Ja! Wat fijn dat het gelukt is! Geen gekke dingen gebeurd deze keer? En is je buik weer rustig(er)? Wij zijn nu in t zkh, nog een ruim uur en dan is Quinten aan de beurt. De kinderarts komt zo nog even voor een gesprek, omdat we dat nu eigenlijk gemist hebben.
Nou hopelijk niet!! Is het doorgegaan? Hier gisteravond ook 37.9 maar heb niks gezegt want dat heeft ze 5 van de 7 dagen.
Ja! Hij zit! Allee is goed gegaan. Hij is alleen zelf niet zo heel vrolijk. Arm ding. Hopelijk wil hij even slapen. Hoe is het met Jam?
Oh wat fijn! Veel pijn? Jamielah slaapt maar heeft toch wel veel pijn bij beweging enzo. Dan huilt ze alleen maar en is onrustig. Wat is het beleid qua eten bij jullie? Hier tot 16.00 een zakje voor gas uit dr maagje. Daarna helder vloeibaar en als dat goed gaat of vannacht of morgen beginnen met sondevoeding.
Hij vind z'n infuus erg vervelend en hij heeft heel erg dorst. Hij heeft het een paar slokjes mogen drinken. Beleid is geloof ik rond 17:00 20cc sondevoeding. Dan 2 uur later 40cc en zo langzaam opbouwen. Als dat goed gaat dan mag hij morgen naar huis. Wel heeft de arts tijdens de operatie gezien dat z'n maagopening erg groot is. Dat kan het spugen wel verklaren, kans is dat dit door de kanteling van de maag voor de peg nog erger word. Dus dat is even afwachten.
Echt snel bij jullie. Hier 24 uur niks. Dan helder vloeibaar als het goed gaat voeding. Minimaal 3 dagen blijven. Vervelend dat hij zo last van zn infuusje heeft. Hoe gaat het met de pijn? Hier toch erg veel dus nu dicloflenac erbij en dat gaat beter. Maar ze kan niet in zitpositie dus ze ligt de hele tijd. Kan daar iets aan gedaan worden? De maagopening? En waarom kan het nu erger worden met de peg sonde? Fijn he gezichtje terug? 😊
Gek he, die verschillen? De 20 en 40cc zijn goed gegaan. Nu is net de 80 aangesloten. Maar wel alles op 60cc per uur inloopsnelheid. Quinten heeft ook heel veel pijn (gehad). Met een diclofenac en een paracetamol slaapt hij eindelijk. Hij vind half liggend nu ook de fijnste positie. Zitten of knuffelend tegen mij aan gaat gewoon niet. Doet te veel zeer. Als dat morgen nog zo is wil ik niet naar huis. We krijgen wel nog een week nazorg van de thuiszorg. Jullie ook? Over de maagopening weet ik nog niks. Eerst afwachten hoe het spugen gaat. Nog iets te weten gekomen vandaag trouwens. Op de ok werd even vermeld dat z'n bloedstolling niet optimaal is. Fijn dat wij dat ook weten! Morgen nog maar even goed navragen bij de arts. Ik had het wel even moeilijk hoor, toen hij zo'n pijn had. Arm kind heeft er ook niet om gevraagd. Begon te twijfelen of de peg wel de juiste keuze geweest was. Maar als ik dan dat heerlijke (en een beetje schele ) koppie zie, mijn vriendelijke kanjer, dan is het toch heel duidelijk dat dit de goede keuze was!
Ohhh prachtig koppie!!! Jaa hier ook zoveel pijn maar vandaag gaat het beter idd op schoot ging/gaat niet. Snap dat je met pijn liever nog niet weg wilt. Hier geen nazorg via de thuis. Vandaar wat langer blijven misschien. 10 dagen na de operatie poli afspraak.
Fijn dat het nu wat beter gaat met de pijn! Heeft ze een beetje geslapen? En hoe is het met jou en je buik? Hier niet zo veel geslapen vannacht. De voedingen van 20, 40 en 80cc gingen prima op 60cc per uur. Daarna nog 400cc aangesloten en ook op 60cc per uur. Na een uurtje werd hij weer krijsend wakker, hij had net een paracetamol gehad. Dus nog een diclofenac gegeven, maar vlak daarna begon hij te spugen. Hij wist niet wat 'ie moest doen, het deed zo'n pijn. Daarna uurtje rust gepakt en toen had de arts besloten toch maar wat extra vocht te geven via t infuus. En ook de pomp nog aan op 30cc per uur. Zo heeft hij nog 3 uurtjes kunnen slapen gelukkig. We moeten nu dus nog wel een nachtje blijven. Het is ook zo raar waarom hij vannacht in eens wel spuugde.
Hoe gaat het daar hooyo? Quinten heeft nog erg veel pijn. Nog steeds diflocenac icm pcm. En hij heeft ook koorts. Ik denk best hoog, maar de pcm onderdrukt het grotendeels. En net weer geprobeerd om het opbouw schema te starten, maar de eerste 20cc kwamen er weer uit samen met alle zelf gedronken fristi . Het gaat dus lekker, maar niet heus.
Jeetje meiden, Heel veel sterkte en beterschap voor jullie kanjers! Dean is ook ziek aan het worden volgens mij....spugen niets willen en alleen maar huilen.... Knuff charlie
He bah azucena wat enorm vervelend. Waar denken ze dat de koorts vandaan komt? Infectie van de maag of iets anders? Beterschap hopelijk gaat t snel beter. Charlie hopelijk is hij niet meer ziek volgende week. Ook beterschap! Hier gaat t eigenlijk wel goed, ze speelt weer wat. Pijn valt mee komt met vlagen opzetten. Nog wel dicloflenac en pcm. Voeding verdraagt ze wel maar ze is er wel misselijk van want wil ernaast niks eten. Als alles helemaal goed gaat zouden we zelfs morgen einde van de dag al naar huis mogen.
Over mijn buik: het gaat. Voelt allemaal niet lekker en dat maakt me soms best onzeker. Heb wel weer (5e x al) gbs collonisatie in mn urine dus weer een kuur ab.
Over mijn buik: het gaat. Voelt allemaal niet lekker en dat maakt me soms best onzeker. Heb wel weer (5e x al) gbs collonisatie in mn urine dus weer een kuur ab. Bedankt voor t vragen
Hier ietsjes minder, wil niks eten. Poept al 3 dagen niet en heeft enorm stikende urine en 38 verhoging met pcm. Begint te hoesten en is aanhankelijk. Kan allemaal van de operatie zijn maartoch. Urine word nagekeken zo. Duimen dat we morgen weg kunnen!!
Quintens plas stinkt ook heel erg nu. Kan dat niet komen door de narcose? Niet kunnen poepen is ook niet fijn. Helpt ook niet met de voeding. Hopelijk zijn het allemaal normale klachten en kunnen jullie morgen lekker naar huis! Koorts wijten ze hier trouwens ook aan de narcose en operatie. Quinten heeft niet meer gespuugd, maar is nog steeds erg duf en hangerig. Slapen wilde hij niet overdag en na een nacht van 4-5 uur is dat niet fijn. Vannacht slaapt z'n papa bij hem, ik heb vannacht nog minder geslapen dan Quinten, dus ik weet morgen pas of hij nog spuugt en wat dit betekend voor het wel of niet naar huis mogen.
Dat vroeg ik dus ook van die plas of dat van de narcose of diclo kon zijn maar dat was niet zo zei ze. Vannacht met veel pijn is ze wakker geweet en heeft ze eennuur eerder haar medicijnen gehad. Vanmorgen heeft ze ook gespuugd. Ben Benieuwd hoe t gaat vandag.