pedagogisch onverantwoord....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tompoes, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
  2. Oscar

Oscar Lid

12 dec 2013
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochter mag s avonds na het eten altijd 20 minuten baby tv kijken. Ze vind billy en bambam gewoon zo leuk!
    Mobiel kijken / lezen op de e reader tijdens de fles. 20 minuten lang voor mezelf uit staren is ook zo saai.
    Ooh en ze krijgt ook wel eens een hapje pudding ofzo. Heel slecht.

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Bah! nee dat vind ik echt vreselijk! :( Het lijkt ook nog zo een jong babytje! En wat geeft ze? chocomelk??

Ik geef dochter vaak een koekje als ze wat te veel aan het mopperen is. Helpt altijd! Bijvoorbeeld als ze in de buggy zit, maar er op de moment niet uit mag.
    Een anti-mopper koekje noemen we dat dan :)

4. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Bedankt voor al jullie tips :)

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Want? Ik denk dat als mijn dochter enkel eet als ze wordt afgeleid, en ik zou tegenkomen als tip, dat ik dat direct zou toepassen. Wat is het verschil met een TV dan? Enkel een iPhone op je hoofd geplakt. Ik vind het wel een inventief iets eigenlijk.

6. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    - N. komt zelf de afstandbediening van de tv brengen als ze wil dat die opstaat (ze kijkt 1 minuut en gaat dan 10 min spelen, kijkt dan weer is een paar minuten enzovoort...)
    - Ze krijgt smorgens en savonds nog een flesje. smorgens zou een boterham ook wel gaan maar 1. dat duurt zo lang tot het op is en 2. dan krijgt ze 2 keer op de dag choco

-N. eet maar 3 dagen in de week fruit. in de opvang geven ze of fruitpap of brood in haar leeftijdsgroep.

-ze mag in het weekend ook af en toe bij ons mee in bed

En zo vergeet ik vast nog wel wat dingen...

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb onze kleine druif 1 dag na de kennismaking met Sint Maarten (waar hij natuurlijk ook snoep heeft opgehaald) een mini Milky Way laten proeven. Heel onverantwoord; maar zo leuk om te zien dat hij die zoete smaakexplosie die hij in eerste instantie 3x niks vond en er onwijs aan moest wennen ook niet meer af wilde geven. Hij heeft er dik 20 minuten over gedaan, maar hij heeft hem helemaal opgegeten. En nee, dat wil niet zeggen dat hij het nu (veel) vaker krijgt.

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze dochter vind het schuim van de koffie heerlijk en krijgt hier wel eens een hapje van.

onze dochter eet al sinds ze 11maanden is geen groentes. Miss maar eens de tv aanzetten haha

Als wij niets hoeven op een dag komen wij niet voor 9 uur uit bed en zijn pas na 11en een beetje toonbaar

de tv staat hier ook regelmatig aan

onze dochter krijgt bijna dagelijks wel een koekje of snoepje

omg wurst mummy evarrrr ;)

9. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Als ze s ochtends heel vroeg wakker wordt dan mag ze op mijn mobiel filmpjes kijken zodat ik nog even heeerlijk kan dutten :D.

En ja als ze heel vervelend is dan gaat hier de tv ook aan als ze niet wil eten!

10. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
  11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    :D Hahaha :D

12. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hier ook onverantwoorde ouders :)

- TV staat hier vaak aan (peuter van net drie telt daardoor wel tot 10 in het engels en maakt vaak een "deltavlieger" van haar speelgoed :p )

- Baby slaapt al meer dan 7 maanden bij ons in bed

- Alledrie koters "lopen" wel eens een hele dag in de pyjama heerlijk om te kneuteren

13. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Dochter is nu 4, maar eh wij hanteren al jaren de ontbijt op bed is leuk methode hahaha.
    Televisie aan, broodjes op schoot, en lekker met zijn drietjes rustig wakker worden en smikkelen.

Na de broodjes gaan we bed uit, douchen, aankleden en onze dingen doen.

Zalig! Lekker warm lichaam tussen ons in dat kletst terwijl wij nog niet helemaal bij zijn ;)

14. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hier mag dochterlief zo af en toe haar korstjes van dr brood laten liggen (foei) en krijgt ze ook weleens bruine suiker op haar boterham:$

Ook hier weleens appelmoes door het eten en met de iPad kan ze ook overweg :D

Ohoh, laat het CB het maar niet horen;)

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

- Mijn oudste dochter krijgt 's ochtends als ontbijt eigenlijk standaard 2 boterhammen met chocopasta. Rest van de dag krijgt ze dat dan verder niet meer.
    - Ze kijken weleens teveel televisie

16. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hihi wat een herkenbare dingen.... klinkt als een hoop gezelligheid!!!

17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.713
    4.036
    113
    Overijssel
    Geweldige uitvinding: babytv! Hier ook regelmatig hoor. Handig als je je wil aankleden en fatsoeneren en rustig dat heerlijke bakje koffie wil opdrinken ;)
    En als hij midden in de nacht vaak wakker wordt: lekker bij ons!

18. Islah

Islah Niet meer actief

Tja, wij hebben bewust geen tv. Maar als je er dan toch één hebt, dan zou ik niet weten waarom je geen dingen tijdens dat tv-kijken zou mogen doen, wat daar dan ineens slechter aan is.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn jongste dochter luncht trouwens niet echt, ze is nog steeds gewend aan een fruithapje tussen de middag. Wel eens geprobeerd om brood of soep te geven om die tijd, maar de krijst ze het uit en wil ze vervolgens niet slapen dus hier krijgt ze nog lekker haar fruit om die tijd, in plaats van een 'echte' maaltijd.
    Voor de rest eet ze wel gewoon goed.

20. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Een pedagogisch onverantwoorde tip: kindertube voor op de ipad (tablet). Ze is er gek op.

Deel Deze Pagina