nee, parvo kan niet bij een kat. Anders dan zouden alle katten er wel voor ingeent worden net als honden. Katten kunnen wel katteziekte krijgen en de syptomen lijken wel beetje op dat van parvo. Katten worden er heeel heeeel erg ziek van en kunnen er aan dood gaan. Daarom worden ze er ook tegen ingeent.
oke, dit las ik dus op internet over katteziekte en parvo Katteziekte Kattenziekte, panleucopenie of parvo(virose) is een zeer ernstige infectieuze aandoening. Voornamelijk jonge kittens worden besmet en zijn gevoelig. Het parvovirus infecteert het maagdarmkanaal van de kat. Kittens kunnen ook besmet wordenin de baarmoeder. Indien ze de besmetting overleven en niet geaborteerd worden, kunnen ze bij de geboorte zenuwsymptomen vertonen. Het virus is erg besmettelijk en kan zeer lang in de omgeving overleven. Symptomen Kattenziekte wordt gekenmerkt door ernstige symptomen van het maag- en darmstelsel. Overvloedig braken en diarree zijn de typische tekenen. De dieren verliezen hun eetlust, krijgen koorts en kunnen zeer snel uitdrogen. Door de infectie wordt het immuunsysteem danig overladen en gaat het minder goed werken: andere ziektes kunnen dan ook de kop opsteken. Panleucopenie is een andere naam voor katteziekte en betekent tekort aan witte bloedcellen. De witte bloedcellen staan in voor de immuniteit. Het virus kan ook de hersenen aantasten, vooral bij kittens. De ernstige symptomen leiden vaak tot de dood. Dus katteziekte is een parvo virus die voorkomt bij katten maar niet besmettelijk is voor honden. Weer wat geleerd
Ma putn is dat er zoveel dingen mis kunnen zijn als een kitten zijn voer niet binnen houdt. Sommige heel ernstig.. andere vallen wel mee als je kan zorgen dat ze voer binnen gaan houden. Ze moet wel wat voeding binnen krijgen.. anders blijft ze afvallen inderdaad. Weeg je dr elke dag? En wat ook werkt.. is voor en na het voeden wegen. Dan weet je precies hoeveel ze binnen heeft gekregen. En dat de diarree dikker word is misschien niet smakelijk.. maar wel een goed excuus om heel blij te zijn denk ik Zag net dat ik niet goed had opgelet in het topci en gewoon niet gezien had dat het alweer ietsje beter ging Way to go pebbles!
Ik bedoelde er verder ook niks mee, alleen dat z'n leeftijd niet de oorzaak kan zijn dat ie zo ziek is... Misschien kwam dat niet helemaal goed over. Maar idd niet boeiend verder. Ben ook erg benieuwd hoe het met pebbles is. (En meid, ik heb ook wel het een en ander aan verschil gezien, mijn moeder fokt siamezen, dus mijn hele leven katten in overvloed!!!)
Jeetje joh, hoop dat je katje snel beter wordt! Volgens mij is ons katje toen ook veel te vroeg weggehaald bij haar moeder...ze is nu al 4 jaar denk ik en heeft nog steeds zuigneigingen..dan gaat ze tegen je aan liggen en aan je kleden zuigen (alsof het een tepel is ofzo)
Hehe siamezen zijn cool Maar ik heb inmiddels genoeg attitude in huis 1 kater en 1 kleine poes die megadominant zijn "goede combi" dus En 1 hyperactieve abessijn. Al met al.. heerlijk gezellig en ALTIJD leven in huis. Denk dat als ik voorstel er een siamees bij te zetten... het vriendje flipt *lach* Daarbij.. nog een dominant figuur erbij.. is zowieso misschien wat over the top Maar idd.. het hoeft echt niet de leeftijd te zijn dat het beestje ziek is. Kan wel zijn dat er ze een tik van heeft gekregen tho... maarja Like said before.. punt is nu poes weer beter maken en liefst zo snel mogelijk
Klopt, die neiging heeft onze poes ook, of ze sabbelt aan je oorlel Of aan het puntje van een trui of overhemd.En ze is al 14 geweest ( ff off-topic....wat een super bedje heb jij voor je kleintje , Gulay! )
Ik las hier de tip van het over het buikje borstelen, of gewoon aaien. Dat zou ik idd ook uitproberen. Dat vind ie in ieder geval zaaaaalig, en het is echt goed voor de spijsvertering van het kitten. Kittens die zo jong zijn die zijn vaak nog niet ingeent, en daardoor dus vatbaarder. Denk dat qua ziekte dat de dierenarts dat het beste kan bepalen, want volgens mij kan het zoveel zijn. Misschien is het wel een " griepje" daar kan een kitten ook flink ziek van worden. Ik hoop echt zo dat ie gaat opknappen!!!!!! En volgens mij zit er idd ook geen verschil tussen een raskat of een huis tuin keukenkat. Maar een raskat mag pas bij 13 weken weg, anders krijg je de raspapieren niet mee, dus verliest het de status raskat. Je merkt in gedrag wel veel verschil tussen een kat die je "vroeg" hebt gehaald of laat uit het nest hebt gehaald. De jongste van ons heeft tot 14 weken bij zijn moeder gezeten en is echt een "opgevoedde, maar wel vreselijk ondeugende" kat. En we hebben er ook eentje die we met 8 weken hebben meegekregen en die was in het begin echt nog "jong" en hij zocht zijn moeder. Maar ja... het kan ook karakterverschil zijn, want alle 5 de katten die wij hebben gehad (nog 4 die er nu nog zijn) zijn zo vreselijk verschillend. Groetjes Daphne
Fijn dat het nu wat beter gaat met Pebbles, hopelijk gaat hij nu snel aankomen (als zn ontlasting dikker word en hij niet meer zo vaak gaat zal dat snel genoeg gebeuren) Hopen dat jullie nu het ergste hebben gehad en dat hij snel gezond mag zijn.
Gisteravond laat kregen we even de schrik toen we ze op de weegschaal zetten en dat ze na een flinke aanval van braken en diaree nog maar 403 gram woog. Zijn de hele nacht met haar in de weer geweest met als resultaat dat ze vanmorgen weer op de 450 zat. Ze vind het dwangvoeren echt niet prettig maar er zit even niks anders op. Om 11 uur contact gehad met d.arts en we moeten proberen om haar vandaag op de 500 gram te krijgen. Dan is de kans groot dat ze er bovenop komt (wel een hele voorzichtige voorspelling). En we hebben het er keer op keer overgehad wat het nu kan wezen en we staren allemaal in duister. En zelf vind ik het eigelijk niet zo belangrijk wat het is wat der zo ziek maakt maar hoe we haar zo snel mogelijk weer op der pootjes krijgen zoals een kitten behoort te zijn. Wat ons nu opvalt is dat ze weer een blauwe gloed rond der oogjes krijgt en dat ze weer wat gaan glimmen. Dus steeds weer een klein beetje hoop erbij. Maar wat een medeleven fijn hoor. Thanx Bij nieuws laat ik het zo snel mogelijk weten.
FF bij kletsen Nou het lijkt er op of we het ergste hebben overwonnen. Braken doet ze niet meer maar diaree is nog niet voorbij, hebben we nu een ander medicijn voor gekregen. En vanavond heeft ze weer lopen spelen met der speelgoed en ze straalt weer wat uit. En begin van de avond woog ze alweer 480 gram terwijl ze gisteravond maar 403 gram woog. Oke 500 gram zullen we net niet halen maar ze houd het gewicht nu wel vast dat is een hoop waard. Blijven vanacht toch wel allert dat ze nu niet te veel verspeeld en hopen dat het morgen alleen maar beter gaat. Mag ook wel we zijn nu op de 7e dag en moet zeggen ben aardig gesloopt. Maar oke kon ook niet aanzien dat ze het niet zou halen. Al is ze hier dan nog niet zo lang zijn echt al aan haar verknocht geraakt hoe ziek ze ook is. HET IS GEWOON EEN LEKKER DING Zal foto van der in mijn album zetten.
O meis! Wat fijn dat ie weer speelt!!! Dat is vaak een goed teken hoor!! En wat een schattig poesje zeg!
het gaat dus al weer wat beter met haar dat is goed om te horen en groeit ze ook al wat beter? ik heb met mijn kat die bij mijn vader woont ook met de fles grootgebracht en die waren nog maar 2 a 3 weken oud want de moeder had geen melk meer en nu hebben we ook vier katten van het zelfde nest (drie katers en een poes) maar de poes die groeit ook helemaal niet en ik geef haar apart(dat ze alleen bij ons is)eten dan zitten katers op de gang met hun brokken maar angel geeft niet over en heeft geen diarree maar ze groeit totaal niet ze drinkt wel heel goed ze lijkt ook nog maar 6 weken oud terwijl ze alle vier al 5 maanden zijn ik heb haar al van alles gegeven *geweekte brokjes (omdat ze toen nog niet goed kon kauwen maar dat is al helemaal verandert) *extra kattenvlees *ze eet zelfs droog brood (aparte kat) *ze eet apart van de andere katten (zodat ik kan zin hoeveel ze binnen krijgt want die katers eten echt alles heel snel op) maar ze groeit nog niet dus ik zal van de week met bambix/brinta proberen liefs samantha
YES YES YES YES Ze heeft afgelopen nacht maar 11 gram gewicht verloren. Ze woog 469 gram. We zijn zo blij, ze is vanmorgen uit haar zelf brokjes gaan eten en later heeft ze gewoon kitten eten uit z'n zakje op. Ze viel der bak aan of dat ze dagen niks op heeft. Ze had echt honger. Blijven verlopig nog wel bijvoeden met het astronauten voer tot ze op gewicht is wat ze behoort te zijn. Daarnaast is ze nu SUPER maar dan ook SUPER ondeugend op het moment. Heb ze van de cavia kooi af moeten halen en ze reest nu achter tijger (onze kater) aan de kamer door. Hij weet niet wat hem overkomt. Jullie zullen wel begrijpen dat we blij zijn.
goh esther, goed om te horen dat het toch weer een goede kant op gaat (zoals ik het lees althans). hopelijk kunnen jullie nu lekker gaan genieten van pebbels. leuk zo'n kitten hé. blijft je altijd verassen. hopelijk blijft het nu goed gaan.
Oh wat fijn zeg! Nooit leuk als zo'n beestje pijn heeft. Goed in de gaten houden en lekker van genieten. (((((Pebbles)))))
Nou zo te horen hebben jullie het ergste gehad, en zal ze nu vast snel opknappen. Als ze weer gaan spelen en zelf eten is dat een goed teken. Trouwens een schatje om te zien