Lopen suikerwaardes altijd op gedurende zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sweetdreams, 27 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Met 25 weken de ogtt gedaan en beide waardes (nuchter en na 2 uur) waren precies op het randje (5,3 en 7,8)

Nu was ons aapje in 2 weken tijd ineens behoorlijk gegroeid en moet ik de ogtt herhalen. Ik vrees het ergste als het de vorig keer al op het randje zat. Wie heeft er wel eens bij een 2e ogtt lagere waardes gehad dan bij de 1e?

2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Wat wil je zelf hierin? Je mag weigeren he?
    Geen ervaring mee met 2e keer een test. Bij mij was 1e keer al te hoog. Maar mijn waarden blijven vrij stabiel dmv letten op wat ik eet. Ik hou om de dag een dagcurve bij.

Ik merk wel dat mijn waarden veranderen zo nu de zwangerwchap vorerd, maar het zit allemaal nog ruim onder de grens.
    Ik sta ook weer onder controle van verloskundige, hoewel bij echo ons ventje een grens geval is. P93.

3. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Hier de uitslag al binnen. 4.6 nuchter en 6.1 na 2 uur. Heel netjes dus. Lagen die 1e vrij hoge waardes waarschijnlijk wel aan mn slechte eetpatroon toen. Was midden in de vakantie en had die dag ervoor geleeft op witte bolletjes, snoep/chips en afgetopt met een all you can eat diner met heeeel veel toetjes om 9 uur savonds.

Maar ik heb het antwoord op mn vraag dus al. Het kan en ik ben opgelucht.

NdNk vindt dit leuk.
  4. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Netjes! Geen zorgen meer dus!

Deel Deze Pagina