Waar moet ik zijn?

Discussion in 'De lounge' started by kikker28, Mar 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kikker28

kikker28 Actief lid

Oct 10, 2007
    302
    0
    0
    Hallo, wie weet raad?
    We wonen sinds een jaar in een nieuwbouwwijk, alles is nieuw dus, incl. bestrating en daar gaat het om. De situatie is een straat, daaraan staan auto's geparkeerd, daarnaast een strookje tegels (3 x 15 cm.)en dan een enorme :) blokhaag. Deze dingen zijn allemaal van de gemeente, dan volgt onze voortuin. We hebben een paadje naar de weg, een stukje van dat pad loopt tussen de blokhagen in. We hebben ook geen stoep verder, het is de bedoeling dat de kinderen op straat spelen :rolleyes: (is geen woonerf, dus echt logisch met een 3 jarige) Nu het probleem:
    Als je de auto's normaal parkeert voor je huis , kun je niet met de kinderwagen of rolstoel bij het paadje van de tuin komen, door die blokhaag, en als je de auto dus per ongeluk nog dichter bij de haag parkeert kun je helemaal niet meer bij je huis komen. Nu heb ik de gemeente gebeld (al meerdere keren) maar die zijn weer lekker vaag en een echte oplossing hebben ze niet.
    Wie heeft advies of weet wat wettelijk wel of niet mag, waar kan ik dat vinden?

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Als ik jou was zou ik een boze brief naar de gemeente sturen. Maak daarin echt duidelijk wat er aan de hand is en dat je een oplossing eist. Het is aan de gemeente om hier wat aan te doen.

Misschien niet een zelfde situatie, maar onze buurman verwaarloosd zijn huis en tuin. Hierdoor rot bij ons oa. de dakgoot weg (is één geheel) en hebben wij overlast van de overbegroeiing en de stank van zijn vijver. (hij woont er niet meer). Wij hebben meerdere malen de gemeente, politie en milieupolitie gebeld, maar die zeiden dat ze er niets aan deden. Boze brief naar de gemeente gestuurd...en jahoor, we krijgen een belletje van iemand van de gemeente die er werk van gaat maken.

Schiet me net te binnen, dat bij mijn ouders vroeger ook altijd de auto's op de stoep stonden geparkeerd. Doordat meerdere bewoners geklaagd hadden, heeft de gemeente paaltjes geplaatst, zodat geen enkele auto op de stoep zelf kan parkeren.
    Misschien een idee om met verschillende buren te klagen?

3. kikker28

kikker28 Actief lid

Oct 10, 2007
    302
    0
    0
    Er hebben al meer buren gebeld, waren ze niet blij mee :) , maar ik wil goed beslagen ten ijs komen, want als dit wettelijk niet mag, dan staan we sterk, ik weet alleen niet waar ik die regels kan vinden vandaar mijn vraag.en officieel hebben we dus geen stoep, heel lastig

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    oo sorry verkeerd gelezen!
    Poeh, dan zou ik het eerlijk gezegt ook niet weten. Ik lees met je mee!

Share This Page