Mijn 5mnd oude zoon spuugt letterlijk de hele dag. Ik weet dat alle baby's spugen maar dit is nu in de loop van een paar weken echt extreem geworden. Zo'n beetje iedere 5minuten kwakt hij een mond vol melk en brokkerige spuug eruit. Tenzij hij muisstil ligt, dan gebeurd het niet. Maar ja, hallo, het is een jongetje van 5 maanden. Die zit echt niet stil . Hij heeft er totaal geen last van, lacht en speelt de hele dag. Ik word er een beetje stapelgek van, weet echt niet wat ik eraan kan doen. Ik veeg, verkleed en poets de hele dag zijn gezicht, speelgoed en kleren. Mijn vriend zegt dat ik me niet moet aanstellen, dat dit normaal is. Hij "wil best een keertje kleertjes wisselen als ik het beu ben". Is dit een aanwensel van mijn zoon geworden? Krijgt hij teveel voeding? Hij komt absoluut niet ziek over. Hij krijgt 5 flessen van 180/6 en om 17u en half potje olvarit. Bij de laatste fles 2 schepjes rijstebloem.
Mijn zoontje is weliswaar een stukje jonger (6 weken), maar hier ook een spuger Hij heeft er ook totaal geen last van, t is alleen lastig voor moeders. Ik doe hem 3x per dag een schoon shirt en romper aan, om maar niet te spreken van het boxkleed wat iedere dag in de was gaat, z'n vestjes in de kinderwagen gaan ook dagelijks in de was en natuurlijk tientallen spuugdoekjes en slabbetjes per dag Weet ook niet zo goed wat je er verder nog aan kan doen, volgens mij zijn 5 flessen van 180 niet veel voor een kindje van 5 maanden toch?
Ik hoor wel dat veel kindjes 4 flessen krijgen. Maar hij krijgt deze hoeveelheid al vanaf dat hij een week of 10 is. Daarom snap ik ook niet dat het juist nu zo speelt. Hij rolt wel veel heen en weer, waardoor zijn maag soms ook hoorbaar klotst. Maar vaak lijkt het ook alsof hij het totaal niet merkt dat hij spuugt. Terwijl hij lacht en speelt komt er gewoon een golf uit.
Zolang je kindje er geen last van heeft is er weinig aan te doen. Ik gaf wat vaker een slab om, zodat niet alle kleren vies werden. Wat ik trouwens ook deed is een (luier)emmer vullen met water en biotex (blauw). Alle vieze kleren gooide ik in die emmer en eind van de dag alles even uitspoelen of wassen. Scheeld een hoop water en tijd, om toch de kleren schoon te krijgen.
Is Comfort fv iets? Dat is wat dikker! En speciaal tegen spugen. Hier ook een spuger gehad. Met comfort voeding was het zo over EN verse groente en fruit! Komt ook niet zo makkelijk omhoog.
Je zou ook een klein schepje johannesbroodpitmeel aan zijn fles toe kunnen voegen. Dat maakt de voeding wat dikker waardoor het wat beter in de maag blijft liggen. Hielp bij ons heel goed!
Hier ook héél lang een spugertje gehad . Ben blij dat het hier EINDELIJK voorbij is ! Heeft wel zeker tot 10 maanden geduurd ofzo. Ik heb altijd gedacht dat het kwam doordat dl een echte druktemaker is. Ze tijgerde ook ipv van te kruipen, hierdoor zet ze natuurlijk ook meer druk op haar maagje (spuugde ook meestal tijdens het tijgeren). Maar echt ze zat gewoon nooit een seconde stil, dusja het eten kon ook niet echt zakken . Sinds ze meer en meer rechtop gaan leven is (klinkt raar haha ), dus zitten, staan, kruipen, ... is het helemaal over! Zo blij, dacht dat het eindeloos ging blijven duren omdat ze altijd zeiden dat het wel zou stoppen als ze vaste voeding zou gaan eten, maar die kwam er ook even goed uit . Maar hier is het dus na lang wachten (en eindeloos kuisen en omkleden ) wel gestopt!
Hier ook n spuger, dit heeft tot ca. 8 maanden geduurd. Wij hebben jbpm aan iedere fles toegevoegd en dit hielp bij ons heel erg goed. Toen ze meer ging eten (vast voedsel) konden we langzaam minderen met jbpm en nu heeft ze nergens meee last van.
Hier ook, dat heet Reflux. Het moet met 12 maanden over zijn ongeveer. Her maagklepje sluit nog niet zo goed af waardoor ze makkelijk overgeven. Ben voedingen gaan verdikken en dat hielp echt uitstekend.
Onze oudste heeft tot een maand of 14 gespuugd, het werd in de loop der tijd wel minder, maar toen hij ging lopen ging het echt pas over. We dikte de voeding ook in, maar het maakte niet heel veel uit. Ook brood, groente en fruit kwam terug. Gelukkig had hij er geen last van, heeft heel veel een slab om gehad of toen hij groter was een hydrofielluier om 10 verschoningen op een dag te voorkomen Leuk als ze gaan kruipen, vind je overal een kwakje spuug
Lees nu dat je 5 flessen geeft, is het mogelijk om daar 4 flessen van te maken? Gaf hij altijd al makkelijk voeding terug of echt iets van de laatste tijd? Kan ook zijn dat hij door de hoeveelheid makkelijker spuugt? Of 5 kleinere flessen proberen? Het is niet persé te veel denk ik 5x180, maar op den duur hebben ze minder melk nodig omdat ze ook vast voedsel gaan eten. Misschien dat hij nu hier makkelijker door spuugt. Of zoals je zelf al zegt door het bewegen...
Reflux verergert ook door verkoudheden en virusjes enzo. En aangezien het griepseizoen is begonnen, is dat mogelijk de oorzaak? Je kunt proberen wat indikken doet en kleinere flessen zou ik zelf ook even proberen, of dat iets doet. Verder is het idd een echt wasprobleem, zolang je kindje er zelf geen last van heeft.
Hier ook een spuger van 6 maanden. Ook elke 5 minuten een kwak op de grond.. meneer tijgert .. heeft totaal geen rust.. even laten zitten na een voeding heeft ook geen effect, hij wiebelt alle kant op, probeert zich los te wrikken.. wil op avontuur.. Heeft sinds zn geboorte reflux.. wij dikken al die tijd ook al in, voorheen was het ook echt gillen, kwam ook terug als hij sliep, nu alleen als hij wakker is.. Hij lijkt er zelf geen last meer van te hebben.. Maar ik loop ook de hele dag met een doek achter m aan.. hij vindt de troep uit zn mond nl erg boeiend, en grijpt in zn eigen overgeefsel (zitten ook echt stukjes in) of hapt erin.. + wij hebben een houten vloer, en dat zuur bijt in de vloer.. Alles stinkt ook naar overgeefsel, hij stinkt ook uit zn mond..
Het is echt iets van de laatste weken. Daarvoor af en toe een klein mondje terug, direct na de voeding. Maar nu is het dus de hele dag. Ook melk die al lang in zijn maagje zit, tenminste, zo lijkt het, want dat zijn brokkerige kwakjes. Maar ook daar geen enkele last van. We zijn aan het bedenken hoe we 4 flessen gaan geven. Hij weegt tussen 7,5 en 8kg nu, en hapjes gaan goed. Hij lijkt wel wat snotterig, ik hoor hem wat pruttelen, dus virusje zou kunnen. Maar wel een waar hij verder geen hinder van heeft.