cyste verwijderen, iemand ervaring?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ch28, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Wie heeft er ervaring met het verwijderen van een cyste aan je eierstok na de bevalling? Tijdens mijn zwangerschap is er namelijk gezien dat ik een (vrij grote) cyste heb die er nog een keer uit moet. Helaas is 'ie tijdens de bevalling niet geknapt.
    Ik ben erg benieuwd hoe het verwijderen van z'n cyste gaat en of je er lang last van hebt.

2. zicht

zicht Niet meer actief

Hallo,

Tijdens mijn zwangerschap heb ik een buikoperatie gehad om een cyste te verwijderen die op mijn eierstok zat.
    Als je geluk heb kan het met een kijkoperatie. Dan zul je vrij snel herstellen. Ik vond het herstellen best wel heftig. (zwaarder dan herstellen van de bevalling).
    Als je meer gerichtere vragen heb mag je me altijd PBen.

gr Fon

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb dit ook gehad.........alleen dan voor mijn zwangerschap.

Ik ben 3keer geopereerd en alle drie de operaties waren anders en het herstel hier van ook....
    Bij een van de operaties had ik na 3wkn al helemaal geen klachten meer :D
    Het kan dus heel snel weer genezen zijn hoor en al met al vond ik het heel erg mee vallen!

Heel veel sterkte.

4. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Ik ben bijna twee jaar geleden met spoed geopereerd aan een cyste aan mijn eierstok (was alleen niet na de bevalling, heb nog geen kindjes. toch heb je misschien iets aan mijn verhaal). T pokkeding was 8x8x8 cm groot... Op zondagochtend kreeg ik stevige buikpijn, en zelfs zo erg dat ik die avond onder t mes ben gegaan. Ik had dus geestelijk geen enkele voorbereiding, heb ik t nog best lastig mee gehad achteraf.
    Maar ontopic... Ik ben drie dagen in het ziekenhuis geweest, waarin de verdoving etc afgebouwd werd. Nadat de verdoving eruit was heb ik behoorlijke last van het litteken gehad. Het kon bij mij namelijk niet via de kijkoperatie-route, dus ik heb nu een mooie streep op mijn buik :p Toen ik thuis was heb ik vooral moeite gehad met het niet kunnen gebruiken van de buikspieren. Omdraaien op bed was bijna onmogelijk, omhoog komen al helemaal niet, en ik kreeg verschrikkelijke last van mijn rug omdat die ook uit balans waren. Uiteindelijk heb ik er denk ik twee maanden over gedaan om grotendeels te herstellen, toen ben ik namelijk getrouwd. Maar tot ik er echt geen last meer van had was een maand of drie... Sterkte

5. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Bij mij hebben ze er een verwijderd terwijl ze de keizersnede deden.Mijn Gyn zegt dat het heel normaal is dat die cyste er zit. het is puur overtollig afval. En veel zwangeren hebben hier last van.
    Ik weet niet of ik door dat iets langer last heb gehad van me wond, maar de verwijdering van zo cyste is bijna een keizersneebevalling aanzich, zei mijn gyn, ik heb er dus weinig echt van gemerkt. maar hou gewoon rekening mee elke operatie is zwaar en eist zo zijn revalidatie. luisteren naar je lichaam en dan komt het wel goed:)

Deel Deze Pagina