geen warm eten meer

Discussion in 'Voeding' started by CindyCM, Jun 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CindyCM

CindyCM Actief lid

May 21, 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 6 maanden en eet het volgende op een dag:

7:00 fles 180/6 schepjes friso 2 extra en 3 eetlepels fijne granen
    10:00 fruit (circa 200 gram)
    12:00 fles 180/6 schepjes friso 2 extra
    16:00 warm eten en 100 ml yoghurt
    19:00 fles 180/6 schepjes friso 2 extra en 3 eetlepels fijne granen

Nu eet hij sinds afgelopen zaterdag geen warm eten meer. Zodra ik hem in het wipstoeltje leg begint hij al te huilen. Hij huilt heel hard en moet echt kokholzen. Zijn yoghurt wil hij wel, maar warm eten ook niet. Ik heb al geoprobeerd dit misschien iets later te geven, maar hij vind het maar niks. Afgelopen zaterdag zijn we over gegaan naar friso 2 en op drie voedingen. Op zich werkt het goed, maar het warme eten ziet hij sinds zaterdag niet meer zitten.

Nu heb ik zelf het idee dat hij toch te vol is. Hij kreeg de eerste 6 maanden Friso 1 extra (hongerige baby's). Op het CB gaven ze aan dat ik nu ook over moest gaan op Friso 2 extra, maar ik heb het idee dat dat echt te veel is. Of ik ga hem iets minder geven, maar ik weet niet of dat kan, of ik ga over op standaard voeding. Hoeveel warm eten is normaal voor zijn leeftijd? Op het CB gaven ze 200 gram aan, maar dat vind ik best veel.

Hebben jullie hier ervaring mee, wat zou er kunnen zijn? Iemand tips?

2. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Misschien is het een idee om de hoeveelheid flesvoeding in de ochtend of de avond te verhogen(of beide een beetje) en de middagfles flink te verlagen zodat hij dan niet zo vol zit?

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Vindt het ook erg veel voor 6 maanden, om al 200gr groenten te eten. Wij zijn pas begonnen bij bijvoeding bij 6 maanden!
    Hier gaven ze op het consultatiebureau aan dat ze zoveel eet als ze eet, zodra ze niet meer wil stoppen!

Je kan natuurlijk altijd een keer de gewone Friso proberen, zeker nu hij steeds meer erbij krijgt!
    Verder zou ik het warme eten wel gewoon aan blijven bieden iedere dag: geen zin, dan volgende dag weer. In principe heeft hij nog genoeg aan de voedingsstoffen uit de melk en is het bij 6 maanden met name nog 'oefenen'!

4. CindyCM

CindyCM Actief lid

May 21, 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt!

Heeft hij aan 600 ml dan genoeg?
    Ik denk dat ik de voeding van 12 uur dan iets verminder. 150 cc in de fles ofzo, misschien heeft hij dan ook meer honger om 16 uur. Overgaan naar Friso standaard lijkt me ook een goed idee.

5. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    ik ben van extra1 naar standaard2 gegaan. Eet hier wel alles op.

6. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het allemaal erg veel wat je kindje krijgt joh.

- kunstvoeding voor hongerige babys hoeft helemaal niet als je kind bijvoeding krijgt, dat is allemaal dubbelop;
    - daarnaast geef je 2 papflessen per dag, waarom?

Ik zou het allemaal terugbrengen naar 'normale' proporties en dan de kans geven om bijvoeding verder op te bouwen. Die 200gram hoeft helemaal niet, een gemiddelde baby die start met de bijvoeding met 6 maanden eet iets tussen een paar happen tot een klein bordje.

Misschien dat je zoiets kunt doen:

- 180/6 normale kv + 3 schepjes bambix
    - fruit
    - 180/6
    - groente + yoghurt (gewoon zoveel als je kind wilt, een paar happen is ook prima)
    - 180/6

7. CindyCM

CindyCM Actief lid

May 21, 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat ga ik ook doen. Ik heb met behoorlijk gek laten maken door het CB. Zij gaven aan dat hij dit echt moet eten. Ik vind het wel prima, ik ben vandaag overgegaan op Friso 2 standaard. Ik ben benieuwd wat hij straks eet, maar ik ga in ieder geval kleine hoeveelheden aanbieden. Bedankt!

Share This Page