hoor.. krijg ik de nieuwe contaclenzen helemaal mis dus,ga er heen ik zie geen barts..hij zou nou daar moet je oog aan wennen.. dikke lul ik vertrouwede het voor geen meter. ben naar een ander gegaan, en werd perdirekt door verwezen naar een oog kliniek, ik bleek een hoorvlies infectie te hebben. is dat ik naar mij zelf heb geluisterd anders was ik nu blind geweest,,door die piepppp pieeppppp.. sorry heb het niet op de pearle.. ik zie nu na 3 maanden nog maar de helft het word beter maar pas na 6 a 12 maanden,, was ik meteen doorgestuurd geweest dan zag ik nu alles weer en die oog arts zij als hij dit over het hooft heeft gezien dat is het een blinde vink.. ik had allemaal witte vlekken op mijn hoornvlies zitten. zoo uu uu dat is er uit ( ben er nog steeds heel boos om ),, heb nooit mijn geld terug van ze gekregen,geen sorry. maar omdat ik een klacht heb ingedient heeft die man wel een waarschuwing gekregen.mocht hij nog zoiets fout doen wordt hij ontslagen. mijn tip ga naar een ander wara ze niet alleen op je willen verdienen maar je ook willen helpen. maar voor je netvlies ( even wat anders ihihi ) moet je even naar een oogarts en daar krijg je iets voor en ben je er binnen nood time vanaf( als je een bacterie hebt). niet zoals mij mee blijven lopen je hebt gelukkig een goed pearle gehad
@bolly, niet alle pearles zijn het zelfde, dus het had ook ergens anders kunnen gebeuren. Maar mijn vriend vind het ook niet echt netjes nee
waar ik was geweest was op de kareldoormans weg in rotterdam,,die was dus niet zo goed ( of alleen die man ) was vroeger altijd heel tevreden ermee hoor, de pearle maar ja mijn ogen zijn mijn alles ik heb -7.50 dus kon wel janken, dus ik liever blijf ik daar dus nu weg. maar dat is personelijk voor mij natuurlijk
nee tuurlijk snap wel datje bij die winkel weg blijft, maar je doet net of alle pearles zo zijn. maar goed ik snap je welhoor denk dat ik ook gek zou worden. xxx
nou ben mijn hele leven bij Pearle geweest en grote fout hoor!!!! En heb verschillende Pearles gehad en ook 'n keer Hans Anders. ( ofzo ) 2 jaar geleden er weer naar toe. Rechtse oog was altijd slecht. Konden ze nooit wat aan doen zeiden ze. Dus deze keer ook. Ja, die oog is slechter geworden zeiden ze. En nu dan? Kunnen we niks meer aan doen zeiden ze. Gewoon accepteren. Sterker kunnen we het glas niet maken voor je. Dus ik naar de dokter. Die zei dat ik naar een andere opticien moest. Wel duurder maar beter gediplomeerd. Wat bleek? Dat ik al vanaf mijn tweede jaar geholpen kon zijn geworden! Heb altijd een bril gehad waarmee ik met rechts eigenlijk niet zoveel zag en kon ook niet beter zei Pearl. Maar kan dus wel he!!! Nu voor de eerste keer in 30 jaar kan ik met beide ogen tegelijk zien!!!!!!!! Ze moeste het zelfs een beetje minder doen de glazen omdat mijn hersenen de sterkte niet kon verwerken. Dus ik zou zeggen : ga naar een betere ( duurdere ) opticien!