Ik moet even mijn hart luchten!! (zoals sommige misschien al hebben gelezen) zat ik vorige week in de trein naar den Bosch waar iemand 5 min. voor ons eind station besloot voor de trein te springen (Deze persoon heeft het ongeval niet overleeft, overigens keek ik heel erg uit naar dit uitje, aangezien het voor eerst sinds 3 jaar is dat mijn moeder en ik samen weggingen) Goed daar zat ik opzich wel mee, dus gesprek gehad hierover en het leek beter te gaan. Nu ben ik bezig met de opleiding verzorgende-ig met uiteindelijk doel om de kraamzorg in te gaan. Helaas moest ik dinsdag op gesprek komen op stage, na de hele dag mijn dienst hebben gedraaid kreeg ik te horen dat ik niet meer terug hoef te komen Nu leverde ze allemaal argumenten waar ik meteen bewijs naar haar toe had dat het niet klopte wat ze zei: Ik zou bijv. na/tijdens mijn pauze niet reageren op oproepen.. Hier kon ik al meteen bij zeggen dat ik geen pieper heb en het van een ander moet horen en als dat niet gebeurd ik er niks aan kan doen. (hierna was overigens ook stil) Uiteindelijk sloeg het erop neer: Ik ben chronisch ziek en ze moeten me daarom niet. Helaas verkl*ten ze hiermee ook de rest van mijn opleiding aangezien ik een zak van een mentor heb, die niet eens met mij in gesprek wil, maar meteen een gesprek wil aangaan met de decaan ! Nu moet ik maar proberen hun over te halen dat mijn verhaal klopt, aangezien het mijn woord tegen het woord van stage is heb ik zeer weinig kans (dit kan dus het einde van mijn opleiding betekenen!! ) En hier baal ik zo erg van! Nu moet ik wel vertellen dat ze me al bijna niet wouden aannemen omdat ik aan mijn knie geopereerd ben, en dus mijn chronische ziekte heb verzwegen omdat ik anders niet zou worden aangenomen voor mijn opleiding. Alleen nu weet ik opzich ook wel, dat ze je niet zomaar van school mogen zetten i.v.m. een stage die beeindigt word, maar ze wouden me al niet meer toen er uiteindelijk wel uitkwam dat ik een chronische ziekte heb. En nu weet ik wel bijna zeker dat als ze me van school afschoppen het te maken heeft met mijn ziekte... Helaas hoor ik dinsdag pas het uiteindelijke besluit, maar het doet me zoveel pijn! Het is nu nog geen jaar geleden dat ik er achter kwam een ziekte te hebben, en ik heb er nog steeds geen 'rust' mee en dit geeft z'n harde steek. Ik heb al sinds dinsdag continue hoofdpijn, ben super duizelig en alles bij elkaar maakt het er niet beter op... Ik moet gewoon mijn verhaal kwijt, en voel me nu wel een mislukkeling, gewoon doordat school en stage mij, mezelf zo laten voelen.. Sorry voor het super warrige verhaal, maar ik voel me gewoon zo rot!
Ik snap even niet wat het stukje van de trein ermee te maken heeft, maar goed dat even terzijde. Het feit dat je je ziekte hebt verzwegen is niet erg slim geweest en kan nu ook heel erg in je nadeel werken. Je stageplek zul je waarschijnlijk kwijt zijn nu, maar ik denk persoonlijk dat ze je hierdoor niet gelijk van school kunnen sturen. Wellicht kunnen ze je nog een andere stage aanbieden? Veel succes, hoop dat het allemaal goed komt!
Wat vervelend allemaal. Je kan natuurlijk ook nog zelf op zoek gaan naar een stageplaats. Probeer eens verschillende sectoren in de zorg, trek de stoute schoenen aan en bel rond. Vaak omdat je dan zelf initiatief toont bereik je meer. Succes!
Sorry maar ik vind het een vreemd verhaal... Snap sowieso niet wat de trein ermee te maken heeft, maar waarom zouden ze van je af willen omdat je chronisch ziek bent? Lijkt me stug.... Wat voor chronische ziekte heb je dan?
Alles zit tegen de afgelopen weken.. . Is er een optie om kraamzorg opleiding bbl te doen? Lastige situatie! Ik hoop dat het gesprek mee valt dinsdag!
Behoorlijk warrig inderdaad Misschien zou je rond kunnen kijken naar stages? School laten zien dat je het écht wilt? En dan niet je ziekte verzwijgen, want zoals je merkt levert dat problemen op. Misschien zou je zelfs hulp kunnen inschakelen zodat je je ziekte gaat accepteren en er een weg mee kunt vinden. Succes.
Volgens mij heb je altijd recht op een herkansing na een mislukte stage.anders Kijk of je de opleiding in een andere plaats kunt afmaken. Maar een vraagje he..je knie, kun je daar wel de hele dag op staan? Als het chronisch is en het belemmerd je werk/school, zou je dan wel verder gaan met de opleiding? Als ig'er en als kraamhulp, zul je veel moeten staan en lopen hoor.
ik vind het verhaal ook niet heel duidelijk, maar een chronische ziekte verzwijgen is natuurlijk niet erg slim. volgens mij moet dat voor een opleiding ook niet uitmaken (hooguit lastig voor een stageplek) maar als jij gewoon kan functioneren zoals elk ander dan moet dat niet uitmaken. je zult nu vermoedelijk een andere stageplek moeten zoeken maar om je gelijk hierdoor van school te zetten lijkt me vreemd. ik zou idd zelf op zoek gaan naar een andere stageplek en school laten zien dat je echt wilt. en de tip om hulp te zoeken zodat je ziekte geaccepteerd wordt is ook een goed punt. succes
Jeetje meis ik denk dat de opstapeling van gebeurtenissen je gewoon even teveel is geworden. Als voor hun je ziekte echt een probleem is zoek een andere werkgever! Echt meis het komt wel goed sterkte!
Mag ik vragen welke ziekte? Want volgens mij mogen ze je geen werk weigeren op basis van een chronische ziekte, dat is discriminatie.
Die trein hoort erbij omdat ik dat ook erg vind! Een andere stage zoeken mag niet.. ik mag van school niet zelfstandig zoeken. Als je dit wel doet, kunnen ze een aantal stage bedrijven verliezen. Mijn ziekte heb ik verzwegen, omdat ze mij vanwege mijn knie al bijna niet wouden aannemen waar ik nu overigens nog wel wat hinder aan heb, maar niet zo erg dat ik niet kan lopen en mijn werk niet kan verrichten. En als ik zou vertellen over mijn ziekte zou ik helemaal niet meer worden aangenomen. Ik heb overigens de ziekte van Graves. Ik heb inderdaad al wel gekeken naar de opties van volwassen onderwijs, maar dat duurt nog 1 jaar voor ik ermee mag beginnen aangezien ik pas in okt. 2015. 21 word.