Ik heb 5 weken geleden een ongelukje gehad waarbij de teennagel er af gerukt is. Zal jullie de details besparen, maar heeft een pedicure er verstand van als het nagelbed niet mooi geneest, of moet ik ergens anders zijn hiervoor? Huisarts zei afwachten of de nagel terugkomt. Waar dat witte halve maantje hoort aan het begin van de nagel is ondertussen helemaal dik geworden en gebleven bijvoorbeeld. En eigenlijk wil ik het liefst toch wel mijn nagel weer netjes terug als het even kan
Waarschijnlijk zal het eerste deel er als een dikke ribbel uitkomen en groeit de rest goed, maar soms kan het dat door trauma de nagelmatrix zo is beschadigd dat hij afwijkend blijft groeien. Voor nu denk ik inderdaad afwachten en kijken hoe het gaat. Anders misschien een podotherapeut of podoloog om advies vragen? Ik was een paar jaar geleden pedicure en dit is wat ik heb geleerd.
Ooh, ik denk dat ik het niet goed omschreven heb. Het nagelbed is dik daar en een nagel is er nog niet te bekennen...
Ik heb een afgescheurde teennagel gehad als tiener en mijn nagel is nu errrrrg lelijk. Als ik jou was zo ik sowieso naar een pedicure gaan, om te bekijken of ze er wat mee kan.
Podotherapeut klinkt inderdaad logisch, ik heb het even opgezocht want ik wist niet dat die ook over nagels gaan, ik dacht vooral aan steunzolen bij de podotherapeut. Ik heb ook gevonden dat het zelfs vergoed wordt vanuit mijn aanvullende verzekering. Dus bedankt voor de tip!