peettante...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anoul26, 27 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik ben afgelopen zaterdag peettante geworden van Livia. Ik vind het een hele eer en voel mij direkt verbonden met mijn petekindje. Ze is zes weken te vroeg geboren maar alles gaat erg goed!
    Omdat ik helemaal niet zo bekend ben met het gegeven peter en meter, dacht ik, ik vraag het eens aan de moeders op deze site.
    Heeft jullie kindje een peter en meter en zo ja, hoe geven deze mensen er invulling aan?
    Ik weet dat ik bij de doop van het kindje iets moet vertellen wat ik haar toewens, maar hoe geef je hier invulling aan. Kan dit gewoon een verhaal zijn of een gedicht? Wat is gebruikelijk?

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mijn kindje heeft het nog niet. ik ga het wel vast laten leggen bij de notaris dat als ons iets overkomt dat ons kindje naar mijn zwager en schoonzus gaan. moet het natuurlijk wel eerst aan hun vragen! ik wil niet dat ons kindje naar een tehuis moet.

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Gefeliciteerd peettante........

ik ben ook peettante van me nichtje...ze woond alleen in frankrijk en bij haar doop heb ik het kort gehouden zo van ik wens jou een heel gelukkig en voorspoedig leven toe....dit ook omdat de helft van de familie duits is en de rest dus uit nederland komt de mis was ook nog in het frans...wij spreken dus bijna geen frans maar mijn schoonzus vertaalde het naar het duits en nederelands......
    zelf ben ik geen katholiek maar voor me schoonzusje heb ik het gedaan , ze wil er ook geen poespas van hebben en maken maar alleen dat het naar de kerk kan gaan en dat ze de 1e en 2e communie ( 1e word daar niet gedaan zoals hier)kan doen...daarna laat ze haar vrij om te doen wat ze wil.
    ook was mijn nichtje al bijna 2 toen ze gedoopt werd ( hele toer om de fam.eersder bij elkaar te krijgen) en ik hoogzwanger...ja zelfs toen ben ik daar heen gereden 850 km heen en weer terug in 3 dgn.....

suc6 met wat je ga doen

4. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Als peettante ben je toch niet meteen ook voogd, of wel?
    Een hele goede vriend van mij, die inderdaad zelf katholiek is, heeft toen ik zwanger was een beetje uit zitten slaan of hij peetoom mocht worden..
    Maar ik weet ook niet precies wat het inhoudt enzo.

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Nee hoor, peettante en voogd hebben niets met elkaar te maken. Een voogd zorgt voor je kindje als er met jou (en je partner) iets gebeurd, dit laat je vastleggen in je testament bij de notaris.

Een peettante is meer een geloofskwestie en heeft met de opvoeding te maken. Het is meer in de richting van een belofte dat je ervoor zult zorgen dat je petekindje volgens de geloofswaarden opgroeit in samenwerking met de ouders en dat je de ouders in die taak zult ondersteunen. (misschien een beetje krom uitgelegd, maar weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven)

Onze Rick wordt 20 mei a.s. gedoopt hij is dan precies 9 maanden....

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Dit is niet hetzelfde als een peter en meter hoor!

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Is dat nog steeds zo? Volgens mij wordt het tegenwoordig meer gezien als suikeroom/tante (tenminste als ik kijk naar mijn omgeving).

Ben dan wel R.K. maar doe er niets mee ;)

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Voor de kerk in ieder geval wel! Voor ons hoeft het ook allemaal niet zo hoor, wij zien het idd meer als suikeroom/tante en zijn ook beiden Rooms-Katholiek.

Deel Deze Pagina