Ingedaald maar toch nog hoog voelen zitten.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anouk2005, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben vandaag 39 weken zwanger en afgelopen maandag bij de VK bleek de baby ingedaald te zijn en vast te liggen.Dit is overigens mijn derde zwangerschap.
    Nu vind ik de baby nog best hoog zitten.Vooral als ik zit voel ik haar echt tegen mijn ribbenboog aanduwen met haar billen en/of rug?.
    Ik ben voor de rest niet kortademig maar omdat ik altijd alleen maar hoor dat wanneer de baby is ingedaald je meer ruimte krijgt wil ik toch eens horen of er meer dames zijn die ondanks een ingedaalde baby toch nog vinden dat de baby erg hoog zit.Ik begin er ondertussen aan te twijfelen of het eingelijk wel klopt dat ze echt is ingedaald.Maandag moet ik weer naar de VK en zal ik nog eens goed laten voelen.Zelf kan ik het niet beoordelen.Ik vind het toch wel belangrijk om zeker te weten in het geval van gebroken vliezen ed.

Wat zijn jullie ervaringen en vooral bij een volgende zwangerschap.Vlgns de VK had het er ook mee te maken dat bij deze derde zwangerschap ook mijn buikwand een stuk slapper is en ik een aardige hoeveelheid vruchtwater heb.

Ik hoor het graag.

Gr.

2. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Dit is mijn eerste kindje, dus een beetje anders, maar bij mij is de baby ook ingedaald maar voel nog vanalles bij mijn ribben. De verloskundige zei dat het aan de positie van de baby ligt. Het beweegt nog behoorlijk aan de top en ik kan nog steeds niet zoveel eten. Heel normaal hoor!

3. latnach

latnach Lid

2 mrt 2012
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft de beeb tot aan de bevalling ( 1e kindje ) hoog gelegen. Hoofdje was wel ingedaalt. Achteraf bleek dat beeb onmogelijk verder had kunnen zakken, hij had gewoon geen ruimte meer om verder te zakken. ;) Is trouwens geen enkel probleem geweest met de bevalling....

4. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Is normaal! Heb ik ook, de vk zei zelf dat de beeb diep is ingedaald. De beeb heeft bijna geen ruimte meer waardoor je het duidelijker voelt bij ribben.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oke dit is wel een geruststelling om te lezen.
    Dit is mijn derde zwangerschap maar hij is gewoon totaal anders dan de vorige 2 keren.

Bedankt voor de reacties.

6. LadyBeekelaar

18 aug 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 3e zwangerschap en zelfde probleem/geval.. Niet druk om maken.. Dat zei mijn gyn

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    hier hetzelfde! bij alle 3 mn zwangerschappen trouwens. mn buik leek ook gewoon hoog. ik kreeg telkens opmerkingen van, dat duurt nog wel even want t zit nog zo hoog! nou, mn buik is nooit lager komen te zitten en ik ben gewoon met 40 wkn bevallen. tijdens de bevalling voelde ik t ook gewoon nog heel hoog zitten! net hoe de baarmoeder in de buik ligt denk ik. bij sommigen gaat t meer de hoogte in, bij anderen naar voren!

Deel Deze Pagina