Dag dames, Gisteren heb ik voor mijn zoontje Nintendo 3ds xl gekocht. En ik vraag me af of je met een 2ds games op een 3ds xl kan spelen?? Als dat niet gaat vind ik het wel jammer, want je hebt veel goedkope 2ds spellen voor een 3 jarige ( voor mijn dochter). Alvast bedankt Gr nazli
Er bestaan toch geen specifieke 2DS spellen? Wel gewone DS spellen en die kun je op een 3DS zeker spelen. Zie ook: Kan ik Nintendo DS-spellen op mijn Nintendo 3DS spelen? | Nintendo 3DS (XL) | Klantenservice | Nintendo
ds spellen zal et wel zijn. Niet goed gekeken. En als dat kan vind ik dat super tof. Mijn dochter wilt er ook mee spelen. Ik wou ook een ds spel kopen. maar de verkoopster zei dat dat niet kon. Volgens haar kon alleen een 3ds game op een nintendo 2ds.
Op de 3ds xl kun je zeker de oudere niet 3d spellen spelen van de ds. Thijmen heeft er eentje en hij heeft ook verschillende gewone spelen die hij op zijn 3ds speelt. Ik heb de gewone spellen via marktplaats gekocht. De 3ds spellen zijn vrij duur op marktplaats vind ik. Dan betaal je bijna net zoveel als in de winkel.
Eerst werd de DS uitgebracht, met dus DS-spellen. Vervolgens kwam de 3DS met specifieke 3DS spellen die je met 3D-effect kan spelen, op de 3DS kun je ook DS spellen spelen. En daarna kwam er een soort 'eenvoudige' versie van de 3DS; de 2DS. Deze mist de 3D-functie, maar je kan er wel de 3DS-spellen op spelen (zonder 3D-effecten dus) en ook de DS spellen. De 3DS XL kan dus zowel DS als 3DS spellen spelen, en je kunt bij de 3DS-spellen het 3D-effect aanzetten (en ook uit, mocht je dat fijner vinden). Dus wat mij betreft de mooiste keus want jehebt de meeste opties!