Ik heb een superleuke baan aangeboden gekregen, het is in de horeca maar dat is nu eenmaal mijn ding. Ik ben er vandaag geweest en ze bieden me een 32 uren contract (werk nu 20). het is in een restaurant, waar ze ook veel groeparr hebben en feesten. De baan die ik nu heb is in het dorp waar ik woon en ben eigenlijk altijd s'avonds thuis. Mijn man ziet het helemaal niet zitten, want ik moet dan 2 avonden per week gaan werken tot 12 uur. Hij vind het niks en de reden...............dan staat zijn eten niet klaar als hij thuiskomt:x:x hij is er zo fel op tegen dat ik flink in de twijfel zit. Ik wil het zo graag maar omdat mijn man het niet ziet zitten ben ik diep in de twijfel, wat zouden jullie doen meiden. Als ik die baan neem, ga ik 12 uur per week meer werken, verdien ietsjes meer per uur, en het is niet in een eetcafe maar een echt rastaurant. gr noesje
Ik vind het logisch dat je zoiets met je man overlegt maar als reden dat zijn eten niet klaarstaat... sorry hoor dan kookt ie zelf maar! En daarvoor wil hij jou dit ontzeggen? Als ik jou was zou ik nog even goed met hem praten.
Dat is het hem juist er valt niet met hem te praten als ik erover begin zegt ie gelijk: Ik vind het 10x niks. Ooooh daar wordt ik zo boos om. Maar ik heb al duidelijk tegen hem gezegd dat als de reden is dat hij zijn eten niet heeft, dan kan hij de kast op want daar laat ik de baan niet voor lopen
Als jouw hart bij die nieuwe baan ligt, moet je man echt wel met iets beter kom dan zijn eten staat dan niet klaar. Zo niet, dan zou ik zeker voor die baan gaan!!
Sorry hoor, maar ik vind dat jouw man niks te zeggen heeft als je een andere baan wilt die je helemaal te gek lijkt. Hij hoeft daar zijn tijd niet door te brengen, maar jij. En als ie als reden opgeeft dat z'n prakkie dan niet klaar staat....belachelijk. Dan gaat ie zelf maar koken, hij mankeert toch niets aan zijn handen??
gewoon doen zou ik zeggen want voor deze reden laat jij je droombaan toch niet lopen? en 2 avonden kan hij toch wel koken, en anders een restje opwarmen lukt altijd en lukt dat niet dan neemt ie maar een broodje lekker voor je droombaan gaan hoor.....
ja ik zei al tegen hem je werkt in Rotterdam en je ouders wonen in Rotterdam dus ga je daar eten. maar, ik ga indd omdat hij zijn prakkie niet krijgt die baan niet laten schieten.
tsss...mannen... daar win je de oorlog ook niet meer mee tegenwoordig..hahah...hier zit er net zo één bij mij op de bank hoor.. maargoed, zoals gezegd..ik zou de baan er niet voor laten schieten! misschien eengoed gesprek met hem aangaan en hem laten inzien dat het echt belachelijk is dat hij jouw droombaan tegenhoudt omdat z'n eten dan niet klaar staat...
Ik heb net naar de baas gebeld en gezegd dat ik het maandag laat weten, ze zei geen probleem, overleg het even goe thuis. Dus vanavond maar eens een goed gesprek aan gaan en hem goed duidelijk maken dat ik niet naar zijn voetjes dans, en of hij een hele goede reden heeft waarom ik de baan niet zou nemen. Ik ben echt best pist op hem nu hoor, hij verwacht altijd van mij dat ik doe wat hij zegt, maar ik heb daar niet altijd evenveel zin in. Hij is precies zijn vader, van de oude stempel. Gisteren zei hij: ja ik ben zo opgevoed!! Dus ik zeg: Ja dus, ik ben heel anders opgevoed, mijn moeder werkte in de horeca en daarna in 3 ploegendiensten en mijn vader kookte dan. Af en toe ben ik dat oude stempel gedoe echt zo beu dan zou ik hem het liefs bij het oud vuil willen zeggen, sorry hoor meiden misschien komt dit in jullie ogen een beetje vreemd over maar het is niet alleen deze ker dat hij me tegen houd met iets.
Logisch dat je overlegt, maar ik vind het ook logisch dat 'n vent twee avonden z'n eigen prakkie kan koken hoor! Joh, 't spat door 't scherm heen dat jij dit graag wilt en als je 't zou moeten laten schieten op het zwakke argument van je man, zou toch wel erg jammer zijn!!
Ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen het eten. Ziet hij er tegen op om 2 avonden in de week alleen te zijn? Mijn vriend vond het erg moeilijk dat ik promotie kreeg en dus slaapdiensten ging draaien op mijn werk. Ik ben dan dus ong 1-2 nachten per week van huis. Hij reageerde er ook op van dat vind ik maar nikst etc etc.. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik de kans maar 1x zou krijgen op mijn werk. Ik ging meer verdienen en in verhouding meer bij onze dochter ( overdag). Dat ik ook respecteer dat hij 40 uur per week door de week van huis is. Wordt vaak als logische gezien maar niet in mijn ogen. Maak samen met hem een lijste met voordelen en nadelen. En hier ook een man die niet weg is van koken. Ik kook nu de dag voordat ik moet werken extra zodat manlief toch s'avonds een warme hap heeft.
Ik zou zeggen doen! Volg je hart,en je eigen gevoel. Tuurlijk is de mening van je man ook belangrijk maar dan moet deze wel goede argumenten kunnen geven. En geen eten klaar hebben lijkt me geen goed argument.
Mijn man heeft niet te bepalen welke baan ik neem en waar ik werk. Ik vind dat je met plezier naar je werk moet gaan en het moge duidelijk zijn dat je deze baan graag wilt. Het argument vindt ik aardig zwak. Hij kan die 2 avonden ook zelf eten maken. Ik ben weer zo dat ik zorg dat er eten klaar is en hij het kan opwarmen in de magnetron, maar doe ik dat niet maakt hij het zelf en zorgt ie ook dat er wat over is voor mij . Ik zou inderdaad even een goed gesprek met hem aangaan, je zegt dat ie dit vaker doet en ik vind dat je dat niet kan maken. Hij is niet de baas over jou, maar jij over jezelf! Sorry als het bot overkomt. Liefs
@Babii, komt niet bot over hoor. S'avonds doet hij altijd al zijn eigen ding, of hij zit de hele avond achter de pc. Dat voorstel had ik ook gedaan, dat hij zijn eten op kon warmen, maar vind hij niks want dan moet hij het in de magnetron zetten haha. Ik heb altijd in de horeca gewerkt, hij heeft het nooit echt leuk gevonden, maar ik vind dat het leukste werk wat er is. Maar zo moeilijk als hij nu doet heeft hij nooit gedaan
Als je die baan echt graag wilt moet je het doen! En je man zou je daarin zelfs moeten steunen. Je gaat meer verdienen, daar heeft hij ook het voordeel van! Hij kan best zijn eigen maaltijd koken, of, als hij niet kan koken, zorg jij gewoon dat er wat over is van de dag ervoor zodat hij dat kan opwarmen. Kom op zeg, wat zijn nou 2 avonden per week?!
ik denk dat als mijn vriend die reden aan zou voeren ik gewoon keihard zou moeten lachen... van verbijstering welteverstaan. wat een ouderwetse holbewoner zeg hij kan wel zo zijn opgevoed, maar dit is 2009 hoor!!
Ik neem aan dat ie gewoon handen heeft gekregen bij zijn geboorte? Zo ja, dan heeft ie maar 1 vinger nodig om het knopje van de magnetron in te drukken, heel simpel.
lieve noesje! alleen al om het feit dat je man jou beperkt in je keuzes/carriere/eigen wensen zou ik de baan al aannemen, wat een onzin zeg! dan kookt ie maar zelf, of hij boekt een tafel voor 1 in dat restaurant! mijn eerste, eigenlijke antwoord op je vraag is: volg je hart, je bent altijd het beste in wat je het leukste vindt, en als dat die baan in de horeca zou kunnen zijn: go for it! maar nu even wat anders. iets bezorgds en misschien overdrevens, maar ik wil t toch gezegd hebben, en ik bedoel t goed! werk je al in de horeca nu, maar niet savonds? ik denk dat de omslag voor jou ook groot zal zijn, en dat is volgens mij het enige dat je goed moet overwegen. ze zeggen tot 00 werken, is dat ook ECHT zo in de praktijk? en denk je dat je een onregelmatiger (en soms superstressy) werkrooster ziet zitten? en- kan je het combineren met je kinderwens? (ik weet niet in hoeverre je nog weer van plan bent de molen in te gaan? ) ik vraag dit aan jou omdat ik zelf altijd in de horeca heb gewerkt, en er juist sinds 1 september uit ben gestapt. ik had een goede functie in een toprestaurant, en dagen van 12, 15 uur waren heel normaal. nu denk/weet ik dat dat wel echt extreem is, en echt hoort bij de top, maar dat moet je toch wel even beseffen.. eindtijden zijn meestal richttijden. en dat het heel hard lichamelijk werk is, maar dat weet je vast wel allemaal! (bezorgde doos die ik ben! ) ik ben gestopt omdat ik juist een andere stap (weer terug in mijn atelier) wilde maken, en daarom blijf ik ook tegen jou zeggen: volg je hart. maar! - ik kon de ziekenhuisbezoeken (5x IUI, nu de volgende stap) amper combineren met mijn werk, ookal ben ik van fulltime naar 3 dagen (nog steeds 36 uur ) gegaan. ik vond dat trouwens ook niet fair naar mn werk toe, maar ik ben dan ook een beetje een apart geval goed, dat waren mijn waarschuwingen voor de addertjes onder het mooie horecagras! anyway, indien jij denkt dat je t aankan, en dat het niet in de weg staat voor jezelf, je kinderwens, je relatie (ik zou bijna zeggen in die volgorde als je man je zo in je vrijheid beknot omwille van zijn warme hap) dan zou er lekker voor gaan! enne, indien t niet bevalt heb je t in elk geval geprobeerd! nogmaals: reserveer maar een tafel voor 1 voor noesjeman, ik denk dat ie je gewoon niet wil missen! succes! PS ist in een kasteel toevallig?
Een relatie hoort je leven te verrijken, niet te belemmeren. Overleg tuurlijk, en als hij met goede argumenten komt heb ik daar alle begrip voor (salaris is te laag, avonddienst met een kindje, tever reizen etc etc) maar soms moet je investeren in een baan, door verder te reizen, wat in te leveren op je salaris, om uiteindelijk op een hoger niveau te komen.