Ik kan er zo slecht tegen als mensen bij winacties (bijv op facebook) hun situatie gaan 'gebruiken', overdrijven of er zelfs over liegen om iets te winnen. Ik kom het steeds vaker tegen en het irriteert me mateloos. Ik zelf doe trouwens nooit mee aan winacties. Ze verschijnen dagelijks op mijn tijdlijn als vrienden het delen of er op reageren. Ik verbaas me er elke dag weer over dat sommige mensen wel aan 20 winacties op een dag deelnemen, keer op keer hetzelfde (zielige) verhaal, met alleen de productnaam gewijzigd. De ene keer is de grootste wens van haar doodzieke man een buitenkeuken, vijf minuten later is zijn allergrootste wens een eethoek
Er staan inderdaad bij winacties erg veel zielige verhalen. Vraag me ook altijd af wat er van waar is. Ik heb bij enkele bedrijven wel gelezen dat ze de reacties niet lezen, maar dat ze door de computer random een winnaar uitkiezen. Oftewel die zielige verhalen ophangen is dan niet nodig.
Ik krijg echt jeuk van mensen die van die win acties delen die over duidelijk fake zijn.. Denk aan die dure auto's een lading een iphones/ipads whatever.. Van die clickbait onzin..
Haha, ik deed een paar weken geleden mee aan een aantal winacties van bloggers voor Disney-on-Ice-tickets. Daar was ook iemand die constant hetzelfde eeeeindeloos lange gedicht plaatste. Als de winnaar dan bekend werd gemaakt op de facebookpagina van de blogger in kwestie, plaatste ze elke keer een huilende emoticon als reactie..
Ik heb één keer meegedaan aan een winactie.... en gewonnen. Ging om een 'boomhut'bed. Er stonden ook allemaal zielige verhalen bij. Je moest er wel bij zetten waarom je hem graag wilde winnen. Ik vertelde eerlijk onze situatie: Onze kleuter en baby deelden een slaapkamer. De baby was inmiddels lekker aan het kruipen. Zo'n hoog bed zou fijn zijn voor onze kleuter, want dan zijn zijn knuffels veilig voor de grijpgrage handjes van zijn broertje. Oh en ik had er bij gezet, dat wij onze meubels in de woonkamer ook allemaal van dat bedrijf hadden (was ook zo). En dat het prima kwaliteit is. Dat deed ik niet om te slijmen of om reclame te maken, maar omdat ik dat ook echt vind. Misschien heeft dat wel de doorslag gegeven, want ik won dus. En natuurlijk kwamen er jaloerse reacties... ik weet niet eens meer wat, maar natuurlijk zou het wel niet eerlijk gegaan zijn... Nou dat was het dus wel! Helemaal mee eens! Daarom deed ik ook wél mee aan bovenstaande actie. Dat was van een goed bedrijf, met meerdere vestigingen in NL/BE. Dat bedrijf zou meer schade oplopen als hun actie fake zou blijken. Daarom geloofde ik het wel. Oh, laatst trouwens ook meegedaan aan een winactie. Moest ik een ansichtkaart met de post sturen. Helaas niet gewonnen, maar was ook bij een écht bedrijf.
Ik doe ook weleens mee. Maar hang nooit een zielig verhaal op. Ik heb een aantal jaren terug een keer een prijs gewonnen via een tv programma met 1 smsje.
Kan daar ook slecht tegen. Net alsof je alleen kan winnen met het meest zielige verhaal. Tja ik heb er ook genoeg😏 maar nooit 'gebruikt' om iets te winnen. Alleen wel een keer een ketting gewonnen, toen was op fb een actie van een juwelier. Hoop fb vrienden vonden toen dat ik hem moest winnen en reageerde dus ook zo in een reactie op die post. Daarbij was ook nog een actie bij dezelfde juwelier voor een ketting met andere tekst en daar hadden dus aantal mensen die ik totaal niet kende geld ingezameld voor een ketting voor onze dochter (haar zusje was overleden).
Ik irriteer mij mateloos aan mensen die serieus denken dat er een Audi wordt weggegeven en vervolgens reageren met "een witte graag". Hoe achterlijk ben je.. Zo dat is er uit! Frustratie omdat mijn hele tijdlijn inmiddels vol staat met dit soort bagger
Net ook weer eentje met daarop 1300 reacties. Ik vermoed dat de 1300(!) andere mensen er dus niet voor de grap op reageren. Best een enge gedachte dat er dus minimaal 1300 mensen rondlopen die in dit soort dingen trappen.
Uhm.... ik denk dat er in Nederland wel 1.300.000 mensen zijn, die daar in zouden kunnen trappen. Het bericht heeft ze alleen nog niet allemaal bereikt.
Ik heb 1 keer mee gedaan aan een win actie, Een draagvest ( vest om aan te doen als je je kindje draagt) er werd gevraagd waarom je wou winnen, ik heb daar onder gezet dat ons zoontje op dat moment in het ziekenhuis lag en dat het nog niet zeker was of hij zou overleven, maar als we met hem naar huis mochten ik heb alleen nog maar bij me zou willen houden en dus absoluut wou dragen de eerste tijd en zo'n draagvest dan goed van pas zou komen. Ik heb toen gewonnen en heb er samen met mijn ventje heel veel plezier van gehad. Zielig verhaal, tja denk het wel, het is toch een baby'tje dat op punt van overlijden staat, de mevrouw die de win actie deed gaf dit op de haar pagina ook kenbaar dat ze dit keer heel bewust uit gevoel mij als winnaar koos. Maar eerlijk is eerlijk, er werd gevraagd waarom zou jij willen winnen en ik gaf alleen maar antwoord, zielig of niet... Het was wel de waarheid.
Oooh echt he zo irritant. Ik heb geen zin dat al mijn lief en leed op fb komt te staan dus ik doe nooit mee met acties waar je bij moet zetten waarom je wil winnen. Als ik iets wil hebben koop ik het wel. Beetje bedelen voor een sjaal van 10 euro. Win acties zijn leuk als je er iets voor moet doen zoals een puzzel ( wel moeilijk ofcourse) oplossen.
Heb je gelijk in hoor! Maar.... ik snap niet goed waarom je zoiets intiems op FB zet... Maar dat ligt meer aan mijn relatie met FB. Ben al een paar jaar FB loos (met alleen een functionele account nog over).
Ik heb er geen moeite weet dat men weet dat mijn zoon op dat moment tussen het wel of niet overleven zit, intiem vind ik foto's delen van down under terwijl je aan het persen bent ofzo, die houd ik liever discreet en safe with me zeker als je naam er boven hangt maar dat je kindje op sterven ligt vind ik niet iets geheims aan of iets dat ik voor mijzelf moet houden, Nu 13 maand later bijv nog reageren met mijn zoon heeft een moeilijke start gehad en dit dit en dit heeft ie overal nog last van en we kunnen nog maar zelden weg en de andere kinderen hebben er zo onder te lijden wij verdienen daarom echt die gratis vakantie bijvoorbeeld vind ik te ver gaan vooral om het niet waar is want als Wij op gratis vakantie kunnen gaan bij het winnen kunnen we ook zo op vakantie gaan en ervoor betalen, en daarnaast hebben de andere kinderen er ( voor zover wij merken) niet onder te lijden en kunnen we genoeg lekker weggaan ondanks dat hij overal nog last van heeft.
Ik heb verschillende keren gewonnen, soms met simpel liken/delen, maar ook een aantal keer op basis van creativiteit. Die laatste vind ik persoonlijk het leukste om te winnen, daar is dan ook tijd en moeite in gestoken en de waardering daarvan is gewoon gaaf. Mijn favoriet was een wereldwijde wedstrijd georganiseerd door iemand uit Amerika, en om dan uit duizenden inzendingen te worden gekozen was echt heel speciaal. Met zielige verhalen doe ik zelf niks, maar ik zou op die manier ook niet willen winnen. Iedereen heeft wel eens een zware periode, maar ik hou er niet van wanneer daar misbruik van gemaakt word om medelijden op te wekken.
Sommige vrienden van mij doen ook mee aan veel winacties. Ik ontvolg ze dan, puur omdat ik geen zin heb om al die acties langs te zien komen. Lekker rustig, geen ergernis
Ik heb bij elk dergelijke bericht op mijn tijdlijn aangegeven niks van die pagina op mijn tijdlijn te willen zien. Nu kom ik ze bijna nooit meer tegen! Heerlijk