Wij hebben van mijn man zijn oma een potje peer-appel-dadel stroop gekregen. Nu zijn wij allebei niet van die stroop eters. Maar mag Thirza dit over een paar maanden op haar brood, of is het beter om pure appelstroop voor haar te halen tzt? Hij is nog een jaar goed en de verpakking is nog dicht. Maar als het niet goed voor haar is, gooi ik het gelijk weg. Anders staat het over 3 jaar nog in het kastje
Lijkt me wel mogen hoor. Er zitten wel heeeeel veel fruitsuikers in, maar fruitsuikers zijn natuurlijk nog beter als gerafineerde suikers.
Peer en appel kunnen ze al vrij vroeg krijgen, eigenlijk zodra je gaat beginnen met bijvoeden. Dadel zou ik niet weten. Misschien is het een iets meer allergene vrucht waardoor je er beter nog een maandje (of een paar maanden) mee kunt wachten, maar slecht zal het zeker niet voor haar zijn.
Dadel wordt niet aangeraden. Zit er veel dadel in? Het is namelijk met name niet goed voor de tanden.
Dadelstroop is iets anders als dadels hoor! Peer-appel-dadelstroop is gewoon een variant op gewone appelstroop. En even slecht voor de tanden als alle andere dingen die suiker bevatten. Maar als je je tanden poetst en niet te vaak op een dag eet is dat geen probleem.
oh die heb ik ook van de Aldi, vindtie heerlijk!...om de zoveel dagen eet ie dat...heeft nog geen tanden
Ik snap een paar reacties niet. Dadelstroop is toch gemaakt van ingekookte dadels? Dus als je dadels mag, mag je ook dadelstroop zou ik zeggen. En waarom zouden specifiek dadels slecht zijn voor tanden? Dat geldt toch voor alle fruit? Zolang je kind niet de hele dag door aan de zoetigheid zit en iedere dag een keer de tanden poetst (2 keer vanaf 2 jaar) zit je wel goed met tandbescherming.
Verse dadels zijn natuurlijk wel even wat moeilijker te verteren dan dadelstroop, vandaar ook het advies om ze vers pas rond het jaar te geven. Dadelstroop kan een kind van 7/8 maanden prima op brood. Het bevat ijzer en is gezond.
Is dat heel anders van smaak dan appelstroop? Anders ga ik dat ook eens proberen ter variatie. @fafje, verkopen ze dat bij de aldi?