Wij zijn er dol op, maar ik raak een beetje uitgekeken op onze variant met prei en spekjes, of prei met gehakt en kerrie. Wat is jullie succes quiche/taart recept?
Ik doe er altijd in wat ik heb hamblokjes, kipfilet, broccoli, champignons, courgette, paprika. Is nooit hetzelfde eigenlijk
Dit is mijn favoriete recept, deze maak ik wel als een grote hartige taart: Kleine preitaartjes met kip - Recept - Allerhande - Albert Heijn Ook haal ik vaak recepten van deze website (Engels): Recipes - Jus-Rol Pastry
Klassieke quiche lorraine vind ik het lekkerst (ham/spekreepjes, kaas) Anders zalm (pakje gerookte zalm) en uitjes ook lekker
Deze was ook erg lekker: Hartige taart met gehakt en spinazie Nodig: - Deeg - Spinazie - Gehakt - Half ui - Teentje knoflook - Gehaktkruiden - Zout (weinig) - Peper Hoeveel? Genoeg om de deeg mee te vullen. 1. Laat het gehakt bruin bakken in een koekenpan. Gooi er gehaktkruiden bij. 2. Snijd de ui en het teentje knoflook, voeg deze toe bij het gehakt in de koekenpan en laat dit een tijdje staan, af en toe roeren. 3. Voeg de spinazie toe en roer het door de andere ingrediënten. 4. Maak op smaak met gehaktkruiden, zout en peper. 5. Doe het deeg in een schaal en voeg wat in de koekenpan zit toe. 6. Bestrooi met kaas en vouw het resterende deeg eroverheen. 7. Zet in de oven tot er een mooi bruin korstje ontstaat.
Quiche met tonijn en snoeptomaatjes. Voor de vulling : 2 blikjes tonijn op water, 12 zwarte olijven in plakjes, 125 gram creme fraiche, handvol basilicum, 2 eetlepels witte wijn, 3 eieren en een flinke hand Parmezaanse kaas. Alles goed mengen en dan op het deeg. (Deeg even 10 minuten voorbakken) Bovenop de vulling het helemaal volleggen met plakjes tomaat. Echt zo lekker!
Spitskool of witte kool gebruik ik vaak en dan laat ik het vegetarisch. De bovenkant is vaak een mengsel van geklutste eieren en Turkse yoghurt i.p.v deeg.
Hier meestal met broccoli, rode ui, walnoten en dan beleg ik hem met camembert. Ik gebruik biologische meel, speciaal voor quiche. Wel meer werk, maar lekkerder dan die kant-en-klare bladerdeeg. Echt superlekker!