Kreeg laatst een brief dat ik mijn minimale opgebouwde pensioen van levensmiddelen in 1 x kon laten uitbetalen, omdat ik niet meer in die sector werk. Ik heb hiervoor gekozen, maar inmiddels is het weer een week of 2 geleden dat ik de retourenveloppe verzond. Iemand een idee hoe lang daar overheen gaat voordat ze het uitbetalen? (money needed )
Als het zoveel is dat je er met smart op zit te wachten, had ik het dan toch weer niet uit laten betalen, maar over laten hevelen naar je huidige pensioen opbouw. Pensioenen worden alleen maar minder, dus alles wat je hebt is meegenomen. Mijn man heeft het laten doen, ging om de grafische industrie, maar dat ging over 5 euro ofzo ... was echt peanuts. Duurt wel een paar weken hoor.
Volgens mij duurt dat wel een tijdje hoor... Zou er niet te snel op rekenen, vooral niet bij pensioenfondsen aangezien die niet helemaal lekker gaan
Heb het ook ooit laten doen en was het al weer vergeten toen het kwam.. Zeker week of zes geduurd toen
Bij mijn man duurde het een paar weken. Ging maar om een paar euro. Was haast niet de moeite waard, maar goed.
Hier laatst ook gedaan man en ik.. bij mijn man duurde het bijna 2.5 maand en bij mij 3 weken.. dus het verschilt per fonds denk ik..
ik heb het ook gedaan. toevallig vandaag de brief met de rekening gehad wat ik zou krijgen incl. de rente en het is ook vandaag gestort. volgens mij binnen 4 weken gekregen na de eerste brief. vind het best snel, want er stond binnen 2 maanden nadat ze de brief retour hadden gekregen.
t is niet zo slim van je als t om een groot bedrag gaat want je moet t dit jaar opgeven bij de belasting omdat t inkomen is en dan hou je er bijna niks meer aan over hier van dichtbij mee gemaakt ze konden de helft weer terug betalen aan de belasting
Ik had het niet laten uitbetalen. Het is voor je pensioen en voor je met pensioen gaat is het al op. Niet handig want als het eenmaal zover is kun je jezelf wel voor je kop slaan want dan had je het goed kunnen gebruiken. Nu wordt het gezien als inkomen en kun je een deel afdragen aan belasting.
Precies - zo zonde. Zeker in deze tijd, is korte termijn denken met betrekking tot pensioenen e.d. niet zo handig. Maar goed, TS zal er vast wel iets moois van kopen
Aan de andere kant als het een paar honderd euro is, zou ik het ook wel laten uitbetalen. Ik moet namelijk eerst mijn pensioen nog maar zien te halen. En ik kan het nu erg gebruiken. Als het echt om duizenden gaat, had ik het wel laten staan.
helemaal eens. Als het tientjeswerk was had ik het wel uit laten betalen ,maar als het om een paar honderd gaat is het gewoon echt totaal niet slim om dat te te doen.
Mee eens dat niet iedereen de pensioenleeftijd meer haald, maar haal je het wel, dan is het geld wat je in de toekomst nog hard nodig hebt, zeker in deze tijd. Ik denk dat iedereen het in deze tijd nu goed zou kunnen gebruiken maar dat is korte termijn denken. Daarnaast breng je nu de helft naar de BD, dan moet je het geld wel heel hard nodig hebben nu wil je de helft zomaar weg willen gooien.
Ik heb vorig jaar 2 pensioenen afgekocht, kreeg ongeveer 500 euro. Als ik het zo laten doorlopen, kreeg ik van het ene pensioenfonds 4,50 euro in de maand en van het andere 2,30. Dus de keuze gemaakt en afgekocht... Met ieder voor zich weten, denk ik... Het duurde overigens een week of 8 bij beide pensioenfondsen..
Ik heb t toen ook laten uitbetalen..was rond de 800euro, helemaal blij, tot een jaar later..ik kon toen 730euro terug betalen aan de toeslagen...ach,,we slapen er lekker op(nieuw bed gekocht) Maar denk dat veel mensen vergeten of niet weten dat t bij je inkomen geteld word....