peg sonde

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door charliebradbury, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik was er eerlijk gezegd al een beetje bang voor, omdat je dit ook al eerder aangaf.

Maar wat ontzettend rot en sneu! Gelukkig kan ze nog lachen op de foto! Hopelijk gaat het maandag wel in een keer goed en zonder gekkigheid.

Dapper meisje (en dappere mama!). Hoe gaat het met jou en de buik?

Zijn jullie nu weer thuis?

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Nee we zitten nog hier omdat ze dus zo enorm veel gas in dr buikje hebben moeten spuiten is dr maag/darm best van slag dus ze mag straks pas weer gaan beginnen met eten en als dat goed gaat naar huis. Ze heeft met staan nog wat pijn maar dat gaat beter, helaas is ze wel verkouden met hoesten geworden dus hopelijk komt dat er niet nog is bij dat t woensdag niet door kan gaan ofzo...

Foto was van voor de operatie :D haha vandaar de lach :p

Mn buik is echt pff, smorgens gaat t wel maar vanf de middag harde buiken in regelmaat die flink pijnlijk zijn en erg naar beneden drukken. Kleine ligt al weken ingedaald dus dat s het niet.
    Niks aan te doen iig.

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Och, arm ding. Ik weet nog goed hoeveel zeer me dat deed na de keizersnede. Hopelijk valt het allemaal mee en is ze er snel vanaf!

Is het nou maandag of woensdag dat ze opnieuw gaan proberen?

Beterschap! Hopelijk is het hoesten snel voorbij. Die peg moet er gewoon komen.

Pas je wel goed op voor jezelf en de baby? Kunnen ze niet een keer extra checken of het voorwerk is of toch voor verweking of ontsluiting zorgt? Fijn dat de bloedingen er niet zo zijn als bij Jamielah.

Wij zijn weer terug van vakantie. Heerlijk weekje gehad, maar toch ook steeds confronterender en lastiger dat Quinten nog niet kan zitten, staan en lopen. Je moet er constant bij blijven en in het water kan hij helemaal niks zelf. Desondanks wel heel erg genoten van onze lieve, vrolijke sjansbal :). Nu op naar een spannende week!

4. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Nee het is woensdag opnieuw proberen. Helaas, want als het maandag was hadden we hier kunnen blijven. Nu voor 2 dagen naar huis en dan weer terug maar daarmee zijn we onze kamer in het rmd kwijt. En weten we niet of er weer een beschikbaar is vd week.

Oh wat fijn dat jullie zo hebben genoten op vakantie! Hoe ging het spugen? Sonde was erin gebleven?
    Lijkt me ook heel moeilijk jullie situatie. Zit er wel vooruitgang in mbt zelf gaan zitten enzo? Of voorlopig nog niet?

Jullie ook woensdag toch?

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wij ook woensdag inderdaad. Maar wat later, 13:15 is Quinten aan de beurt.
    We gaan er vanuit de woensdag een positieve dag is voor peg sondes :).

Wonen jullie ver van het ziekenhuis? Anders zou het echt wel vervelend zijn als er geen kamer is, zeker voor jou. Stuk rustiger en minder stressvol als je gewoon in de buurt bent.

Wij wonen gelukkig op 5 minuten rijden en er zijn alleen eenpersoonskamers, dus blijven slapen is ook totaal geen probleem.

Met de continuvoeding heeft hij niet meer gespuugd. De pomp staat inmiddels op 60cc per uur en dat gaat prima. Sonde is er gelukkig ingebleven, dus hopelijk hoeft die nooit meer vervangen te worden.

Er zit een klein beetje verbetering in, maar geen grote sprongen. Vooral het zitten zijn we veel mee bezig en z'n rompbalans is stukken beter dan een half jaar geleden. Maar door de lage tonus in de romp en de hoge tonus in z'n benen is het heel lastig voor hem. Staan zal hij ook gaan kunnen dankzij de hoge spanning in z'n benen. Lopen weten we niet, maar als hij het zal kunnen zal het voornamelijk met een rollator zijn en geen grote afstanden.

En daar hebben we ook allemaal vrede mee. Maar om dan al die lekker spelende dreumesen te zien terwijl Quinten van ons afhankelijk is, is soms best lastig. Ook voor Quinten.

6. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Hoe is het nu?

7. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Ook mijn vraag!
    Hoe is het met jullie?

8. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hoi meiden, sorry voor de late reactie.
    Zondag waren we thuis gekomen ze verdroeg de voedingen weer.
    De wondjes op dr buikje zitten ingepakt en mogen er morgenochtend af dan mag ze even in bad (bah wat plakt ze nu met dit warme weer).
    Met mij gaat t wat minder, vannacht op de verlos terecht gekomen met weeen. 1 cm ontsluiting. Maar het blijft vooralsnog bij 1cm dus word nu even op de verpleegafd opgenomen en mag als het niet doorzet vanmiddag naar huis.

9. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Jeetje meis!!!!
    Wat een verhaal hopelijk zet het niet door!!!

knuff charlie

10. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ja erg he alsof t nog niet genoeg is allemaal. Had vanmorgen zo lieve vpl en vertelde haar t hele verhaal en toen kwam alles er even uit (moest huilen doe ik nooit) maar ik vind het nu allemaal even niet zo leuk meer en wil graag 2 maanden vooruit in de tijd.
    Moet tot einde van de dag blijven, heb ook nog steeds flinke bloeding maar weeen komen minder regelmatig (doen nog wel pijn)

Sorry allemaal off-topic

Azucena zijn jullie zenuwachtig? Hoe ging het pre operatieve spreekur? Hebben ze ook een passage foto gemaakt?

Charlie had jij nou het pre operatieve spreekuur gehad? Hoe was dat gegaan?

11. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Wij nog niet hooyo volgende week woensdag en dan donderdag de operatie...

Ach lieverd dat snapt toch iedereen na alles wat jullie hebben meegemaakt en nog meemaken, mischien is het wel goed dat het nu eruit is!

Dikke knuff charlie

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Dt is ook zo...
    Nou ben weer thuis, het zet niet door. Nu ruim 1cm ontsluiting en een lichte funneling van de cervix maar acceptabel genoeg om naar huis te mogen en met name ook voor de kleine meid haar operatie morgen want omdat ik nog wel wat bloeding heb hadden ze me anders wel gehouden. Na 2 uur slaap ga ik zo lekker mn bedje in. Morgen weer om 6.00 op. Spannende dag.

Azucena alvast heel heel veel succes/beterschap voor je mannetje jou en je man! Hopelijk knappen onze kanjers snel op.

Liefs

13. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ach hè toch! Wat een rot timing. Fijn dat ze je goed in de gaten houden, maar ze het nog wel vertrouwde om je naar huis te laten gaan!

Ik heb nog 7 weken vol gehouden met funneling (flinke) en een verweekte bmm en ontsluiting. Dus probeer zoveel mogelijk je rust te pakken! Kun je een rolstoel krijgen? Zodat je minder hoeft te lopen?

Jullie ook heel veel succes morgen! Dat het nu maar gewoon zoals het hoort wil lukken.
    Waarom hoefde Jam nu niet eerder opgenomen te worden trouwens?Ivm de hypo's.)

Hier gister trouwens een heel positief gesprek gehad bij de woonstichting. We hebben urgentie gekregen (ze bood ons zelfs direct al een woning aan, maar die was niet geschikt) en ze belt ons zodra er een andere gezins(!)woning beschikbaar komt. Zo ontzettend blij mee. Het einde van het traplopen met een bijna peuter is in zicht.

14. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wat heerlijk voor jullie!!! Een eensgezinswoning, een droom van mij! Haha dat word genieten als jullie erin zitten.

Goede tip van die rolstoel daar had ik nog niet aan gedacht.

Ze hebben voor nu besloten dat ze tot 6.30 helder vloeibaar mag krijgen via de sonde (suikerwater) en dat wij een curve prikken. Omdat ze zo moeilijk te prikken was, ze haar dat liever besparen.

Ah jij had ook een funneling. Die had ik dus vannacht nog niet. Wat houd het precies in weet jij dat? Ben idd blij dat het niet heeft doorgezet. Ook groeiecho gehad vandaag, die stond eigenlijk morgen gepland. Kleintje weegt nu kleine 1800gr. De achterstand is zelfde gebleven gelukkig.

15. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    De funneling was toen juist het gevaarlijkste bij mij. Maar dat kwam omdat ik nog maar 23 weken was en Quinten niet ingedaald was. Bij funneling gaat de bmh vanuit de baarmoeder open. Het gevaar is dan dus dat de vliezen en/of navelstreng er in zakken met alle gevolgen van dien.

Is je ontsluiting plots ontstaan? Want dat zou nog niet heel zorgelijk moeten zijn bij de derde, toch? En hoe was de lengte van de bmh

En dan ook nog de zorgen met het gewicht. Wat een boel bij elkaar. Wel fijn dat het niet toegenomen is. .

Liggend staat er het minste druk op de bmh, vandaar dat bedrust het beste is. Maar als dat niet gaat zou ik in ieder geval proberen zo min mogelijk te staan en lopen.

Ik weet zeker dat als ik geen bedrust had gehad die 7 weken, Quinten veel eerder geboren zou zijn.

Fijn dat je het thuis gewoon in de gaten mag houden. Hoe minder tijd in het zkh hoe beter

Jullie urgentie aanvraag was afgewezen? Ons geluk is geweest dat Quinten nu in eens heel jong een rolstoel heeft.

16. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ahh zo dus bedankt voor je uitleg, ja bij 23 weken is dat een stuk gevaarlijker dan nu. Beebje ligt al ingedaald.

Die cm ontsluiting is idd niet vreemd bij mijn termijn en 3e zw. Alleen had ik zaterdag nog geen ontsluiting dus vandaar dat ze zich afvroegen of het het begin van de bevalling zou zijn ook icm de bloeding of voorweeen die de boel verweken. Nu lijkt t toch op t meeste op t laatste.
    Fingers crossed dat k het nog een week of 2/3 volhou. Dat moet lukken toch?

17. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Dan is het inderdaad wat zorgelijker! Hopelijk blijft het nu weer een poosje relatief rustig! Kan de kleine ook nog wat vetjes kweken.

En nu naar bed! Slapen en uitrusten.

18. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Lieve dames,

Heel veel succes morgen met jullie kanjers in het ziekenhuis!
    Ik zal aan jullie denken!!

Dikke knuffel charlie

19. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Is Jam al aan de beurt geweest hooyo?

Ik vind het nu toch wel een beetje spannend worden.

20. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Logisch dat je het spannend vind! Zijn jullie al in het zkh?
    Het liep wat uit dus ipv 9.00 om 10.30 naar ok. Maar de operatie is gelukt. Peg sonde is geplaatst. Mag zo naar de uitslaapkamer.
    Helemaal blij mee.

Jullie enorm veel succes zo!
    Charlie nog een weekje en dan zijn jullie al aan de beurt.

Deel Deze Pagina