onze zoon moet dinsdag voor 3 dagen opgenomen worden in het ziekenhuis. hij krijgt dan elke 3 uur een vervelende maar helaas ook pijnlijke behandeling. het ziekenhuis heeft het liefst dat ik bij hem blijf omdat hij anders steeds bang en overstuur is. alleen zit ik met onze andere kinderen waarvan er 1 naar school moet. mijn man krijgt geen vrij van zijn werk omdat hij nog niet genoeg uren opgebouwd heeft dit jaar en hij moet om 05.00 naar zijn werk elke ochtend. mijn ouders leven helaas niet meer en mijn schoonouders zijn lichamelijk niet in staat om te helpen en wonen veel te ver weg. hebben jullie misschien nog ideeen om dit op te lossen?
Hey wat naar zeg kan er geen buurvrouw oppassen en of een ouder van school of een vriendin? Weet niet of je al schoolgaande kids hebt? Zie dat je 1 schoolgaande kind hebt. Heeft deze geen vriendje waar hij kan spelen? Wat ik ook wel eens zie op fb is dat mensen om oppas vragen maar dat moet je denk wel durven. Sterkte!
Nog geen uren opgebouwd? Voor zoiets heb je volgens mij gewoon recht op zorgverlof hoor! Ik zou het even uitzoeken als ik je man vast. Kijken wat er in zijn contract en cao staat. Belachelijk dat een werkgever niet wat beter mee denkt in zo’n situatie . Sterkte gewenst voor je zoontje!
volgens zijn werkgever heeft hij geen recht op zorgverlof omdat hij niet zorgt voor een ziek kind maar voor zijn gezonde kinderen omdat ik bij een ziek kind in het ziekenhuis ben. dat is volgens hun geen rede voor zorgverlof. onze buurt is helaas niet zo makkelijk met het opvangen van kinderen die zijn heel erg op zichzelf. bij een schoolvriendje gaat helaas ook niet. wij wonen best ver van school en dan zou mijn man al om kwart voor 5 in de ochtend de kinderen naar een schoolvriendje moeten brengen. daar zijn die ouders niet blij mee natuurlijk. mijn man heeft helaas niet echt een werkgever die meedenkt.
En als je man mee naar het ziekenhuis gaat en jij thuis blijft? Dan is hij wel bij her zieke kind en kan hij dan wel zorgverlof krijgen?
Beetje dom van die werkgever... Laat je man nu gewoon zeggen dat jullie de rollen omdraaien en dat hij in het zkh moet zijn, omdat jij niet bij de andere kinderen weggaat. Hij heeft gewoon recht op zorgverlof.
dan heeft hij nog geen recht op zorgverlof want ik las net op de website van rijksoverheid dat het ziekenhuis voor ons kind zorgt en je dan geen recht heb op zorgverlof helaas
Dan denk ik zomaar dat die vreselijke buikgriep die nu zo heerst maandag avond jullie gezin bereikt Heel vervelend dat 1 van de kinderen die thuis is s nachts erg is gaan spugen en dus dinsdag nog ziek op de bank ligt waarvoor je man zorgverlof op moet nemen. Jij als partner kan die zorg niet verlenen omdat jij in het ziekenhuis moet zijn
Dat vind in zo raar, hier worden kinderen in het zkh echt niet opgevangen door bv de verpleging hoor. Er moet gewoon een ouder bij blijven. Verpleging regelt natuurlijk wel medische verzorging, maaltijden worden verzorgd etc, maar verder zou een kind dan alleen in bed moeten zitten. Mijn neefje heeft heel lang in het zkh gelegen, en een van zijn ouders moest er gewoon 24/7 bijblijven.
Je werkgever heeft gelijk maar als je het andersom had gezegd dan had die wel zorgverlof moeten krijgen. Maar helaas hebben jullie de waarheid verteld, ja echt heel erg dat dat al niet meer kan, En daarom heeft de werkgever gelijk. Stomme regels! Daarentegen kunnen ze nog zeggen dat je helemaal geen zorgverlof krijgt want de zorg is voor t ziekenhuis...nog erger die regel! Maar echt geen vrienden of familie waar de kinderen kunnen zijn? Vso, overblijven en bso regelen voor die dagen?
Ik zit even te googlen en denk ook dat wat ik eerder zei niet opgaat... De werkende ouder die zorgverlof opvraagt, moet ook de enige zijn die de zorg kan verrichten en dat is niet bij jullie. Ik zou doen wat Tuc zegt, je andere kind ziek en/of je man zich ziek laten melden (als je echt geen andere opvang kan vinden). Wat naar dat je je hier zo druk om moet maken, terwijl je al genoeg hebt aan je zieke kind... Sterkte!
Ik vind dit echt asociaal hoor, ja het mág zo, maar ik mis de menselijkheid hierin. Wat ben ik blij dat de werkgever van mijn man wel sociaal is, toen ik in het zkh zat met de jongste mocht mijn man gewoon met zorgverlof om de oudste op te vangen ed. Want voor haar was dat ook spannend, zusje in het zkh, dan is het wel zo fijn om bij een van je ouders te zijn ipv bij een oppas/buurvrouw/tante/etc.
Kan hij ook niet de uren op een ander moment terugwerken ( s avonds, op een zaterdag?) Ik zou dat nog proberen te regelen. Verder is het natuurlijk een hork die vent, maar ik zou er dan boven proberen te staan. Ook geen verdere Fam broers/zussen of vrieden die een kind voor die 3 dagen/nachten op kan vangen? Dat je ze op kan splitsen? Verder heel veel sterkte, vooral voor je zoon ook!
ik denk dat de enige oplossing is dat een van onze kinderen 'ziek' zal zijn die dagen of mijn man zich zelf ziekmeld. niet netjes maar ik zie helaas geen andere optie helaas verder echt niemand die ons op dit moment kan helpen
dat gaat bij zijn werk helaas niet. ik heb nog wel een zus maar die woont 1.5 uur bij ons vandaan. heeft geen auto en zit zelf met 3 kinderen waaronder 2 met een beperking
Inhoudelijk weet ik alle regels er niet van, maar wellicht de moeite waard om de cao even te bekijken.