Peetoom en tante?

Discussion in 'De lounge' started by Pruts27, Mar 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Mijn man en ik hadden het er van laatst over van als ons wat overkomt wie zorgt dan voor ons kind. Wij willen niet dat onze ouders gaan bekvechten over wie er verantwoordelijk is/wordt.
    Nou willen we graag zijn oudste broer en schoonzus (tevens mijn beste vriendin) vragen of ze deze verantwoordelijkheid willen dragen, maar hoe regel je dat verder (als ze ja zeggen)?
    Moeten we dan naar de notaris ofzo?
    Hoe hebben jullie dat geregeld als jullie iets overkomt?

2. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    voogdij over je ongeboren of geboren kind kan je bij de notaris regelen via een testament, dit wordt dan in het testamenten register neergezet.

Het handigst is om je kind aan 1 persoon bij naam onder voogdij te plaatsen , dit voorkomt problemen als er met jou iets gebeurd als mensen net uit elkaar of gescheiden zijn omdat ze dan toch samen verantwoordelijk kunnen zijn voor een kind.
    Hiermee voorkom je dus getouw trek om jou kind eventueel.

hopenlijk beantwoord dit je vraag,
    groetjes
    bambie

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dit moet je idd vast laten leggen bij de notaris. Een peetoom en peettante heeft daar op zich niets mee te maken en is ook niet wettelijk geldig.

4. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Peetoom en peettante is iets van de kerk, daar zitten geen verplichtingen aan vast.
    Wij hebben bij de notaris een testament laten maken, daarin staat wie er voor onze kinderen gaat zorgen (wel met hun toestemming) en dat hun dan ook het geld van de kinderen gaan beheren tot ze 18 zijn.

Zo weet ik dat mijn kinderen goed terecht komen als er iets met ons gebeurd.

Share This Page