PEG sonde

Discussion in 'Voeding' started by Chantal80, Jun 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantal80

Chantal80 Actief lid

Aug 6, 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Iemand toevallig ervaring met de PEG sonde. Wij krijgen de keuze tussen een PEG en een neussonde. Op dit moment hebben wij de neussonde sinds maart en daarvoor van juli tot november.

Wie heeft er voor de PEG gekozen en waarom?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Waarom geen Mickey?

Google of Youtube maar eens op Mic-key button.;)

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    voor zover ik weet heb je altijd eerst een PEG en dan pas de mogelijkheid voor een mickey

Hoelang is de verwachting dat je kindje een sonde nodig heeft?

4. Chantal80

Chantal80 Actief lid

Aug 6, 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang het zal duren weten ze niet. Hij heeft vanaf de geboorte (juli) tot november een sonde gehad vanwege prematuriteit en longproblemen (hij krijgt ook extra zuurstof). In maart heeft hij de griep gekregen en is hij gestopt met eten. Hin eet max een derde van een 4 maanden potje op dag.

Waarom krijgt een kind eerst de peg en daarna de mic key? De mic key ziet er veel beter en handiger uit!

5. Chantal80

Chantal80 Actief lid

Aug 6, 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, hebben jullie kindjes ook een sonde? Zo ja welke neus, peg of mic key?

6. zogelukkig

Oe, dat moet je even navragen hoor, ik dacht nl. dat een mic-key wel meteen kon in bepaalde gevallen. Het is iig fijner voor het kindje!

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    ik dacht dat de mickey pas kon nadat er een aantal maanden een PEG had gezeten, zodat de "uitgang" (nouja, ingang eigenlijk) mooi genezen was.

als het wrs voor langere tijd is zou ik zeker kiezen voor een PEG/mickey, wrs veel minder belastend voor je dreumes.

heftig hoor!! succes!

8. zogelukkig

Ik dacht dat ze voor een kind dat langere tijd een sonde moet wel voor een mic-key ingang kozen. Kennissen van ons hebben een zwaar gehandicapt kind dat niet kan slikken en die heeft zo'n mic-key.

Ik ben niet zo'n held qua medische dingetjes, maar dit ziet er echt mooi uit. Je doet het dopje eraf en spuit de voeding erin, echt een mooi systeem!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb via mn werk ervaring met mic-key's en ik zou daar zeker voor kiezen! Dus vragen of je kindje een peg mag, met uitzicht op een mic-key? Voor friemelige handjes is het veel handiger, geen slangetje die hij vast kan pakken, en op een klein dopje na, zie je nagenoeg niets. Ik vond het zelf erg goed werken!

Share This Page