Peettante ontslaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Nelly, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    waarom vraag je het niet aan de pastoor dat lijkt me de aangewezen persoon.

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb net een reactie terug van de pastoor...

"Het laten ‘ontslaan’ van een peetouder is een heel ongebruikelijk iets in onze kerk.
    De peetouders zijn niet alleen als het goed is zorgvuldig gekozen door de doopouders maar ook getuigen van de doop van een kind.
    Wat ik voor je doen kan is in het doopregister de naam opnemen van iemand die bij de doop zeker aanwezig is geweest als doopgetuige en een aantekening maken dat één van de peetouders door jullie niet meer als zodanig beschouwd wordt maar weg laten vallen zal niet helemaal gaan.
    Hier zijn verder geen kosten aan verbonden dus laat maar weten hoe je hiermee verder wilt"

Vanavond wil ik dit even met mijn man bespreken.
    Maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er niet helemaal een peetouder weg kan vallen. Zoals ik het lees, kunnen we dus een andere doopgetuige kiezen en een aantekening laten maken dat wij schoonzus niet meer als peettante zien. Dat lijkt me dan toch hetzelfde als schoonzus als peettante uit het doopregister strepen?
    Ik weet het even allemaal niet meer. 'k Zit vandaag toch al niet zo lekker in mijn vel, daar zal het ook wel mee te maken hebben. Stomme hormoonhuishouding... *zucht*

Groetjes,
    Nelly

Deel Deze Pagina