Azucena wat fijn dat de arts met dit verhaal belde. Betrkend ookndat hij met quiten bezig (nadenken) is geweest. Dat word dan even spannend idd, hopelijk is daar dan een oplossing voor als hij allergisch blijkt. Vervelend dat de wond nog niet lijkt op te knappen. Voor hoeveel dagen is het kuurtje? Blijft nog even een gedoe bij jullie he? Charlie alles goed gegaan? Ja de wond insteek is idd roder nu en vannacht is er flink veel groen pus uit gekomen. Ben wel blij dat we zo controlle hebben. Vooral omdat de sonde nu opzij "kijkt" en we deze niet naar beneden gedraaid krijgen. Ik zie dus ook erg op tegen het dompelen want ze heeft veel pijn bij aanraking.
Fijn dat het plaatsen gelukt is. Hoe is het nu met de pijn? Hij gaat geen voeding krijgen door de sonde toch? Beterschap voor je mannetje.
Wel pijn.....hij krijgt nu wel even voeding door de sonde dat is standaard hier maar vanaf morgen zelf eten....maar opzich gaat het redelijk nu
Charlie goede nacht gehad? Hoe is het nu? Jullie morgen morgen naar huis toch als alles goed gaat? Azucena hoe s met jou en je mannetje? Vind jij dat dompelen ook zo eng? Heb de splitgaasjes bij mediq besteld! Tnx voor de tip nogmaals. Ook gebruiken we micropore m3 tape die is erg huidvriendelijk en heeft zeker geen kaasplak eronder nodig, misschien iets voor jullie ook om te proberen? Of de leukosilk? Sinds het wat losser zit en we hebben gedompeld lekt het wondje wel meer en bloed het ook weer wat (ziet roze niet helder rood). Mn man vond het echt vreselijk, hij was neit mee naar het zkh dus ik heb het hem gisteraaf weer geleerd. Hij werd er echt even naar van. Oh en we mogen weer douchen!
Charlie, fijn dat alles goed is gegaan en jullie al naar huis mogen! Super! Hoe gaat het met de pijn? En wat leuk, die beestjes als afleiding . Hooyo, ik vond het inderdaad ook een fijne gedachte dat de kinderarts nog aan Quinten heeft gedacht. Toch ook wel een bevestiging dat het niet helemaal gaat zoals het hoort te gaan. De antibiotica kuur is voor 7 dagen (tot en met maandag dus). Dompelen doet de thuiszorg voor ons. Maar dat gaat bij ons heel makkelijk omdat het gat zo groot is . De tape die jij noemt heb ik laatst inderdaad besteld, maar ook daaronder nog duoderm. Dat is het enige waar hij helemaal niet op reageert. Het lijkt mij enerzijds logisch dat het meer bloed en wat zeer doet door het dompelen. Alles heeft toch een week vast gezeten. Dat lekken komt waarschijnlijk door het losser zetten, een beetje lekken is normaal. Hopelijk is het dompelen snel minder vervelend! Fijn dat jullie weer mogen douchen! (Ik wil ook, steeds dat gespuug en dan ook nog doorlekluiers. Je kunt je vast indenken hoe lekker Quinten ruikt .) Hier vannacht gespuugd en daarna 2 uur wakker geweest. Vanochtend ook weer mondjes terug en veel op aan het slikken, verslikken en hoesten. Ben er wel weer klaar mee . Het lekken is eigenlijk zo goed als over, alleen nog pus. We hebben ontdekt dat we moeten zorgen dat z'n buik niet voller dan 80cc raakt, dan gaat het lekken overdag. Dus steeds kleine beetjes drinken uit de tuitbeker en na z'n medicatie even een uurtje niks. Verder ziet de wond er nog steeds niet beter uit, maar ik heb wel het idee dat het gat iets kleiner aan het worden is. Hij krijgt nu 3 dagen AB, dus ik hoop dat het nu toch snel beter gaat. Hij heeft af en toe ook echt nog een pijnaanval, zo zielig. Dan weet hij echt niet waar hij het zoeken moet. Verder merk je wel dat hij nu eigenlijk te weinig binnen krijgt, 400 gram afgevallen, heel erg weinig plas.. Dus het gaat nog niet de goede kant op. Dinsdag weer naar de kinderarts en dan zullen we het wel horen.
Ohh als hij niet op de duoderm reageert lijkt me dat idd de beste oplossing. Blij om te horen dat het gaatje wat kleiner lijkt te worden en ook t lekken wat minder. Vervelend dat de wond zelf nog niet zo wil genezen heeft hij nog koorts/verhoging? Doet t ook vooral pijn als er voeding lekt of zomaar uit t niks pijn? Vandaag zijn wij gestopt met de diclo alleen nog pcm. En het gaat goed! Wondje is minder vies dan gister. Gaasje verschonen alleen vanmorgen nog maar gedaan en is niet enorm vies. Wel 38.4 vandaag van temp en ze heeft nog steeds diaree maar eet dus ook nog steeds 0,0 dus alles wat ze binnen krijgt is vloeibaar dus dan is het toch niet zo raar dat het er weer vloeibaar uitkomt denk ik dan? Vanavond mag papa dompelen, ben benieuwd hoe dat gaat. Ze stonk hier ook zo vreselijk door t niet douche!! Wat wij wel deden was dat mn man haar optilde onder de schouders en ik dan met de sproeier benen en billen, stukje rug afsproeide. Iig iets Charlie hoe is het thuis? Hoe gaat het met de pijn en het wondje?
Hier gaat het nog steeds goed, Dean krijgt paracetalmol 365 mg zetpil en dit gaat goed. Hopelijk gaat het vanacht ook goed... Morgen voor het eerst cleanprep erdoor heen....wel spannend!!!
Wow!! Gister had ik er nog niet zoveel vertrouwen in. Gisteravond per ongeluk chloorhexidine gesmeerd ipv zinkzalf en nu ziet het er zo uit :O!
Dat is een verschil!!!! En dat mag je erop smeren (perongeluk? ) ? Helemaal ingedroogd nu. Hier word t ook met de have dag beter. Vannacht alleen maar een klein beetje pus, wondrandje is nog wel week/wit maar ziet er echt beter uit. Komt nu ook geen wondvocht meer uit. Of iig vannacht niet. Splitgaasjes zijn binnen Hoe is met quiten zn pijn? Hoe gaat het bij jou charlie?
Chloorhexidine is ons aangeraden door de thuiszorg, maar de kinderarts wilde dat we zinkzalf smeerde. Het lag dus samen in het mandje met alle verzorgingsspullen en pas toen Quinten in bed lag zag ik dat ik de 'verkeerde' tube had gepakt. Chloorhexidine is tegen bacteriën etc, maar is ook vrij agressief. Maar in dit geval dus de juiste uitwerking . De pijn gaat. We willen ook stoppen met diclofenac, maar vannacht was dat toch ook nog echt nodig. Dus even kijken hoe het gaat. De pijn komt vooral met momenten opzetten. Hoe gaat het bij jullie zonder de diclofenac? Fijn dat het zo goed gaat met de wond etc!! Gaat het dompelen ook al beter? Is het je man gelukt gister? En 35 weken alweer, gaat de goede kant op! Nog twee weekjes (minimaal!) erbij smokkelen. Is het wat rustiger nu? Hoe is de nacht thuis gegaan Charlie?
Ahhh zoo nou nog even doorsmeren en dan rustignweer terug op de zinkzalf als het deze uitwerking heeft! Hopelijk kan je dan ook de diclo gaan afbouwen. Hoeveel gaven jullie ook om de 12 uur? Ja zonder diclo gaat nog steeds goed. Even kijken hoe ze het met 2 ipv 3 pcm doet vandaag. Dompelen gaat goed alleen krijgt mn man een kleine rolberoerte ervan maar het is hem gelukt. Hij kan gewoon erg slecht tegen zulke dingen (sondes/prikken en dit dus ook). Hij zal t toch moeten doen. Idd 35 weken! Enorm blij mee, echt goed gaat t niet. Nog flink bloedverlies weer afgelopen week, slijmprop verloren en blijf voorweeen hebben en voel de baby weinig bewegen. Maandag groeiecho en afhankelijk daarvan weet ik of ze de kleine gaan halen met 36/37 of dat ik tot 38 mag zwanger blijven (en wat hoop ik veel op dat laatste!!!!) of de kleine moet zelf beslissen eerder te komen wat mij niks zal verbazen.
Hier gaat het tot nu toe goed! azucena wat fijn dat het nu beter gaat!!!! hooyo Ook fijn dat het bij jullie goed gaat! hopelijk mag de beeb tot 38 wken blijven zitten!!
En toen lag ik met gebroken vliezen op de verloskamer! Onregelmatige weeen doen ook nog niet echt pijn.