Hebben ze al een keer naar de wond en d'r buik gekeken? Bij Quinten dachten ze dat daar misschien iets drukte wat voor de pijn zorgde, maar het zag er keurig uit. Hopelijk gaat het straks beter en mag ze mee naar huis! Quinten heeft vannacht gespuugd toen net z'n voeding er in zat. Mijn vriend denkt dat ze ons naar huis gaan sturen. Ik wil sowieso de kinderarts nog eerst spreken.
Jeetje meiden.......wat naar allemaal......heel veel sterkte voor jullie kanjers! Naar jullie verhalen krijg ik wel een beetje de kriebels.... Knuff charlie
Ze hebben niet naar dr buikje gekeken. Mn man vind dat ik mij onnodig zorgen maak. Maar ik vind het raar dat ze niks wil eten icm spugen. Zelf een koekje raakt ze niet aan en dat is niks voor jam. We blijven zowizo nog hier vandaag als we naar huis gaan is dat einde van de dag pas. Vervelend dat quinten ook zo blijft spugen. Heeft hij ook nog zoveel pijn? Goed dat je eerst met de arts nog even wilt Spreken. We zullen het zien Charlie t komt vast allemaal goed!!
Hoe gaat het nu? Ik vind het niet gek dat ze niks wil als ze al 3 dagen niet heeft kunnen poepen. Wij zijn om 12:30 naar huis gegaan, maar zitten alweer in t zkh. De peg had vanochtend een beetje gelekt, maar dat was acceptabel. Toen we net thuis kwamen is het heel erg gaan lekken en is de wond ook gaan bloeden. Ze zijn nu de arts die de peg geplaatst heeft aan het bellen, want die is vrij, en dan horen we wat ze willen doen.
He wat naar!! Zijn jullie ook weer terug opgenomen? Hoe komt dat? Wat enorm vervelend voor jullie! Heeft je mannetje ook pijn eraan? Beterschap zeg wat een zorgen! Weet je al wat meer? Ik ben best onzeker merk ik. We hebben natuurlijk ookal veel meegemaakt. En wil niet thuis zijn en weer terug moeten (he ben we al 4x meegemaakt). Vandaag weer gespuugd, erg misselijk en eet geen hap. 38 nog steeds en is niet fit. Buikje ziet rustig maar ze heeft er wel (meer dan gister) pijn aan. We mogen naar huis want als het niet goed gaat weten we de weg terug te vinden maar dat wil ik dus niet.
Als jij je er nog niet prettig bij voelt, zou ik gewoon nog lekker even blijven! Beter een nachtje extra dan weer heen en weer moeten. Quinten is op ons aandringen nog een nachtje opgenomen. Het klemmetje was ook losser gaan zitten, daardoor zat de buikwand ook niet meer strak tegen de huid. Het lekken en bloeden is volgens de artsen acceptabel. Klemmetje was strakker gezet en ze zouden thuiszorg inschakelen om 2x per dag te controleren of het klemmetje nog strak zat zit. Maar 5 minuten na het strak zetten, zat hij alweer los en bloedde het weer flink. Dus dan moesten we zelf dat klemmetje maar strak zetten. Mijn vriend kan niet tegen bloed, dus die kan dat sowieso niet en ik durf het ook niet als de wond rood en dik is en er bloed en maagsap uit stroomt. Dus de afspraak was dat ee nog een nachtje mogen blijven, maar voeding en medicatie moeten we zelf doen. Ze laten alleen zien hoe de soms schoon en strak moet. Daar ben ik best boos om. Ik heb er door de toestand nu vrij weinig vertrouwen on en als het bloed vind ik het gewoon niet prettig. Hij heeft ook weer veel meer pijn en hij heeft nu ook 38.7 (afspraak was dat we met koorts sowieso terug moesten komen). Dus ze zoeken het maar uit. Als ik hun hulp of advies wil, geven ze dat maar gewoon. Ben er klaar mee! Hoe is het lekken bij Jam? En krijgt zij nog diclofenac? Zo ja, hoe vaak?
Jeetje wat een toestand en een raar gedoe bij jullie! (Ook niet voor het eerst volgens mij?) Klinkt niet goed hoor vooral icm de koorts. Hou hem goed in de gaten! Sterkte. Wij hebben geen lekken wel vandaag een beetje bloed/wondvocht maar echt minimaal. Wij blijven tot morgen en idd zelf dr voeding en medicatie toedienen. Diclo word om de 12 uur gegeven. Pcm om de 8.
Fijn dat de wond beter gaat bij jullie! Hoe is het nu met het spugen en niet willen eten? En de buik? Diclofenac krijgt Quinten dus ook weer en ook PCM idd. Vanmiddag had hij echt weer heel erg veel pijn. Niet zo raar als al dat maagsap tegen de wond lekt. Het lekken blijft heel veel. Zo'n beetje alles wat erin komt, gaat er weer uit. Ze hebben de peg net weer wat strakker gezet, hopelijk helpt dat. Toen begon het wel meer te bloeden en hij vond het niet prettig. Nu slaapt hij gelukkig. Dus het is even afwachten de komende uren. Veel meer dan dit kunnen ze niet doen. Laatste optie is de peg verwijderen. Charlie, drie maal is scheepsrecht toch? Je moet niet vergeten dat Quinten en hooyo's dochtertje al problemen hadden met de voeding. Meestal gaat het plaatsen van de peg veel beter! Dat zeggen ze hier ook. Ik hoop dat onze ervaringen je niet onnodig bang maken!
Zou het komen door het braken dat het wondje is gaan bloeden en veel lekt? Komt dan natuurlijk een flinke druk op de maag te staan. Hoop dat het snel geneest, lijkt mij idd niet een fijn gevoel. Hoe s het nu met de koorts? Echt vervelend voor jullie. Spugen weet ik niet want ze heeft geen voeding meer gehad, die heb ik net weer aangesloten dus ben erg benieuwd. Ze willen hem nu op 100p/u 500cc hebben en vandaag spuugde ze al van 75m/u 250cc dus ben "benieuwd". Eten doet ze nog steeds niks, wel een poepluier gehad.
Ik denk zelf dat de peg gewoon niet helemaal goed is. Hij hoort nog helemaal niet losser te gaan zitten. En al helemaal niet binnen 5 minuten na strak zetten. En hoe losser dat ding zit, hoe sneller het lekt. Maar nu lekt het dus ook als hij goed strak zit. Ik snap het ook niet meer. Een beetje lekken is acceptabel, maar dit is gewoon extreem. Het liefst zou ik de betreffende mdl arts spreken, maar die is dit weekend vrij. Die hebben ze wel gebeld, maar toen was het nog niet zo erg. Ik snap er gewoon niks van. Het bloeden en lekken is pas begonnen na het braken. Vanmiddag heeft hij ook nog een keer gespuugd (ik denk door de pijn) en dan lekt het heel hard, maar net zag je alles er ook uitstromen. De wond is nu ook dik en rood. Hij voelt zich duidelijk niet fijn. Koorts was straks gezakt naar 37.8 met paracetamol. Zo nog eens temperaturen.
Klinkt niet goed! Te grote maat sonde of iets losgelaten door t spugen? Laat ze de arts maar bellen morgen. En dat de wond dik en rood is vind ik ook niet normaal. Bij ons was minimaal wat bloed en wondvocht op t gaasje en de ingang zelf ziet rustig. Ik ga morgen er een foto van maken voor je. Arm mannetje, alsof hij nog niet genoeg heeft meegemaakt.
Ik zal eens twee foto's laten zien. Deze is van vanmiddag, toen we even thuis waren. Op t gaasje en om de wond zie je wat bloed, de rest is voeding/maagsap.
Dat ziet er flink anders uit dan hier! Vind de laatste foto dehuid eromheen ook erg rood en geiiriteerd. Hopelijk speelt er geen infectie mee, t is toch zn maagje waar ze doorheen gegaan zijn. Eng hoor die voeding die eruit komt. Ik hoop dat jullie morgen niet weggestuurd worden. Ze zeiden vandaag tegen ons dat de belangrijkste dingen om een kindje te houden zijn: 38.5 of hoger, gespannen buik, rode buik, wondinfectie, overmermatig (bij elke voeding) braken. Is zn buikje wel soepel? Klemmetje op de eerste foto zit zeker heel losjes. Ben net terug in het rmd want jam gooide alles er weer uit.
Wij mogen zo lekker naar huis. Wel 37.6 vanmorgen maar ze doet t goed. Spugen kan nog wel even blijven aanhouden maar mag niet te extreem word. Heb even een foto voor je gemaakt. Ons klemmetje zit zowizo nog een stuk dichter op de huid dan bij jullie.
heel veel sterkte azu....meid wat heftig allemaal.... hooyo fijn dat jullie naar huis mogen!!! Dean moet donderdag maar ik zie er erg tegen op bah!!!!
Fijn dat jullie naar huis mogen hooyo! Lekker rustig aan doen. Wij moeten sowieso nog een nachtje blijven. De wond is heel onrustig, hij spuugde vanochtend weer en t is even aankijken wat z'n temp doet. Vanochtend flinke ruzie gehad met een vp, omdat zij vond dat we de zorg niet aan zouden kunnen. Door een paar kleine dingetjes (forlax niet gegeven (hij had diarree) een pleister niet van z'n buik gehaald (hij had super veel pijn) we gaven hem niet meteen z'n medicatie als zij ze bracht (moest met z'n voeding, hij had een ritme nodig). Heel erg naar dus, ze noemde ons gewoon slechte ouders. Uiteindelijk opgelost met een fatsoenlijk gesprek en nu is d'r hele houding naar ons positief veranderd, maar ik ben er nog steeds boos en verdrietig om. Zo ziet quintens wond er nu uit.
Lijkt wel rustiger dan gisteravond? Hoe is het nu? Vind het klemmetje nog steeds "losjes" zitten. Bij ons zit het echt een stuk dichter tegen de huid aan! Jamielah heeft van dat driehoek dingetje wel een flinke blaar op dr buik gekregen. Soort drukplek die moeten we wel even in de gaten houden. Er zit nu een gaasje onder. Verder gaat het vandaag echt heel goed. En wat enorm rot en naar van die vpl!! Hoe durft ze?! Goed dat je gesprek ben aangegaan!!
Nog een paar daagjes charlie! Spannend meid, kan mij goed voorstellen dat je het enorm spannend vind. Wat azucena ookal zei is wel zo, onze kindjes hebben al veel voedingsproblemen. En ik moet zeggen het systheem zelf vind ik wel echt ideaal werken.