Gedoe he die aanvraag voor het pgb. Ook daarna blijft het een gedoe kan ik je alvast vertellen. De zussen reageren heel leuk op hun kleine zusje. Fijn dat de wond beter gaat en dat je ook zelf kan ingrijpen met de ab zalf. Wanneer heb je weer afspraak in het zkh? Hoe is het spugen? Charlie hoe gaat het bij jullie?
He meiden, Ik zal vanavond even goed reageren,Dean is vandaag jarig hij is 2 geworden een leuke drukke dag hahaha Hier gaat het wel goed met Dean alleen is het wondje nu wel rood en komt er wat pus uit... Tot vanavond!
Hoi dames, hoe is ht met jullie zoontjes? Hier gaat ff wat minder, ontstaat wildvlees op het wondrandje. Ook lekt er wat maagsap en weer wondvocht en wat groen pus en dat kan je vooral goed ruiken wanneer je dr verschoont. Komt echteen zure spuuglucht vanaf. Morgen komt de thuiszorg even beoordelen. Die not amused waren dat wij allea alleen moesten doe want normaal komen ze ong. 2 weken thuis begeleiden met het dompelen.
Hè wat jammer hooyo! Ik vond het ook al gek dat jullie geen nazorg kregen. Fijn dat ze even mee komen kijken! Wildvlees is niet heel erg, kun je soms aan moeten stippen. Wel gek dat het nu meer gaat lekken. Die geur is inderdaad niet lekker. Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op.. Gefeliciteerd nog Charlie! Hopelijk heeft Dean een leuke tweede verjaardag gehad! Hoe is het nu met het wondje? Hier blijft de wond helaas licht ontstoken, wat we ook doen. Het blijft ook pussen en Quinten heeft nog elke dag verhoging. We smeren 3x per dag antibiotica zalf maar dat maakt niks uit. Dus ik denk dat hij misschien toch allergisch is voor het materiaal, anders zou het toch wel iets moeten verbeteren.. Het spugen is wel zo goed als over!! Afgelopen 2 weken maar 2 keer echt gespuugd, verder alleen mondjes terug gegeven. Zo blij mee, die Nissen operatie leek me helemaal niks. Hopelijk blijft het nu ook weg. Net de kinderarts nog even gesproken omdat Quintens zwemtherapie dinsdag weer begint. Ik twijfel nog of ik met hem ga.. Ik heb pleisters die de wond waterdicht afsluiten, maar ik weet nog niet hoe goed die houden in chloorwater. Kinderarts kon ook geen duidelijk advies geven, we moesten maar ons eigen gevoel volgen. Over anderhalve week mogen we weer langs, ben wel benieuwd wat hij dan van de wond vind. Wat ook nog gek is, Quinten blijft de hele tijd wildvlees krijgen rond z'n wond. Na een paar dagen gaat dat eraf en dan groeit er weer nieuw vlees. Zo gek! Het is ook raar van kleur, beetje groenig. Mijn hoop is dat deze problemen weer verholpen zijn met de plaatsing van de mickey button!
Hier ookal sinds de operatie elke dag 37.9 / 38.3 maarja dat hadden onze kindjes voorheen ookal snel he.... Denk toch het lichaam dat bezig is zo reageert. Wat ik nog vergeet te zeggen is dat ze er ook last van heeft, ook in dr slaap word ze er wakker van en ze zit er vaak aan te wrijven. Azucena ik persoonlijk zou zolang t nog ontstoken is niet gaan zwemmen maar ik snap ook wel dat de therpapie waarschijnlijk erg belangrijk is. Wat een dillemas he. Vervelend dat het zo blijft rommelen, stippen jullie het wildvlees ook aan? Heb je een foto van q zn wond nu? Ik zal morgen even een foto maken hier. Stinkt het bij jullie ook zo?
We neigen ook naar niet zwemmen.. Scheelt dat het toch weer de eerste keer na de vakantie is dus hij zal de continuïteit nog niet missen. Wij stippen het niet aan. Het wildvlees houdt hier de wond juist dicht omdat het gat zo groot is. De wond stinkt bij ons ook nog, een beetje een weeïg geurtje. Als er ook maagsap lekt stinkt het veel erger. Ik zal zo een foto van gisteravond uploaden (moet via de telefoon ). Vervelend dat ze er ook zo'n last van heeft.. Misschien paracetamol geven voor het slapen? Wij gaven 's avonds en 's nachts vloeibare, hoefde we Quinten niet wakker voor te maken. Spoten we zo door het kraantje op de voedingsslang erbij.
Oei dat ziet idd flink rood! Slim die vloeibare pcm, ga ik ook halen. Word t gat op t wildvlees na al strakker van zichzelf? Hopelijk gaat de mic-key bij jullie meer rust geven, wellicht is dat materiaal ook anders dat hij er minder last van heeft? Lekker kleurtje heeft t slangetje bij jullie ook Geeft de pomp nu ook vaker error omdat er een knik in de slang zit? Hier nu elke avond wel 3x eruit ivm error omdat de slang van de peg dan een knik heeft. Leuk met alle nachtvoedingen op t moment
De wond is strakker dicht door het wildvlees. Dus dat is eigenlijk juist wel weer goed. Mickey buttons zijn er in veel verschillende diktes, dus dan kunnen ze een goed passende voor het gat vinden. Haha, meestal is de slang netjes schoon, maar dat kost ook wel moeite. Hij wordt gelukkig 4x per dag schoon gespoeld dankzij de medicatie, maar ik vind dat de voeding snel aankoekt aan de binnenkant. Van errors heb ik geen last.. We zetten het plaatje niet te strak en dan leggen we hem naar beneden. Dan tussen hemd en boxer door. Als hij een slaapzak aan heeft door de rits heen en anders over de bedrail heen. Misschien dat je de slang vast kunt spelden aan de broekspijk zodat hij niet om kan knikken? 3 Keer extra opstaan is ook geen doen met de nachtvoedingen erbij..
Hoi meiden, Hier gaat het ook niet zo lekker nu al twee weken verhoging en het wondje is hier ook wat aan het ondsteken....Ook wildvlees, maar gelukkig niet lekken. Wij hebben nu een speciaal verbandje die trekt de rommel uit het wondje... Voor de rest heeft dean nu elke dag cleanprep dit moeten we een paar maanden volhouden en dan hopelijk afbouwen als dit lukt... Hooyo wat vervelend meid dat het zo slecht gaat....hier trouwens ook geen begeleiding bij het dompelen dat doen wij ook zelf... azucena dat wondje ziet er erg rood uit hopelijk kan hij snel een mick key krijgen!! Wel fijn dat hij minder spuugt!! Groetjes charlie
Ziet idd ook rood. Heeft dean er ook pijn aan? En ookal verhoging zielig he. Wildvlees ziet er hier vrijwel het zelfde uit. Dl is met papa en zus dagje uit dus kan even geen foto maken. Sonde zet ik idd vast met een extra plakker naar beneden maar er zit een soort vouw in het slangetje waar die telkens omknakt. Echt irritant!! Nog even en dan de mickey, kan niet wachten. Eind okt hebben we afspraak staan bij de mdl.
Charlie, inderdaad wat rood ook.. Misschien vragen of je antibiotica zalf kunt krijgen ervoor? En wat voor gaasjes zijn dat precies? Ben ik wel heel benieuwd naar. Hooyo, Misschien vreemde oplossing, maar kun je het klemmetje niet net op het punt schuiven waar de slang omknikt? Dan staat er misschien meer tegendruk op. Schuif je na de voeding het klemmetje weer op de juiste plek. De slang van Quinten is een stuk dikker, dus die knikt niet snel om. Hoe dunner hoe minder weerstand..
Urgocell AG/Silver zo heten die gaasjes. De slang van Dean is ook heel dik die knikt ook niet makkelijk om, ik heb er nog geen last van gehad....
Heb ik idd geprobeerd maar blijft niet zitten helaas... 😞 onze peg is idd dunner. Ag nog even en vannacht mag ml er weer voor uit 😉
Ik heb nog even zitten denken.. Misschien een veer om de sonde heen doen (zie foto, doen ze veel bij opladers).. Of een groot rietje open knippen en er omheen vouwen. Zodat hij dus wat meer weerstand heeft en minder snel om knikt. Ik zie het wildvlees inderdaad zitten, maar het lijkt ook alsof het rode daar vandaan komt. Klopt dat? Ik heb het idee dat het wildvlees best een beetje trekt aan de huid bij Quinten, en het daarom ook wat roder zal zien.. Ben wel benieuwd wat thuiszorg er over te zeggen heeft!
Oh wat slim van je. Thanks ga het is even proberen. Ja idd het komt echt van dat wildvlees af, ook de jeuk/pijn en het lekken denk ik. Zo de thuiszorg maar even bellen.
Is het open of schraal? Zoveel mogelijk open laten zodat het snel kan genezen.. Ik geloof niet dat wij er bij Quinten iets op hebben gesmeerd, hoogstens bepanthen of zinkzalf. En we gebruiken nu een soort kous om de gaasjes op z'n plek te houden omdat pleisters dus zorgen voor een allergische reactie.