Help! een klimster!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by VrouwtjeRomy, Jun 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Mijn dochter klimt over de rand van haar ledikant en blijft halverwegen schreeuwend van de pijn hangen. Ik heb dit meerdere malen gehad en vind het echt eng worden.

Ik wilde al overhaast een peuterbedje aanschaffen maar mijn vriend zei dat ze dan helemaal niet meer in bed blijft. Daar heeft hij wel een punt maar straks breekt ze haar nek ofzo?

Iemand hier ervaring mee? Ze wordt overigens in September 2...

2. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
  3. VrouwtjeRomy

hee das echt een goed idee!!

Maakte jou zoon/dochter het niet kapot? Kan me voorstellen dat ze dat er zo aftrekken...

en hij is echt prijzig als ik bedenk dat ze toch over n half jaartje in een peuterbedje gaat...

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou haar toch overdoen naar een peuterbed, ze moet het toch 'ooit' leren om in bed te blijven lijkt me?

5. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Ze hadden er toen in de aanbieding en heb ik er maar $20 voor betaald. Dus de prijs viel wel mee.

Kapot maken lukte haar echt niet. En ze zitten echt stevig aan de bedrand vast.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    toch tijd voor een peuterbedje dan

7. VrouwtjeRomy

20?? wauw ik zie ze alleen voor 60 en 80 staan...

Ja idd dan maar een peuterbedje... Ik heb er al een opt oog maar die vind vriend-lief te duur :(

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha schattig hoor! Maar inderdaad wel prijzig.

Onze dochter heeft sinds kort een prinsessenbed met hemeltje (vond ik al te duur, was iets van 100 euro.

9. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    vind dat eerste ding net een gevangenis lijkt me ook niks. lijkt me erg benauwend.

dat litle tikes bedje is idd wel snoezig maar idd wle prijzig en zo lang liggen ze er niet in.
    voor ons meisje hebben we een groot bed gehaald zon metalen die lijkt op een bank. dus kan lang mee tot in de tienerjaren. we hebben hem eerst omgedraaid tegen de muur gezet was moelijker uit te klimmen heeft ze dus ook niet gedaan.

maar zou idd wel overgaan op een ander bed. en veel kussens rond het ledikant leggen tot die tijd.

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Toen onze dochter één keer uit haar bedje kwam was dat voor ons gelijk het teken van: Tijd voor een groter bed. Liever dat ze uit een gewoon bed klimt/valt dan van de hoogte van haar ledikant.
    En ik moet zeggen: Het valt nog niets tegen. Terwijl ze altijd huilend in haar bedje stond te springen als we haar in bed legde, blijft ze nu eigenlijk redelijk goed liggen. De 1e dagen ging het helemaal super, nu kan ze iets minder de slaap vatten dus blijven wij er iets langer bij, maar na 15 minuten slaapt ze eigenlijk altijd en smiddags gaat het slaapje eigenlijk gewoon in 1x goed telkens... Op 1x na... toen stond ze op de deur te kloppen van haar kamertje, en toen ik ging kijken, keek ze me lief aan en zei : 'baaaaah! bah! en had ze dus gepoept ;) .

11. VrouwtjeRomy

haha ja dan kan mijn dochter ook niet slapen! maar gelukkig geeft ze dat aan als ze moet poepen.

Enneh, ze krijgt hier de deuren al open... Dus de deur dichtdoen heeft geen zin hahaha

Maar op naar het peuterbedje dus! Heb m overgehaald!! :D:D

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier staan de klinken omhoog ;) en dan kan ze er (nog) niet bij.

13. VrouwtjeRomy

ja dat zei mn vriend ook maar ik vind dat ze gewoon moet leren waar ze wel en niet heen mag. Op haar eigen kamertje mag ze spelen en op onze slaapkamer mag ze niet zomaar komen. Dat weet ze ook. Dus dan kan ik haar vast ook leren dat ze niet uit haar bedje mag komen als ze moet slapen...

14. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    mijn zoontje was anderhalf toen hij uit het bed klom nou ja klom hij schoof z'n buik over de rand en is paar keer met z'n mond op de grond gevallen met veel bloed

dus gelijk in een peuterbed gelegt(via marktplaats gekocht)
    hij kwam er wel uit de erste 2 dagen lag hij op de grond te slapen en daarna klom hij er vanzelf weer in
    had wel een matras naast het bed liggen

heb de deurkruk omhoog gezet zodat hij z'n kamer niet af kan

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ben ik enerzijds met je eens... anderzijds: Wennen aan een nieuw bed, is al een grote stap op zich.
    En daarbij vind ik het zelf gewoon veiliger als ze op haar kamertje blijft als ze alleen boven is.
    Verder is dit ook alleen maar tijdelijk, tot dat ze dus weet dat ze op haar kamertje moet blijven tot papa en mama komen, want ze wordt vanzelf zo groot, dat ze ook bij die omgedraaide deurklink kan ;)

Maar oke, ik ben benieuwd wat voor bedje het uiteindelijk wordt ;)

16. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Ik heb een jongetje van 16 maanden en hij loopt nog niet. Wel klimt hij tegen de spijlen van de box op en zou zo over de rand kukelen. Hij kan dus niet meer alleen in de box zitten. Verder heeft hij het bij het campingbedje ook gedaan, alleen bij zijn ledikant heeft hij het nog niet in de gaten, maar dat gaat niet lang meer duren vrees ik.

17. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle sliep toen al in een groot bed

18. VrouwtjeRomy

Boven das een ander verhaal natuurlijk! Wij hebben geen verdiepingen dus ze kan ook geen trappen af en als ze haar kamertje uitkomt hoor ik dat meteen vanuit de woonkamer...

19. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    :) dat scheelt inderdaad !

20. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    slaapzakje aan met de rist op de rug.. anders maken ze hem open ;)

Share This Page