Waarom is alles zo duur??!!

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 6 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Sjonge jonge, ik liep net in de supermarkt om wat boodschappen te halen en ik verbaas me steeds weer over de prijzen!!
    En dan durven ze nog te zeggen alles niet duurder is geworden door de euro.

Een zak van 5 kilo aardappels : 4,99 !!...Dat is 11 gulden!!!
    Een zakje snoep voor de kinderen van Moam...2,49 !!

Nou, dat koop ik dus niet he!...
    En natuurlijk ga ik ook naar de Aldi enz, maar daar kost een komkommer soms ook wel 1,59 hoor!

Geef mij toch die gulden maar weer terug hoor en de prijzen die toen golden!

Nies

2. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Nou inderdaad. Het is niet meer normaal. Ik mag van m'n partner ook niet meer terugrekenen, want dan koop ik niks meer. Het is echt erg, sinds die euro er is, sta ik rood. Want alles is duurder, maar we verdienen niet meer.
    Maar ja, we doen er helaas niets aan, het is niet meer terug te draaien.
    Groetjes,
    Linda

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja meid jammer genoeg behoort dat tot de geschiedenis van Nederland.. :(

je wordt er idd af en toe doodziek van, ik heb nog nooit een bloemkool gekocht hoor voor nlg 6,50 , of een komkommer voor € 4,40 laat staan een krop sla van € 3,30....om nog maar te zwijgen over een patatje oorlog bij de snackbar a €5,50... :( nee zo kun je wel doorgaan wat de dingen tegenwoordig kosten....overal staat de euro teken voor behalve voor het loon dat is wel aangepast en gedeeld door 2,20 :(

kunnen ze wel zeggen dat de prijzen van witgoed e.d goedkoper zijn geworden maar ja je koopt natuurlijk niet iedere dag een nieuwe tv, ijskast of what so ever... :)

4. Niet meer actief

Ja dat terug rekenen doe ik ook nog steeds, maar ik kan er echt niks aan doen.
    Als ik een zak van 5 kilo aardappels voor 4,99 zie staan dan denk, JAAAAAAA dag!!...Ik ga geen 11 gulden voor een zak aardappels uitgeven!
    Ik heb nu een zak van 5 kilo voor 3,49 gekocht van ellende, maar dat vind ik nog duur
    !!

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vreselijk is dat. Wat dacht je van een ijsje voor je kinderen? Een kindersoftijsje koste eerst 0,75 cent in guldens. Nu is dat 1 €!!

6. Niet meer actief

Nou precies, Smoekie!

Dacht je dat ik ( toen de gulden er nog was ) 6,50 voor een bloemkool uitgaf, nou echt niet!
    Maar ja, je hebt idd soms geen keus, je moet toch eten, wonen, en kleden...

Mijn zoontje gaat dan af en toe eens zwemmen op de woensdag middag en natuurlijk wil je hem dat niet ontnemen maar een kaartje kost hier 4,20!

Dat doe je dus ook niet elke week!

7. Niet meer actief

Ja ook zo iets, om al maar niet te spreken van een dagje Efteling ofzo.We hebben dat eens zitten uitrekenen, een dagje Efteling voor 4 personen:

4 x 26 euro entree
    1 x 7 euro parkeerkaart
    -----------------------------
    Dat is al: 111 euro en dan ben je alleen nog maar binnen.
    En tuurlijk kun je zelf eten mee nemen enz...maar de kids willen toch een ijsje of een snoepje en een souveniertje...

Dat wil dus in onze situatie gewoon niet !
    Bovendien wonen we er 3 uur vandaan dus er komt ook nog benzine bij , en juist, die benzineprijzen word je ook niet vrolijk van!

Ja ik word hier wel een beetje depri van hoor! :confused:

8. sim

sim Niet meer actief

ja echt vreselijk die prijzen, en automatisch reken je toch terug!, inderdaad je loon blijft teruggerekend onveranderd.

en ineens komt ook alle groente uit nederland :confused: over die bloemkool gesproken. vandaag ging ik ook even naar de aldi, bloemkool 1,99 uit holland (ja daar maken ze slim misbruik van, van die natte augustus maand!)

als je in de buurt van "landerijen" woont moet je eens informeren waar groente verkocht wordt op de boerderij, dit scheelt echt een hele hoop, ik koop nu nieuwe aardappels, gewoon aan de weg. dat doe ik ook met eieren etc. daar staat dan een kraampje met een geldbakje en in goedvertrouwen gooi jij er geld in en pakt waar je voor betaald. echt lekker vers hoor! en scheelt een hele hoop!

9. Niet meer actief

Ja klopt Sim, dat doen ze hier met plantjes en pompoenen, kun je het geld ook in het bakje gooien.

En ja dat is denk ik het beste, gewoon de landerijen in gaan.Hier koop je prachtige grote bolchrysanten voor 3 euro bij de kas!...Denk alleen niet dat ze smaken ;)

Maar ik snap wat je bedoeld hoor!

10. sim

sim Niet meer actief

hihi, als het allemaal te duur gaat worden, gaan we aan de chrysanten! uit principe haha

11. Niet meer actief

Hahaha, ja vroeger aten ze ook bloembollen, dus moet kunnen ;)

12. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    het is idd verschrikkelijk!!!!! ook ik reken nog steeds om!!!!

wat is tegenwoordig nu 100 euro!! dat heb je er zo doorheen! en dat is dan dus wel 220 gulden!!!!

loon: als je ons loon omrekent in de guldens, hebben we een wereldloon....terug in euro's is het net niks!!! zo weg!!!

avondje stappen?? voorheen deed je dat met 50 gulden....nu is 100 euro niets....

terug met die gulden!!!!!!!!

13. Niet meer actief

Hahahaha, zullen we er maar een poll tegenaan gooien??

De gulden of de euro!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    de prijzen zijn idd niet normaal meer.. (komkommer is nu trouwens 0.59 cent bij de aldi :p) Ik ga meestal naar de AH. daar hebben ze euroshopper..das goed en betaalbaar.laatste tijd ga ik ook vaker naar de digros en de aldi.

xxx

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Helemaal mee eens !

Wij gaan steeds maar naar één supermarkt, omdat dat gewoon handiger is en ze hebben alles. Dan betaal je wel iets meer, maar dat weet je van te voren. Wat ik dan vooral ook vreselijk vind is fruit dat al beschimmelt is voordat het op de fruitschaal ligt ! Vorige week kocht ik een bakje frambozen, de helft kon ik weggooien omdat er schimmel op zat !

Je kunt dan met het product terug gaan naar de winkel en dat soort gedoen nog meer. Maar ik vind het gewoon schandalig dat dit voorkomt. En ... als je er iets van zegt bij de kassa halen ze hun schouders op en wordt er niets mee gedaan ...

Groetjes,
    Nikki F

16. Niet meer actief

Ja klopt, met aardbeien net zo, dan moet je van tevoren al kijken in de winkel of er geen smurrie onderin ligt.
    Ze zijn dan echt al overrijp en dan durven ze gerust nog 2,99 voor een pondje te vragen!

17. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Een heel groot voordeel van de euro:
    Op vakantie in een van die andere 11 eurolanden word je tenminste niet gen**it met de wisselkoers.

En nog een voordeel...
    als je rood staat is het maar de helft zo erg ;)

18. Niet meer actief

Hahaha, nou dat is dan het enige positieve wat ik kan bedenken!

Moet wel zeggen dat als ik bij de Aldi boodschappen doe ik met meer naar buiten kom als voor het zelfde bedrag bij Super de Boer.Sterker nog, dat scheelt de helft!
    Ik doe al vrij bewust boodschappen maar het kan niet altijd.

Mijn oudste zoon is naar Spanje geweest afgelopen augustus en die betaalde 3 euro voor een Mars ijsje :confused:
    Dat vind ik toch ook naaierij hoor!

19. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    ik moet bekennen, ik ga meestal naar Super de Boer, meer omdat ze gewoon alles hebben. Ik haal wel meestal de goedkoop spullen met de Euro teken erop - ook euroshopper dacht ik. Ik ga bijna nooit langs de groenteboer of de bakker omdat die nogal duurder is dan de super.
    Bij de Lidl ga ik ook wel vaak, alleen je moet dan zolang bij de kassa wachten omdat er ook veel anderen zijn.
    Alles is duur tegenwoordig, ik las ook dat ze de parkeerprijzen in en rondom utrecht gaan verhogen. Nou, daar zitten wij ook niet op te wachten. :confused:

20. Niet meer actief

Ja dat hoorde ik net ook...nog meer omhoog!!
    Ik gebruik ook de goedkopere uitvoeringen van Super de Boer hoor, is helemaal niets mis mee.
    Mijn zoontje vind de roosvicee van Spongebob zo lekker...je kent ze misschien wel, die anderhalve literpakken...kosten 1,59 !!...
    Heb nu maar een fles roosvicee gehaald ;)

En zo kan ik nog wel ff doorgaan...
    Tabak bijvoorbeeld...vroeger zei ik altijd, als een pakje sigaretten 5 gulden gaat kosten dan stop ik met roken!....Uhuh, 5 euro en 20 cent kost een pakje!!....Dus nu maar goedkoop merk en shag :oops:

( en ja, ik weet het, stoppen is nog goedkoper :rolleyes: )

Deel Deze Pagina