Wil tot 12 wkn wachten met vertellen, maar .....

Discussion in 'Zwangerschap' started by Roze78, Sep 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet... Mijn vriend en ik willen tot 12 weken wachten met het vertellen dat ik zwanger ben. We hebben het wel aan onze ouders en zus en zwager verteld omdat die heel dichtbij staan. Wel met het dringende verzoek het nog even voor zichzelf te houden. Maar nu hebben die het allemaal al aan minstens één iemand doorverteld...!
    Iedereen heeft het wel netjes tegen me gezegd, en ik was er niet blij mee, maar nu was mijn zwager de laatste van wie ik het hoorde en die scheen het volgens mijn zus tegen zijn hele familie op een verjaardag te hebben gezegd. En die familie zie ik ook regelmatig, ook morgen weer op een verjaardag. Je kunt je misschien voorstellen dat ik hiervan baal...

Dus ik heb hem opgebeld en gezegd dat ik het wel heel lief vond dat hij zo enthousiast was, maar dat ik er echt niet blij mee was, zeker omdat zelfs mijn beste vriendin, die ik al 20 jaar ken, het nog niet eens weet. Mijn vriend en ik willen het gewoon nog even ons geheimpje houden. Maar nu is mijn zwager pissig omdat ik er zo'n 'probleem' van maak.
    Hij is nu heel kortaf tegen me en zegt er voorlopig 'even klaar mee te zijn'... Het lullige is dat mijn zus dacht dat hij het tegen zijn hele familie had gezegd, maar dat het alleen om zijn zus bleek te gaan... Maarja, dat kom ik toch niet weten?Wat moet ik hier nou mee? Het is toch mijn goed recht om deze keuze te hebben?

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Het is zeker jou goed recht om het voor jullie zelf te houden,en ik vind het ook heel vervelend voor jou dat je zwager nou zo lullig doet,stekte met de situatie in elk geval.

3. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,083
    0
    0
    ik zou het zekere voor ht onzekere nemen en het zelf tegen je vriendin zeggen, want het lekt zo uit zie je wel.
    Succes

ps als je wilde dat niemand het dor zou vertellen is het vaak beter om tot de 12 weken te wachten om het tegen iemand te zeggen hoe moeilijk het ook is.
    Succes meid

4. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik vind dat jullie mogen bepalen aan wie jullie het willen vertellen. Als je het al aan iemand verteld, is dat voor diegene een voorrecht en zal die toch echt nog ff zijn mond moeten houden tot jullie het wel aan anderen willen vertellen.
    Zo is het bij mij ook gegaan. Mijn moeder, broer en zus wisten het al, maar moesten het nog ff voor zich houden. Vooral mijn moeder vond dit wel moeilijk naar bepaalde personen, maar heeft zich er wel netjes aan gehouden.
    Ze vond het een veel te grote eer dat we het tegen haar wél al verteld hadden.

5. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    goh vervelend joh!! Heel veel sterkte en ik vind dat je niet raar reageert, het is toch iets van jullie en dan bepalen jullie toch wanneer wie het te horen krijgt? Vind het erg raar dat je zwager het weer doorverteld, zeker als jullie hebben gevraagd het niet door te vertellen..... ze zouden zich juist vereerd moeten voelen dat ze als een van de eerste op de hoogte gesteld zijn! Pfff hoe zou hij het vinden als hij in jullie positie stond?
    Wel zou ik het aan je beste vriendin vertellen, just in case ze het anders van iemand anders hoort.

Wij hebben het juist alleen nog maar tegen mijn beste vriendin verteld, zeker omdat mocht het mis gaan (wat niemand natuurlijk hoopt) ik het ook met haar zou willen delen. De ouders zijn over 2 weken aan de beurt nadat we de echo gehad hebben...

He meis, veel sterkte!!!

6. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Dank je wel voor jullie hart onder de riem! Ja, ik zit er dan weer zo mee he, dan heb ik weer het gevoel dat ik me aanstelde enzo. Maar wat jullie zeggen is ook zo: hij moet zich juist vereerd voelen dat hij het al mag weten. Maarja, hij heeft zelf ook twee kinderen, en iedereen mocht dat van het begin af aan al weten, hij denkt er dus gewoon anders over. Maar ik niet, en hij moet inderdaad niet zo lullig doen. Ik voel me door jullie reacties al wat sterker! Thanks!

7. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Vervelend voor je. :(
    Ik zou als ik jou was het ook zelf aan je vriendin vertellen.
    Zou heel vervelend zijn als zij het via via hoort.
    Herken het wel een beetje, alleen was het bij mij nog vervelender.
    Mijn schoonmoeder heeft het bij nog geen 5 weken aan de hele familie vertelt.
    (10 broers en zussen! allemaal getrouwd en 3 kinderen)
    Ooms en tantes wisten het nog eerder dan mijn eigen scoonzus en zwager!
    Volgende keer vertel ik het hun niet zo snel.

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    ja het is zeker je recht om het voor je te houden en er zelf even van te willen genieten!
    wij hebben het ook pas verteld met 12 weken was moeilijk voor ons te houden maar o;ok wel leuk zon geheimpje!

9. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Dat is echt lullig hoor.
    Ik zou het je vriendin wel vertellen als ze het hoort via via zou het heel lullig zijn.
    Zoiets is altijd moeilijk, Succes.

10. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,179
    0
    0
    het is misschien handiger om het pas te vertellen als je vind dat iedereen t mag weten, hebben wij ook gedaan.

11. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben het ook pas verteld op het moment dat iedereen het mocht weten. Het is voor mensen heel lastig om dit blije nieuws voor zich te houden. Vond ook niet dat ik dat van mijn (schoon)ouders/broer/zus kon verwachten.

Pim

Share This Page