mijn man krijgt geen vrij van zijn werk. kind in ziekenhuis

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Dustin, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    onze zoon moet dinsdag voor 3 dagen opgenomen worden in het ziekenhuis. hij krijgt dan elke 3 uur een vervelende maar helaas ook pijnlijke behandeling. het ziekenhuis heeft het liefst dat ik bij hem blijf omdat hij anders steeds bang en overstuur is.

alleen zit ik met onze andere kinderen waarvan er 1 naar school moet. mijn man krijgt geen vrij van zijn werk omdat hij nog niet genoeg uren opgebouwd heeft dit jaar en hij moet om 05.00 naar zijn werk elke ochtend.

mijn ouders leven helaas niet meer en mijn schoonouders zijn lichamelijk niet in staat om te helpen en wonen veel te ver weg.

hebben jullie misschien nog ideeen om dit op te lossen?

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.009
    3.665
    113
    Hey wat naar zeg kan er geen buurvrouw oppassen en of een ouder van school of een vriendin? Weet niet of je al schoolgaande kids hebt? Zie dat je 1 schoolgaande kind hebt. Heeft deze geen vriendje waar hij kan spelen?

Wat ik ook wel eens zie op fb is dat mensen om oppas vragen maar dat moet je denk wel durven.

Sterkte!

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Nog geen uren opgebouwd? Voor zoiets heb je volgens mij gewoon recht op zorgverlof hoor! Ik zou het even uitzoeken als ik je man vast. Kijken wat er in zijn contract en cao staat.

Belachelijk dat een werkgever niet wat beter mee denkt in zo’n situatie o_O. Sterkte gewenst voor je zoontje!

Lies1611, floppie888 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  4. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    volgens zijn werkgever heeft hij geen recht op zorgverlof omdat hij niet zorgt voor een ziek kind maar voor zijn gezonde kinderen omdat ik bij een ziek kind in het ziekenhuis ben. dat is volgens hun geen rede voor zorgverlof. onze buurt is helaas niet zo makkelijk met het opvangen van kinderen die zijn heel erg op zichzelf. bij een schoolvriendje gaat helaas ook niet. wij wonen best ver van school en dan zou mijn man al om kwart voor 5 in de ochtend de kinderen naar een schoolvriendje moeten brengen. daar zijn die ouders niet blij mee natuurlijk. mijn man heeft helaas niet echt een werkgever die meedenkt.

5. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

En als je man mee naar het ziekenhuis gaat en jij thuis blijft? Dan is hij wel bij her zieke kind en kan hij dan wel zorgverlof krijgen?

Chocolat en Marchella vinden dit leuk.
  6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dan zegt je man dat hij naar het zkh gaat ;)

Bloem2310 en tuc vinden dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    #7 Adje, 13 jan 2018
    Laatst bewerkt: 13 jan 2018
    Beetje dom van die werkgever... Laat je man nu gewoon zeggen dat jullie de rollen omdraaien en dat hij in het zkh moet zijn, omdat jij niet bij de andere kinderen weggaat. Hij heeft gewoon recht op zorgverlof.

Syane vindt dit leuk.
  8. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    dan heeft hij nog geen recht op zorgverlof want ik las net op de website van rijksoverheid dat het ziekenhuis voor ons kind zorgt en je dan geen recht heb op zorgverlof helaas :(

9. tuc

tuc Niet meer actief

Dan denk ik zomaar dat die vreselijke buikgriep die nu zo heerst maandag avond jullie gezin bereikt;):p
    Heel vervelend dat 1 van de kinderen die thuis is s nachts erg is gaan spugen en dus dinsdag nog ziek op de bank ligt waarvoor je man zorgverlof op moet nemen. Jij als partner kan die zorg niet verlenen omdat jij in het ziekenhuis moet zijn:)

Blijdorp, Lindalovesmo, Chocolat en 10 anderen vinden dit leuk.
  10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat vind in zo raar, hier worden kinderen in het zkh echt niet opgevangen door bv de verpleging hoor. Er moet gewoon een ouder bij blijven. Verpleging regelt natuurlijk wel medische verzorging, maaltijden worden verzorgd etc, maar verder zou een kind dan alleen in bed moeten zitten. Mijn neefje heeft heel lang in het zkh gelegen, en een van zijn ouders moest er gewoon 24/7 bijblijven.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Och ja, wat erg he, zo sneu dat die buikgriep er aan zit te komen!

Marchella en tuc vinden dit leuk.
  12. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Je werkgever heeft gelijk maar als je het andersom had gezegd dan had die wel zorgverlof moeten krijgen. Maar helaas hebben jullie de waarheid verteld, ja echt heel erg dat dat al niet meer kan, En daarom heeft de werkgever gelijk.
    Stomme regels!

Daarentegen kunnen ze nog zeggen dat je helemaal geen zorgverlof krijgt want de zorg is voor t ziekenhuis...nog erger die regel!

Maar echt geen vrienden of familie waar de kinderen kunnen zijn? Vso, overblijven en bso regelen voor die dagen?

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    #13 Adje, 13 jan 2018
    Laatst bewerkt: 13 jan 2018
    Ik zit even te googlen en denk ook dat wat ik eerder zei niet opgaat... De werkende ouder die zorgverlof opvraagt, moet ook de enige zijn die de zorg kan verrichten en dat is niet bij jullie.
    Ik zou doen wat Tuc zegt, je andere kind ziek en/of je man zich ziek laten melden (als je echt geen andere opvang kan vinden). Wat naar dat je je hier zo druk om moet maken, terwijl je al genoeg hebt aan je zieke kind... Sterkte!

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind dit echt asociaal hoor, ja het mág zo, maar ik mis de menselijkheid hierin. Wat ben ik blij dat de werkgever van mijn man wel sociaal is, toen ik in het zkh zat met de jongste mocht mijn man gewoon met zorgverlof om de oudste op te vangen ed. Want voor haar was dat ook spannend, zusje in het zkh, dan is het wel zo fijn om bij een van je ouders te zijn ipv bij een oppas/buurvrouw/tante/etc.

Jackie87, Riverdale87 en tuc vinden dit leuk.
  15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Kan hij ook niet de uren op een ander moment terugwerken ( s avonds, op een zaterdag?)
    Ik zou dat nog proberen te regelen.
    Verder is het natuurlijk een hork die vent, maar ik zou er dan boven proberen te staan.

Ook geen verdere Fam broers/zussen of vrieden die een kind voor die 3 dagen/nachten op kan vangen? Dat je ze op kan splitsen?

Verder heel veel sterkte, vooral voor je zoon ook!

16. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    ik denk dat de enige oplossing is dat een van onze kinderen 'ziek' zal zijn die dagen of mijn man zich zelf ziekmeld. niet netjes maar ik zie helaas geen andere optie :( helaas verder echt niemand die ons op dit moment kan helpen

17. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    dat gaat bij zijn werk helaas niet. ik heb nog wel een zus maar die woont 1.5 uur bij ons vandaan. heeft geen auto en zit zelf met 3 kinderen waaronder 2 met een beperking

18. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
    Er bestaat ook zoiets als calamiteitenverlof, misschien is dat een optie?

19. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    calamiteitenverlof is toch maar voor 1 dag? of heb ik het verkeerd dat kan ook ;)

20. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
    Inhoudelijk weet ik alle regels er niet van, maar wellicht de moeite waard om de cao even te bekijken.

Deel Deze Pagina