Eisprong waar ben je nou?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Suzan, 7 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzan

    Suzan Lid

    21 nov 2005
    80
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Sinds 3 maanden ben ik aan het temperaturen en normaal gaat mijn temp. omhoog op dag 17. Maar in deze cyclus is ie tot nu toe nog steeds laag!? Weet iemand wat dat kan zijn?
    In deze cyclus heb ik regelmatig pijn in mijn onderbuik bij het plassen, vooral 's ochtends. Als je je buik dan helemaal induwt dan wordt het minder. Dit heb ik al heel lang en meestal om de paar maanden. Na een tijdje gaat het dan weer weg. Tot nu toe vond ik het niet nodig om ernaar te laten kijken, maar nu (met kinderwens) is dat natuurlijk een ander verhaal. Dus ga ik googlen op pijn bij plassen en uitblijvende eisprong en kom dan uit bij een 'ovariumcyste'.

    Mijn vragen zijn:
    - wie heeft ook deze klachten (gehad) en weet wat het kan zijn
    - wie heeft wel eens een ovariumcyste gehad en kan daar wat meer over vertellen
    - wie kan verklaren (als de pijn bij het plassen er niets mee te maken zou hebben) dat mijn eisprong nog niet geweest is.

    Misschien is dit wat te medisch maar ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen. Als mijn temp laag blijft dan denk ik dat we maar eens naar de HA gaan, maar liever doe ik dit niet!


    groetjes,
    Suzan
    xx
     
  2. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Doordat ik voor onderzoeken in het ziekenhuis loop, was er laatst tijdens een inwendige echo bij mij een cyste ontdekt op 1 van mijn eierstokken.
    Deze was maar 3 bij 3 cm als ik het goed heb, dus helemaal niet groot en heb er dus ook geen last van gehad.

    Het is een overblijfsel van een eisprong en kan vanzelf weer wegtrekken. Maar dat is helaas dus niet altijd zo...

    Ik zou nog gewoon deze cyclus even afwachten, wel gewoon door temperaturen natuurlijk. Dat zal de huisarts in eerste instantie toch ook waarschijnlijk wel zeggen....

    Verder kan ik je er niet mee helpen, sorry.
     
  3. Suzan

    Suzan Lid

    21 nov 2005
    80
    0
    0
    Bedankt voor de tip, Moo. Ik ga het inderdaad nog wel even afwachten. Ik heb het op deze site ook aan de verloskundige gevraagd (Mirjam) en zij zei dat het ook kan dat je een maand geen eisprong hebt. Of dat je er wel een hebt, maar dat je dat niet leest uit de temperatuur. Hoop op dat laatste, want we hebben deze maand flink geklust! Geen idee trouwens, dat je ook wel eens geen eisprong kan hebben?!
    Pijn bij het plassen zou mogelijk blaasontsteking kunnen zijn. Als het aanhoudt ga ik wel even naar de ha met een plas....

    Sterkte met je onderzoeken in het ziekenhuis! Wat is de huidige status?


    groetjes
    Suzan
     
  4. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Dit topic is al es geopend bij 'vraag het aan de verloskundigen'.
    Dus zal ik er hier maar een slotje opzetten.

    Groetjes kathy
     

Deel Deze Pagina