Wat het lekken betreft ziet het er inderdaad rustiger uit, maar de plek is veel vuriger rood. Er zit ook een rode uitslag omheen. Als het niet erger word mogen we morgen naar huis. Hij heeft er ook nog veel pijn aan, je merkt het goed als hij tegen z'n nieuwe gift pijnstilling aanzit. Hij plukt er ook veel aan, voor mij een teken dat het niet prettig is. Het klemmetje gaat steeds losser zitten. Heel vervelend. Maar dat wijten ze eerder aan het bewegen en het spugen en huilen dan aan het klemmetje. Ik vind het gek, want normaal hoort dat pas losser gezet te worden na ongeveer een week. Fijn dat het vandaag zo goed gaat!! Jammer van de blaar, als het plaatje losser mag zal dat ook wel verholpen zijn. Ik stond vanochtend echt op het punt m'n biezen te pakken en naar een ander zkh te gaan. En we hebben haar morgen weer . Hopelijk kunnen we dan om 11:00 weg . Temperatuur was net 37.8, dus die lijkt ook weer beter te zijn. Even ter vergelijking, zo was het vannacht. Nu is het dus echt weer erger geworden.
Zijn dit aangepaste kindermaten? Ze zien er exact hetzelfde uit als mijn volwassen patiënten! Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze lekken trouwens. Patiënten komen de dag na plaatsing terug en dan bouwen we langzaam de voeding op. Sterkte met jullie kids! Hopelijk biedt het straks het comfort waar het voor bedoeld is. Lijkt me heerlijk voor ze dat ze die slang niet meer in hun neus hebben!
Ik weet wel dat de ka het had over verschillende maten sondes bestellen zodat ze op de ok konden kijken welke geschikt zou zijn. Maar volgens mij zag ik maar een doosje liggen aldaar. Wat zou jullie beleid zijn als een wond zo lekt en rood ziet? En maak jij wel eens mee dat het klemmetje zo snel en vaak losser gaat zitten?
Ik heb eigenlijk nog nooit een complicatie meegemaakt. Als hij zo'n verhoging blijft houden ondanks de paracetamol en gezien de pijn en roodheid is er misschien wel een infectie in het spel. Pijn kan ook een teken van ontsteking zijn! Het plaatje gaan snel losser zitten waarom weet ik niet. Maar ik moet zeggen dat er slecht op gelet wordt het weer strak vast te maken. Ik zou vragen om een wondkweek ofzo of gewoon start van een kuur antibiotica. Beterschap!
Ik denk inderdaad ook dat het niet helemaal lekker gaat met de wond. Hij heeft weer koorts, de plek is nog roder en groter. Ook met een witte waas op sommige plekken. Het doet hem goed zeer. Verder slikt hij al de hele middag mondjes terug en heeft hij gespuugd toen de pomp net aan stond (50cc gehad). Hij krijgt al wel een antibiotica voor snelle maaglediging (erimenogwat.. Fluorroze plakkerig spul.) Mij zit het gewoon totaal niet lekker. Dit hoort gewoon niet zo te gaan. Ik ben in staat morgen t Radboud te bellen als de artsen morgen dit nog steeds normaal vinden. De peg zit er nu 4 dagen in, dan zou het toch beter moeten gaan.. Niet slechter.
Ik heb helemaal geen ervaring hiermee, maar breek hier even in om jullie sterkte te wensen met jullie kindjes. Naar dat het nog niet zo goed gaat. Azucena, volg je gevoel, als je het niet vertrouwd zou ik eens een ander ziekenhuis bellen
Hoi ik lees dit topic per toeval...en ik lees met stijgende verbazing je verhaal azucena. Wat ontzettend rot om niet gehoord te worden. Je hebt alle recht op een second opinion! En in dit geval zou ik daar niet heel lang mee wachten! Trek aan de bel bij een ander ziekenhuis als je daar connecties hebt. Eis bij je eigen arts dat er overlegd / verder gekeken wordt. Als er iets echt niet goed zit...dan kan dat hele vervelende gevolgen hebben Het is helaas veel vaker zo dat patienten met nare complicaties veel te lang liggen omdat er te laks op klachten van patienten gereageerd wordt of dat er gewoon slechte communicatie is onderling. Ik wens je veel succes met je kleine!
Vannacht is hij erg onrustig geweest. Ook weer moeten spugen. Volgens mijn vriend heeft hij veel liggen woelen en opslikken. Hij blijft verhoging houden. En vanochtend heeft hij ook weer gespuugd toen hij een slokje water dronk. Hij heeft ook de hele tijd mondjes terug. De wond is nog steeds erg onrustig en rood. Plek is groter geworden. Ook lijkt hij weer meer pijn te hebben. Ik vraag me sterk af of het geen buikvliesontsteking kan zijn. Als hij geen PCM en diclofenac zou krijgen heeft hij denk ik flinke koorts. Hij is misselijk, braakt en heeft dus pijn. Ik vertrouw het voor geen meter. Hoe is jullie nacht gegaan? Hoe gaat het met de voeding? En is Dean alweer beter?
Meis laat je aub niet wegsturen, zoals ik het hoor van je vertrouw k het voor geen meter. Klinkt echt niet goed. Sta erop dat ze zijn mdl bellen of een andere mdl, er is er altijd wel een met waakdienst. Je kleine mannetje kan het nog niet zelf aangeven dan moeten ze toch naar jullie als ouders luisteren? Ik vind het echt heel vreemd gaan. Zou bijna zeggen rij met hem naar het jkz in den haag. Weet zeker dat ze er bij ons heel anders mee zouden zijn omgegaan! Sterkte meis ik hoop dat het snel beter gaat. Had je het linkje wat ik pb'de nog kunnen doornemen? Hier gaat t wel goed, nog wel pcm icm diclo anders klaagt ze over pijn. Sinds gistermiddag niet meer gespuugt, nog wel misselijk als de voeding inloopt maargoed. Gisteravond had ze wel met pcm 38 vanmorgen zag ik dat er nu wel wat wondvocht/prut uit het wondje komt want het nieuwe gaasje is ook vies nu. Straks maar nieuwe erop doen. Maar al met al ben ik wel tevreden. Donderdag poli controlle.
En toch zijn we naar huis gestuurd. Een infectie kon er echt niet zitten, dat zouden ze wel aan de huid zien. Het spugen en misselijk zijn konden ze niks aan doen en de pijn was normaal. Het is allemaal maar heel normaal en acceptabel. Aldus de zaalarts Uiteindelijk ook nog een kinderarts gesproken gelukkig. Die gaf wel toe dat dit niet vaak gebeurd en de wond er niet goed uitziet. Maar een infectie zat er niet volgens hem. Dus bloed onderzoeken of wondkweek had geen zin. Dinsdag komen we vervroegd terug bij de kinderarts die de peg heeft geplaatst. Dus ik ben heel erg benieuwd naar zijn mening. Als de koorts boven 38.5 komt, er pus uit de wond komt of hij veel meer pijn krijgt weer bellen. Dus ik ben benieuwd hoe het gaat thuis. Zo ziet het er nu uit. Het plaatje kunnen we elke vijf minuten terug schuiven. Ik vraag me sterk af of de fistel goed kan vormen met al dat op en neer geschuif.
Hier gaat het weer goed met Dean. Jeetje azucena!!! Als het niet vertrouwd gewoon weer bellen hoor! Ik vind het er ook vrij heftig uitzien!! Knuff charlie
Ik liet je foto aan mn man zien en hij schrok er ook van. Lijkt me niet normaal hoor. Gaatje lijkt ook groter dan het sonde slangetje? Hier s het wondje wat gaan pussen, komt wit/geel slijm uit met een beetje bloed. Ze heeft nog steeds 38 met pcm. Maar denk dat het ng wel acceptabel is. Fijn dat het met dean weer goed gaat! Spannend hoor nu echt nog maar een paar dagen.
Woei komt hier nu ineens wel heel veel pus uit. Even gebeld met de afdeling moet met afgekookt water 3x daags schoonmaken en als ze koorts krijgt of de huid eromheen rood gaat zien gelijk even langs de seh komen. Echt heel vies, gister was t echt super mooi droog.
Weet je zeker dat het pus is en geen maagsap of voeding? Goed in de gaten houden hoor! Pus is hier een reden voor bellen.
Ja t is echt pus. Zal een fototje bijvoegen. Is gemaakt na het schoonmaken. Zag net alleen dat t gaasje alweer vies is. Huid eromheen ziet heel mooi rustig. Kan je gelijk goed zien hoe strak het plaatje bij ons zit. Las overigens dat er een stuiver tussen moet passen, niet meer dan dat en dat dat echt belangrijk is voor de fistel vorming. Is dat driehoek plaatje niet gewoon kapot bij jullie?
Dat verschil tussen de wondjes is echt enorm! Ziet er super uit bij jullie. Hopelijk is de pus snel weg. De thuiszorg vanmiddag vond inderdaad ook dat het wondje bij ons heel groot is. De slang heeft er super veel speling in. Ook werkt het klemmetje voor geen meter. Die kun je gewoon verschuiven zonder het klemmetje open te maken . Ik hoop echt dat het wondje nog dichter gaat en de fistel fatsoenlijk vormt. Anders houden we dat gelek. De wond lekt nu ook weer meer en omdat hij ook nog eens een allergische reactie heeft gehad op de pleister krijgen we de slang niet mooi meer gefixeerd op de buik. Dus het is echt aanmodderen nu. Er liggen 4 gaasjes en een dikker verband op de wond, maar elk kwartier is het nat. Er komt ook vieze troep uit. Z'n voeding staat net aan, hopelijk blijft die er wel goed in vandaag. Van thuiszorg hebben we de tip gehad om chloorhexidine zalf om de wond te smeren. Dat kunnen we morgen halen en hopelijk werkt dat. Ik heb nog een foto van onder het plaatje en van de troep die er steeds uitlekt. Ik blijf heel benieuwd naar de mening van de mdl arts.
En de troep. Zo ziet het er dus bijna elk kwartier uit. Hij zit constant in de buggy op half lig stand of op schoot zodat er zo min mogelijk druk op de wond komt. Hij kan helemaal niet meer zelf spelen nu. Erg vervelend en vermoeiend. Hij kan alleen tijgeren, maar daar gaat de wond heel erg van lekken. Dat roze is de antibiotica. Dat bruinige is troep wat er uitlekt.
Is het klemmetje niet kapot? Ons klemmetje is echt met geen mogelijkheid te verschrukven. Want dr huidje eronder is wat dikker gewordrn en dat drukt nu wat door t gaatje heen maar klemmetje kan ik niet zomaar losser maken ofzo (zonder eraan te zitten dus)