Hoi, Wij willen ons kindje niet laten dopen hoewel we zelf wel gedoopt zijn. Nu vindt mijn man het wel heel leuk om een peetoom en tante te vermelden/vragen. Maar ik twijfel nog een beetje. Vind het wel leuk om een soort 'ere oom en tante' te vermelden maar weet nog niet zo goed hoe dit in te vullen. Heeft iemand tips: Hoe hebben jullie dat gedaan? Hoe kun je dit leuk aankleden? Hoe kun je deze namen op een leuke manier anders vertalen met een verhaaltje? Alvast bedankt! Groetjes Jack
Wij hebben een knuffeloom en knuffeltante gevraagd, en ze vonden het helemaal geweldig. We hebben een gedichtje in een kaart geschreven en deze gegevem. Wij laten ons kindje ook niet dopen.
wij hebben wel een peetoom en peettante voor me dochter en straks voor me zoon ook maar de kids zijn niet gedoopt. wel zijn ze geregistreerd in ons testament dat hun de kinderen opvangen en opvoeden mocgt er iets met ons gebeuren. ipv peettante peetoom kun je ze ook suikertante en oom noemen. dit klinkt ook zo veel liever en is toch weer specialer dan een gewone oom en tante wij hebben ze wel gevragen en voor me zoon moeten we dat nog doen. vermelde op het kaartje hebben we niet gedaan dus aan een gedichtje ofzo kan ik je niet helpen
wij zijn niet getrouwd voor de kerk, enkel voor de wet... en we willen onze kinderen ook niet laten dopen (ook al zijn we allebei zelf wel gedoopt) we hebben wel een meter en peter gevraagd (adhv een cadeautje); want een meter en peter hebben ze wel nodig al is het maar voor later een nieuwjaarsbrief te kunnen voorlezen aan een bepaald persoon haha ! en uiteraard is de achterliggende reden dat de kleine ook door peter en meter kan opgevangen worden indien nodig (ook al staan er nog een miljoen andere mensen klaar om voor de kleine te zorgen)
Ik heb ook wel gehoord dat mensen ze troeteltante en troeteloom noemde. Vind ik ook erg lief klinken.
hier in eerste instantie ook.. We hebben wel peetoom en peettante gevraagd, maar gaan nog niet dopen. Misschien in de toekomst wel en daarom maar gelijk peetoom en peettante gevraagd..
Mijn vriend (bijna man!) en ik zijn peter en meter van mijn neefje. Mijn zus en zwager gaven ons een envelop met een briefje erin. Daar stond een gedichtje op. Ik pb hem je wel even.