Buiten lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter kan nu aardige stukjes lopen, maar het is heerlijk weer en ik durf haar eigenlijk niet echt buiten te laten lopen. Ze valt nog regelmatig, en die blote knietjes... Brrrr!! Wanneer deden jullie dat voor het eerst?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, vanaf het moment dat ze kon lopen, maar wij zaten wat meer in de koudere tijd, dus lange broeken. Misschien wat meer op grasveldjes etc laten lopen? Loopt wel iets moeilijker, maar anderzijds een goede oefening en een zachtere landing..?

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja moeilijk. Aiden heeft het ook, loopt niet los maar wel langs stoelen en tafels. Met overpakken gaat dat soms ook nog niet helemaal lekker. Maar hij kruipt ook buiten en wij hebben grindtegels (niet van de hele scherpe) en daar banjert hij ook met blote knieën over heen. We hebben ook gras maar elke keer gaat ie toch over die tegels ;)
    Blauwe knieën zijn het gevolg..

Ik ben ook bang dat als hij flink onderuit gaat, hij op zijn hoofd landt of zo :(

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier eigenlijk meteen vanaf dat 'ie kon lopen. Dat was vorig jaar zomer, dus idd ook blote knietjes, maar je moet er toch ooit mee beginnen ;). Hij is wel een paar keer gevallen, maar nooit hard en hij vond 't ook nooit erg. Ik bleef gewoon in de buurt, zodat ik 'm op kon vangen. En hij liep ook al snel heel goed, dus hij viel sowieso niet echt vaak.

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier ook, sinds onze meid kan lopen mag ze gewoon naar buiten. Ze moeten het leren met vallen en opstaan vind ik. Ze is dan ook maar 3x flink gevallen en tig x zachtjes. Door het vallen leren ze hoe ze moeten lopen zonder te vallen.
    Ik loop er dan ook niet achteraan als een vangnet, en als ze valt ren ik er niet gelijk opaf om te troosten.
    Met als resultaat: met 13 maanden zette ze haar eerste losse stapjes en met de 14,5 maand rent ze overal naartoe en valt ze zo goed als niet meer (behalve als ze moe begint te worden).

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier ging ie ook gewoon direct naar buiten, maar eerlijk gezegd is ie nog nooit op zijn knieen gevallen? Alleen op zijn billen en ook dat gebeurde vanaf het begin niet zo vaak. Ik zag dus ook geen belemmeringen.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja Julia vangt zich dus op haar knietjes op. Afgelopen week had ze zelfs van het binnen stappen al helemaal blauwe knietjes, omdat ze zich steeds daarop laat vallen. Dan kan ze meteen doorkruipen, ik denk dat ze het daarom zo doet.

Ik denk dat we er dan toch maar aan moeten geloven... We hebben ook geen gras ofzo, dus kan ook niet "zachtjes" beginnen!

Wanneer gingen jullie voor het eerst echt naar buiten een stukje lopen? Julia kan namelijk wel heel goed aan de hand lopen, en loopt nu af en toe aan de hand een stukje mee naast de buggy. Begonnen jullie ook daarmee?

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hier ook nou nog niet lopen natuurlijk.
    maar kruipen en dan zet ik hem op het gras maar de tegels zijn veel leuker. en als hij zich optrekt aan de stoelen buiten dan gaat het ook wel eens mis en valt hij dus op de grond. laatst stond hij met de handen op de grond en de benen gestrekt bruggetje zeg maar. en toen viel zijn hand er onder weg zo met zijn hoofd op de grond. het gevolg een dikke blauwe bult op zijn voorhoofd. echt zielig. jesse heeft ook standaard blauwe knieen nu!

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier toch wel vanaf het moment dat hij goed kon lopen en dan bedoel ik niet om de 5 stapjes vallen. Ik denk toen hij een maand kon lopen en hij dus 13 maanden was. Toen was het ook nog geen zomer en had hij lange broek aan wat weer wat scheelt.

Nu loopt hij het liefst de hele dag buiten pfff soms vermoeiend, maar hij vindt dat gewoon zo leuk! En wij er maar achteraan lopen. Nu heel erg aan het leren dat hij de stoep niet af mag want luisteren....wat is dat? In zijn enthiousasme hoort hij niets haha

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Omdat Julia ook nog kruipt laat ze zich op haar knietjes vallen. Ik zou wachten tot ze "echt" losloopt met naar buiten gaan. Dat wil zeggen dat ze echt alleen nog maar los loopt en niet meer de behoefte heeft te kruipen. Kan best nog een paar maanden duren, dus heb even geduld. Dan laten de meeste kindjes zich ook anders vallen, als ze nog vallen, nl. op de billen. En met een luier staat dat garant voor een zachte landing! ;) Veel plezier!

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja ik denk dat dat ook het beste is. Ze loopt nu wel aardig lange stukken, maar als ze valt dan kruipt ze verder. We oefenen nog even in huis en in de tuin ;)

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Goed plan! Veel kruip-en wandel plezier! :D

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Gisteren trouwens even gauw de AH in voor een kleine boodschap, dus mocht ze aan de hand mee stappen. Wat denk je? Laat ze zo los en loopt ze weg :D We schrokken!!! Deze fase hadden we nog niet gehad ;)

Deel Deze Pagina