Pech onderweg in buitenland en geen creditcard. Probleem?

Discussie in 'De lounge' gestart door suzie80, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Hoi meiden,

Zaterdag gaan wij op vakantie naar Oostenrijk.

Had pechhulp bij route mobiel aangevraagd.
    Allemaal prima.

Zij adviseerden om een creditcard aan te vragen, zodat als je vervangend vervoer nodig zou hebben je dit zo kunt betalen (hier schijnen veel garages om te vragen).

Heb dit aangevraagd bij de Postbank en zou 2,5 week duren voordat hij er was.
    Nu 2,5 week verder en nog niets gehad dacht ik maar eens te bellen.

Is de aanvraag helemaal niet verwerkt! :confused:

Ik baal als een stekker, want dit gaat ook niet meer lukken voor zaterdag.

K@$@&% bank!

Hebben jullie ervaring met pech in het buitenland en had je toen een creditcard?

ben zo'n type dat nu al gelijk met een ongerust gevoel op vakantie gaat.

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    het voordeel van een creditcard is dat je altijd geld hebt (tenminste, als je niet op je krediet limiet zit), dus mocht je ineens grote kosten maken dan kan je je auto gewoon laten maken.

Maar als je er rekening mee houdt en een bedrag hiervoor vast kunt houden op je rekening dan kan je dit natuurlijk ook gewoon pinnen en contant betalen.

Het is wel zo dat er vaak om een creditcard wordt gevraagd, ook bij hotels e.d.

3. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Dus als het contant te betalen is nemen ze daar ook genoegen mee?
    Het gaat er dan meer om dat ze het geld krijgen?

Op de card van de postbank zat maar een limiet van 999 euro, ook niet heel veel dus.

Ik heb nog nooit zo'n ding gehad en ging eigenlijk altijd wel goed.

Dus heb er nog nooit een aangevraagd.

4. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

wij hadden toen reischeques meegenomen.. die kregen we van onze reisverzekering.. die hebben we gelukkig niet nodig gehad.. maar de meeste garages accepteren dat wel.. en als je dan in nederland bent word alles met je verzekering geregeld.. we hadden via de ANWB toen die verzekering genomen.. zou daar toch maar eens even kijken ;)

5. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Is dat dan een reisverzekering van de ANWB?

Ze bieden daar tegenwoordig ook een creditcard aan namelijk, maar duurt 10 werkdagen en ga ik dus ook niet meer halen.

6. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ja dat was ook een reisverzekering van ANWB.. wij kregen toen meteen de reischeques mee van de ANWB twv 1000/1500 euro..

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat is tegenwoordig echt niet meer nodig vorig jaar met de wintersport ging mijn auto niet meer verder ik heb nergens een creditcard hoeven hebben als jij een auto reis verzekering hebt anwb route mobiel die zorgen voor de hulp met
    de adac dit is duitsland
    üamtc dit is oostenrijk hebben onderlinge afspraken
    als jij contant geld of een pinpas bij je hebt heb je geen card nodig hoor en meestal kost het vervangend vervoer 50€ die je terug krijgt als je in nederland bent dat is borg en vergeet je groenekaart niet en je reis en kredietbrief dan het je alles inorde hoor wij komen 4 x perjaar in oostenrijk en wij hebben ook geen card hoor

8. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Kijk dat is nou nog eens een geruststellend antwoord!

dank je wel.

Heb een reisverzekering, pech hulp buitenland van routemobiel en de groene kaart van de autoverzekering.
    En zal zorgen dat er genoeg geld op de rekening staat.

En 50 euro, dacht dat het veel meer kostte.

Dank je wel, nou kan ik vannacht weer slapen! (weet het ben een muts)

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee hoor ik wist het ook niet hoor maar als je zoveel in oostenrijk komt.weet je het vanzelf wel :) en gewoon er van uitgaan dat de auto lekker heel blijft haha.waar ga je heen? mischien heb ik nog wel tips om te gaan kijken hahaha

10. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    We gaan naar Fieberbrunn, niet zo heel ver over de grens.

zijn er vorig jaar ook geweest en ik vind het een geweldig land.

Ga er ook wel vanuit dat de auto heel blijft hoor (hij is nog geen 2 jaar oud), maar je weet het nooit en ben liever goed voorbereid.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij hebben eens een aanrijding gehad in het buitenland, auto total loss, toen hadden we wel een credit card nodig, want zonder card kregen we geen vervangende auto. Geen verhuurder die zich daar aan durfde te branden, dat was dus wel heel erg vervelend, over repatrieëring hoef je je geen zorgen te maken, je komt wel thuis, maar als je je vakantie voort wil zetten zal je het mogelijk zonder auto moeten doen.

Wil je neit ongerust maken, maar dit is onze ervaring.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke julie gaan bij kufstein de grens over! (wij gaan altijd over de fernpas)mischien erg leuk om te doen daar in de omgeving is om naar het swarofski museum te gaan en dat te combineren met het plaatje rattenberg dat is een glasblazers stadje de meest mooie ding kun je daar vinden.een dag insbruck is ook er leuk.of de zilvermijn in is ook net buiten het dal bij jullie die is ook erg leuk met een treintje door de zilvermijn heen

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

het is ook in welk land het is hoor want de adac en üamtc hoeft het niet als je een reis en krediet brief hebt maar het verschilt erg per land in moest 50 euro voor een vervangende auto betalen in oostenrijk en mijn auto werd naar nederland gebracht

14. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Bedankt voor de tips.

Insbruck wilden we zeker gaan doen.

laat ik er maar vanuit gaan dat alles heel blijft.

15. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik werk bij de ADAC en een creditkaart is bijna altijd nodig als je een auto wilt huren.
    Dit is niet iets wat de ANWB/ADAC/ÖAMTC verlangt dit is wat de (lokale)
    verhuur maatschappij wilt hebben als zekerheid.

Wij reserveren en betalen de huurauto voor de klant, maar krijgt hem toch echt niet mee als hij bij het afhalen geen creditcard kan overleggen.

(natuurlijk zijn er uitzonderingen!)

16. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Maar ja, hoe kom ik nu binnen een paar dagen nog aan een creditcard.
    Dat gaat echt niet meer lukken.

17. supermummy

supermummy Niet meer actief

Nee helaas je kan het nu niet meer regelen!
    Ga er gewoon van uit dat je geen pech met de auto krijgt :D
    fijne vakantie :)

18. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Dank je wel!

Maar baal wel van de postbank.
    Slecht geregeld!

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Er is ook nog verschil tussen pech en een ongeval, bij ons kwam de ANWB er helemaal niet aan te pas, alles liep via onze verzekering en de SOS-service, maar die card hadden we toch echt wel nodig voor de vervangende auto helaas.

20. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Wilde jullie even laten weten dat we weer veilig thuis zijn.

We hebben een geweldige vakantie gehad en gelukkig zonder pech en dus ook geen creditcard gemist.

Deel Deze Pagina