Tijdstip bijvoeden

Discussie in 'Voeding' gestart door Annet73, 31 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Deze week wordt onze kleine 5 maanden en mag ik van de cb-arts beginnen met bijvoeden (ze krijgt preventief hypoallergene voeding).
    Ik wil graag beginnen met het geven van groentehapjes, fruit is zoet en vinden ze meestal toch wel lekker.....
    Nu hoor ik om me heen dat de meeste beginnen met bijvoeden 's morgens om een uurtje of 10.00.
    Nu wordt mijn zoontje pas om 10.00 's morgens wakker (heerlijk uitslaapkindje!), dus dat lijkt me dan geen logische zet.
    En over logisch gesproken......groentehapjes geef je toch 's avonds (bv. uurtje of 18.00) of vergis ik me hier in?

Ik zou graag van jullie willen geven hoe jullie zijn begonnen. Ik weet dat hier al aardig wat topics van zijn, maar het gaat mij vooral om het tijdstip van het bijvoeden.

Ben benieuwd!

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Als je er mee gaat beginnen, is het volgens mij het beste om 's ochtends te beginnen (10, 11 of 12 uur maakt volgens mij niet zoveel uit) of dat nu groente of fruit is. Wanneer je kindje dan beide krijgt kun je fruit 's ochtends doen en groente 's avonds. Zo ben ik tenminste begonnen.... ;)
    Rick krijgt nu om +/- 11.00 uur fruit (afhankelijk van het tijdstip van zijn 1e fles) en zo rond 18.30 uur krijgt hij een groentehap.

3. Niet meer actief

Groentehap krijgt dhani ook gewoon 's avonds..moet er zelf ook niet aan denken om 's morgens al groente te eten..
    Fruithapje geef ik verschillend eigenlijk..de ene keer 's morgens, andere keer 's middags..is vaak net hoe het uitkomt..

4. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Mijn cb raadde aan om groente meteen 's avonds te geven en eventueel fruit 's morgens. Lynn krijgt nu om 16.00 de fles en dan rond 17.00/17.30 groentehapje en ze smult ervan.

5. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Bedankt voor de reacties. We gaan morgen beginnen met z'n eerste groentehapje. Kan hij gezellig met ons 'mee- eten', haha!

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman krijgt ook tussen de middag de fruithap en rond etenstijd savonds de groentehap!

7. Lidwien

Lidwien Actief lid

27 okt 2005
    104
    2
    18
    Vrouw
    Breda
    Thijs krijgt rond vier een fles, en dan rond een uur of zes een groentenhapje..
    Het fruithapje verschilt weleens van tijdstip...
    Dat is maar net hoe het uitkomt ;) .

8. Mieke van Rijn

Mieke van Rijn Nieuw lid

9 feb 2007
    3
    0
    0
    borstvoedingsconsulent/lactatiekundige in opleidin
    Hendrik Ido Ambacht
    Beste Annet,
    Als je kindje allergisch is ( of risico heeft om allergie te krijgen ) kan je wellicht nog een maandje wachten met de bijvoeding.
    Het landelijke advies is ( voor alle kinderen ) om pas vanaf zes maanden bijvoeding te geven. Tot die tijd halen ze alles wat ze nodig hebben uit melk. Pas met een maand of zes is het maagdarmstelsel uitgerijpt en er aan toe om iets anders dan melk te verteren.
    De kans op allergie ( of verergering van allergie ) is groter als je voor die tijd ermee begint.
    Mieke.

9. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    @Mieke;
    De reden dat wij onze kleine Friso Preventief Hypoallergene voeding geven is omdat ik na de bevalling een tijdje in het ziekenhuis heb gelegen en daar de normale voeding op was! Een hele nare reden dus!
    Wij zijn in overleg met de cb-arts en de kinderarts na twee weken overgestapt op 'normale' voeding, maar daar reageerde hij niet goed op, vandaar dat wij op verzoek van zowel de cb-arts als de kinderarts weer terug zijn gegaan op de preventief hypollergene voeding, wat overigens sindsdien goed gaat.

De cb-arts adviseerde ons toen de baby 4 maanden was om toch met 5 maanden voorzichtig te beginnen met bijvoeden. Zij wist dat de meningen hierover nogal verschilde, maar ze zit al meer dan dertig jaar in het vak.
    Vandaar dat we met vijf maanden voorzichtig zijn begonnen met bijvoeden, en het gaat ontzettend goed! Gelukkig!

10. Matrix

Matrix Actief lid

11 sep 2006
    161
    0
    0
    Waarom ze aanraden om in de ochtend met een bijvoeding te starten is om zo een mogelijke allergie te zien, omdat in de avond je kindje vaak gaat slapen en je het wellicht niet snel op zou merken, vandaar...

Deel Deze Pagina